Varulv [BH II] - R4

Octagonal

Swashbuckler
Om ulvarna INTE är millers så lär de vara jävligt skraja för att bli siade idag. Och kommer definitivt mörda siaren om han outar.

Sen får vi väl se vad väktaren gör förstås. Men jag tror nästan att jag INTE vill att siaren ska väktas.
Problemet är att de bara är tre stycken som kan vara siaren som fortfarande lever. Om vi har ett scenario med två ulvar har de redan hittat siaren och den är finito iallafall. Vi har större odds att rädda siaren om vi outar och hoppas väktaren fortfarande lever.

Vimes

Gallerix
Ok, jag håller på och förbereder min anslys sv @Sömniga Isaac och jag tycker nog att jag har bra stuff.

Men det tar lite tid (och en dator!) så för att jag inte ska hamna lågt på nåt ”aktivitetsindex” vill jag tillsvidare ha sagt:

1. Jag har inte röstat ut bybor med undantag för Stradh. Det har andra gjort.
2. Jag brukar få kritik för att jag skriver för mycket. Nu har jag skrivit mer lagom många poster. Andra har skrivit betydligt mindre.
3. Det är ytterst otänkbart att Damogn skulle valt mig till Caesar två gånger i rad.
4. Jag har eftersträvat en konstruktiv ton och försökt bidra genom att ställa kritiska frågor. Det är inte värdegrundsarbete.
5. Jag har lagt fram tydliga tankar kring vilka som är tänkbara ulvar.
6. Andra har betett sig betydligt mer kontroversiellt, men ändå röstar folk på mig? Jag uppfattar det som ”dubbla måttstockar”.
7. Jag har två kvällar i rad haft rollspel (kul!) och varit tydlig med det. Det har inte hindrat mig från att skriva. Andra är mer lågflygande och kommer undan med det. Dubbla måttstockar igen.

Byn, för i helvete, skärp er!
Alltså visst, relevanta invändningar mot en del av argumenten emot dig. Men jag tycker inte riktigt de kommer åt kärnan som handlar om att du visserligen varit aktiv men mest skrivit fluffiga värdegrundsinlägg. Inget fel med det i sig, men när det är det enda som sker är det en ulvtell i mina ögon. Ser fram mot analysen av Isaac!

Brynolf

Orange
Problemet är att de bara är tre stycken som kan vara siaren som fortfarande lever. Om vi har ett scenario med två ulvar har de redan hittat siaren och den är finito iallafall. Vi har större odds att rädda siaren om vi outar och hoppas väktaren fortfarande lever.
Just det. Detta är helt sant OM ulvarna inte är millers. Och om de nu är det så är som sagt siaren kass ändå.

Så ja, troubadix, stig fram!

BiobunkerVII

Kaoskardinal
fast visst skulle väl sysp kunna vara ulv - hans deltagande i PM-gate kan ju varit ett sätt att dölja powerroll, inget konstigt i sig i så fall

BiobunkerVII

Kaoskardinal
@fjodorsenuba och @Brynolf ni är de enda helt gröna spelarna. Skulle ni kunna ge eran bild av vem/vilka som är scum?
Även om ni inte vet mer än övriga bybor vet vi andra att era tankar inte är potentiellt ulvljug

Brynolf

Orange
Och ett litet mess till väktaren: OM du nu sett bevis på att ulvarna kastar bautastenar omkring sig, så är det nog läge att gå ut med det nu.

@fjodorsenuba trodde tex att det var bautastenar i farten. Vad baserade du den teorin på?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
@BiobunkerVII är du lite nervös nu?
nej, varför skulle jag vara det?
siaren har ju redan tidigare signalerat att jag kommer sias om du är ute och far efter att jag skulle vara rädd för att sias.
Däremot börjar väl ditt narrativ om att du skulle vara prime target för nattmord att bli lite solkigt?

Octagonal

Swashbuckler
Sen var min poäng att spelare som sista gröna skulle nattmördas, inte nödvändigtvis undertecknad men de verkar onekligen ha gått för siaren istället

Basenanji

Basinixus
Ok, nu kommer min analsy av Sömniga Isaac i fem delar. Jag presenterar dem i olika inlägg pga storleken.

Ok, då kör vi. Här är mina skäl för att vi ska rösta ut Sömniga Isaac den här rundan. Läs och begrunda.

1. Sömniga Isaac är det absolut bästa valet att rekrytera för Caesar.
Jag tro att vi alla känner likadant rent intuitivt: Sömniga Isaac är en oerhört skicklig, vältalig och försiktig spelare. Han passar perfekt in i rollen som Caesars medulv. Sömniga Isaac kommer inte väcka uppmärksamhet, han kommer skriva bra texter och så som han formulerar sig väcker han ingen irritation. Han är den perfekta diplomaten. Om ni inte tror mig kan ni läsa vad andra tycker. Vimes tycker att Sömniga Isaac hade passat utmärkt Vimes tankar om SI

Biobunker har uttryckt att det kan bli för mycket fokus på frågan om rekrytering. Jag håller inte med. Tvärtom ser jag den frågan som en självklar analys av hur spelets logik och mekanik fungerar och det blir ett bra sätt för oss att analysera spelet och deltagarna i det. Genom att spekulera i vem som hade kunnat bli rekryterad elelr inte kan vi också förstå vart vi ska rikta fokus.

Men som sagt, jag är säker på att vi alla om vi tänker efter inser att Sömniga Isaac är en toppkandidat för att bli rekryterad. Jag är det inte. Skulle jag rekrytera Sömniga Isaac om jag var Caesar? Absolut. Men nu är jag inte Caesar så det är inte aktuellt.