Alltså det blir ju lite moment 22 här nu för precis som du säger kan inte väktarförmågan funka men om den stängs av fattar jag inte varför siaren skulle kunna fortsätta sia om inte @damogn förtydligar exakt vad som gäller per roll, annars kan vi ju bara be Fjodor att sia någon för att bekräfta honom grön igen.Det här är nog en diskussion som passar sig bättre i sluttråden men jag ogillar skarpt den här typen av mekanik och om väktaren behåller sin förmåga så kan ju ulvarna inte förlora eftersom hen kan skydda sig själv från utröstning
Det här går väl ändå inte? Om siaren är rekryterad är ju siaren den nya förmågan och kan inte sia sig själv oavsett?Smartaste rent ulvrationelt hade varit att värva väktaren då denne inte kan stoppa nattmord.
Eller siaren som då inte kan sia den nya förmågan som inte är millrad.
Om väktaren fortfarande kan väkta har byn förlorat då vi inte kan rösta ut ulvarna så det får vi utesluta.
Ok bra. Ändå rätt bra att sno en powerroll för uvarnaOj, förlåt jag hade visst inte med det... Ledsen för förvirring. Man tappar sin roll om man blir värvad till romerska armén. Väktaren kan inte väkta om den värvas, då hade ju spelet redan varit slut (då väktar ju bara väktaren sig själv om och om igen). Siaren kan heller inte sia.
Väktaren kan ju t.ex. påstå att den kan väkta, vilket man kan testa genom att rösta mot någom som är väktad, men det är ju en risk.
Hur vet vi när rekryterandet är genomfört?så fortsatt 2 gröna spelare i fjodde och Brunolle alltså
visst skrev väl @damogn att värvandet måste ske i rundans början?Hur vet vi när rekryterandet är genomfört?
Här @BrynolfValet från menyn behövde ske idag och började gälla genast. Det gick inte att spara sestertierna till ett senare tillfälle. Och valet är gjort.