Är det inte lite tidigt att ge upp hoppet? Än finns det tid för oss att vira runt tänker jag, även om vi alla verkar leva i någon övertygelse att du är rödast på banan. Jag börjar dock tveka mer och mer, när jag läser föregående runda. Sen har jag svårt att se att du bara skulle lägga dig platt om du var ulv, känns som du skulle agera mer i linje med Basse och gå i försvar även om du hade få poster att göra det på med tanke på livet bortanför spelet.
Sysp skulle mycket väl kunna vara ulv. Min tveksamhet tidigare byggde på att han inte kan delta i spelet senare rundor, något som skulle göra att han får svårt att försvara sig eller vända bort blicken från sig själv om han samlar misstanke mot sig. Samtidigt har han satt sig lite bekvämt på auto-pilot och följer hövdingens ord. Känns som ett smidigt sätt att undkomma egna ställningstaganden, samtidigt som du Vimes fångade upp att han när han ändå tvingades till det flyttade sin röst till BM istället för Basse, kanske i hopp om att rädda sina kompanjon. Samtidigt ska sägas att Brynolf själv var tveksam till att rösta ut både BM och Basse, så det fanns ju inget i hövdingens ord som kunde ge Sysp en stark vägledning i hur han skulle lägga sin röst. Om så är fallet kan jag tänka att Sysp valt en ny kompanjon efter kröning för att säkra upp att spelet fortsätter även om han blir utröstad i senare rundor på grund av inaktivitet.
I så fall är det Vimes, Octa, BioVII och mig själv som skulle vara den nyvalda ulven, då BM, Brynolf och Fjodor alla är gröna.
Röst:
@Sysp