Varulv [BH II] - R5

Sysp

NNO
Det här är nog en diskussion som passar sig bättre i sluttråden men jag ogillar skarpt den här typen av mekanik och om väktaren behåller sin förmåga så kan ju ulvarna inte förlora eftersom hen kan skydda sig själv från utröstning
Alltså det blir ju lite moment 22 här nu för precis som du säger kan inte väktarförmågan funka men om den stängs av fattar jag inte varför siaren skulle kunna fortsätta sia om inte @damogn förtydligar exakt vad som gäller per roll, annars kan vi ju bara be Fjodor att sia någon för att bekräfta honom grön igen.

Sysp

NNO
Det lättaste är väl att @damogn rular i öppna tråden att siaren fungerar oavsett om den är värvad eller inte, väktare fungerar inte om den är värvad och hövdingen är alltid grön (redan bekräftat). Det känns som intentionen i den här rätt röriga situationen.

Sysp

NNO
Smartaste rent ulvrationelt hade varit att värva väktaren då denne inte kan stoppa nattmord.

Eller siaren som då inte kan sia den nya förmågan som inte är millrad.

Om väktaren fortfarande kan väkta har byn förlorat då vi inte kan rösta ut ulvarna så det får vi utesluta.
Det här går väl ändå inte? Om siaren är rekryterad är ju siaren den nya förmågan och kan inte sia sig själv oavsett?

Sysp

NNO
Eller jaha, du menar jämfört med att ta någon annan än siaren och lämna siaren som då kan hitta den som rekryterats för att den kan inte vara miller för poängen räcker inte till 😄 Nu är jag med. Jävla 4d-schack det här.

Sysp

NNO
Jaja, nu är det utgång igen.

@Brynolf Nu är du ju bekräftat grön igen så jag följer dig. Ligger kvar på Vimes, ser ingen anledning att byta. Loggar in 20:30 och 20:55 som jag sa tidigare och flyttar min röst om du röstar nån annanstans.

damogn

Hero
Oj, förlåt jag hade visst inte med det... Ledsen för förvirring. Man tappar sin roll om man blir värvad till romerska armén. Väktaren kan inte väkta om den värvas, då hade ju spelet redan varit slut (då väktar ju bara väktaren sig själv om och om igen). Siaren kan heller inte sia.

Väktaren kan ju t.ex. påstå att den kan väkta, vilket man kan testa genom att rösta mot någom som är väktad, men det är ju en risk.

Brynolf

Orange
Oj, förlåt jag hade visst inte med det... Ledsen för förvirring. Man tappar sin roll om man blir värvad till romerska armén. Väktaren kan inte väkta om den värvas, då hade ju spelet redan varit slut (då väktar ju bara väktaren sig själv om och om igen). Siaren kan heller inte sia.

Väktaren kan ju t.ex. påstå att den kan väkta, vilket man kan testa genom att rösta mot någom som är väktad, men det är ju en risk.
Ok bra. Ändå rätt bra att sno en powerroll för uvarna

fjodorsenuba

Krigarpoet
Tänker att det fortfarande är bäst att köra på som om ingen blivit rekryterad denna runda. Om vi röstar ut orginaljulles kompis så är det ju oavsett bra? Vi har ju bara fått ökade chanser att få rätt liksom xD