Nekromanti Blood Axe - Barbarian Roleplaying

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Arfert;n160383 said:
Fett bra!!!! Taget! Kan man köpa bilden?
Vettefan, Verkar vara Blizzard som har copyrighten och de kanske inte "riskerar" sammankoppling med andra grejer.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Skarpskytten;n160323 said:
Och för att spela Conan? Så fel det kan bli.
Jag är inte heller så sugen på att spela just Conan, hans äventyr kan vi redan. Jag skulle gärna spela i den hyboriska eran dock.

Skarpskytten;n160323 said:
För övrigt hoppas jag att Afert kickstartar det här, men istället för en massa flådiga splatbooks, fyrfärgsplanscher, specialtärningar och tangenter från Howards skrivmaskin som stretchgoals, slänger in ett gäng pulpiga plastfigurer. Man kan börja med åtta barbarer (fyra av varje vanligt kön, ingen sexism tack) och en magiker, och sen bygga på med onda präster, karavanvakter, bevingade apor, ormgudar, Pikter och riddare.
Jag är med på tåget. Kanske blir lite dyrt att knåpa ihop custom-minis bara för ett svenskt rollspel. Men det går kanske att deala med Reaper eller liknande firma och återanvända saker ur deras befintliga sortiment. Jag antar att de gärna ger mängdrabatt om de kan få sälja tusentalet gubbar på ett bräde.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Nu är det bara fixa ett par bra illustratörer, spelet skriver sig själv.

Kom gärna med idéer och önskemål!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Någon sorts fungerande regler för att slåss med horder av saker. En barbar mot fem-tio rövare är ju inte en ovanlig situation.
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Alla spel som låter mig spela en väldig barbröstad krigare som njuter av att döda är bra spel.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Specialregler för yxor framför andra vapen (på en 6:a hugger de av en lem, el dyl)

Tre alignments: Chaotic, Decadent och Corrupt

Ormgudar

Setting: Valhall, Babylon och massa prärie
 

Doktor Laser

Warrior
Joined
9 Feb 2015
Messages
225
wilper;n160411 said:
Någon sorts fungerande regler för att slåss med horder av saker. En barbar mot fem-tio rövare är ju inte en ovanlig situation.
Jag önskar, nej, kräver att man liksom i Barbarians of Lemuria benämner dessa rövare med en lagom nedlåtande, försvenskad motsvarighet av deras "Rabble". Typ "Pack", "Pöbel" eller dylikt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Någon sorts fungerande regler för att slåss med horder av saker. En barbar mot fem-tio rövare är ju inte en ovanlig situation.
Shit, det har bara funkat med levels tidigare. Och Minions i D&D4.
 

Robert

Warrior
Joined
22 Feb 2014
Messages
246
Arfert;n160422 said:
Shit, det har bara funkat med levels tidigare. Och Minions i D&D4.
Nä, det måste väl finnas regellösningar med mooks man kan utgå ifrån?

Järn har en lösning med horder.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Dussinfiender har man förstås ihjäl 1 per poäng i skada man gör. Klafs!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Kolla in tex fantasy flight games deathwatch, Space marines i det möter ibland horder som man har ihjäl flera åt gången. Däremot är de lite överdrivna själva ibland med obalanserad skada, men kul döda ett gäng per runda iaf :)
 
Top