Basenanji
Basinixus
Trigger-warning för naturvetare, texten nedan kan innehålla spår av hermeneutisk analys.
2. Sömniga Isaac är vältalig men ytlig
Sömniga Isaac är svenskalärare och såvitt jag kan bedöma en mycket duktig sådan. Han skriver bra, helt enkelt. Se här på ett typiskt Sömniga Isaac-inlägg (Länk till inlägg)
Om vi gör en lite närmare analys av texten ovan så ser man efter ett tag att även om Sömniga Isaac anvönder manga ord på ett snyggt sätt, är det oftast väldigt lite som blir sagt. Ofta är det också osäkert, vagt och distanserande. Återkommande spelar Sömniga Isaac på att han är osäker och som han ofta skriver “trög” (Vilket inte är sant! En äkta ulvlögn helt enkelt!):
Ok, så Sömniga Isaac har försökt läsa, ska väl försöka säga något om vad han kanske inte ser. Det kommer inte bli vettigt. Oavsett om han har fel eller rätt så skriver han lite.
Nu fetstilar jag direkt i citatet:
Jag fetstilar direkt i citatet:
Mycket uppleva och uppskattar här. Och återigen: vagt. Det är som att Isaac aldrig riktigt sätter ned foten, även om han här verkar gilla Biobunker. Jag tycker också att den sista kommentaren är märklig eftersom vi i varulvsspel vill hitta tydliga åsikter, men här verkar Isaac uppskatta att Biobunker inte för fram rätt eller fel?!
Sedan kommer en grej som också berör det här med aktivitete/lågflygeri.
Sedan kommer Sömniga Isaacs första attack på mig:
Det hela avslutas med:
Det här sättet att skriva på är typiskt för Sömniga Isaac: välskriven diplomatisk svada som oftast inte landar i mer än försiktiga antaganden och upplevelser.
Och – får vi inte glömma – en röst på en bybo.
2. Sömniga Isaac är vältalig men ytlig
Sömniga Isaac är svenskalärare och såvitt jag kan bedöma en mycket duktig sådan. Han skriver bra, helt enkelt. Se här på ett typiskt Sömniga Isaac-inlägg (Länk till inlägg)
Långt och resonerande. Men vad innehåller det egentligen?Sömniga Isaac said:Jag har försökt läsa igenom tråden igen, så ska väl försöka säga något också om vad jag ser, eller inte ser. Men det blir inget vettigt av det känner jag. Oavsett nedan är mina tankar.
Står fast vid att jag inte får något grepp om Sidd, mest flamsigt och lite överallt. Får ingen klarhet i vad han vill eller vad han försöker göra. Svårläst, vilket gör att han blir en osäkerhet för mig. Jag får helt enkelt inget grepp om Sidd.
Bio upplever jag ändå driver på och ställer kritiska frågor. Han driver på andra att delta och försöker klargöra. Känns som en bybo som vill klargöra och hjälpa byn genom att få folk att delta och ta ställning. Upplever Bio som trygg och stabil. Uppskattar även att han håller sina inlägg relativt korta, mer personlig preferens än något som friar eller fäller.
Octa upplever jag sitter i lite samma båt som mig och Strahd, att hänga med i vad som sägs. Känns som vi tre sitter i ett kasst läge då tiden inte riktigt finns där för oss. Samma läge verkar gälla för BM. Det gör så klart att vi alla fyra bli osäkerhetsfaktorer då vi inte kan delta och blir mer passiva. Octa och Strahd upplever jag dock som mer aktiva. Problemet med oss blir att vi blir svårlästa och inte heller bidrar så mycket till byn. Octa och Strahd ska medges ha gett mer till spelet än mig och BM utifrån mitt perspektiv.
Basse deltar aktivt i perioder, stället frågor och driver även han på inaktiva spelare. Har dock inte sätt lika mycket av de där kritiska frågorna som jag upplever att Bio kommer med, vilket gör att jag förhåller mig vaksam här. Samma gäller för Impe som jag inte riktigt kan placera. De hamnar på min lista över tveksamma figurer.
Övriga spelare har jag inte så mycket att säga om.
Min röst kvarstår således på Sidd, kommer ligga kvar där om inget radikalt händer som får mig att se på övriga spelare med andra ögon.
Om vi gör en lite närmare analys av texten ovan så ser man efter ett tag att även om Sömniga Isaac anvönder manga ord på ett snyggt sätt, är det oftast väldigt lite som blir sagt. Ofta är det också osäkert, vagt och distanserande. Återkommande spelar Sömniga Isaac på att han är osäker och som han ofta skriver “trög” (Vilket inte är sant! En äkta ulvlögn helt enkelt!):
Min analys:Jag har försökt läsa igenom tråden igen, så ska väl försöka säga något också om vad jag ser, eller inte ser. Men det blir inget vettigt av det känner jag. Oavsett nedan är mina tankar.
Ok, så Sömniga Isaac har försökt läsa, ska väl försöka säga något om vad han kanske inte ser. Det kommer inte bli vettigt. Oavsett om han har fel eller rätt så skriver han lite.
Nu fetstilar jag direkt i citatet:
Så kan det ju vara förstås, men kom igen Isaac, tycker du något? Här menar jag att Isaac spelar på sin osäkerhet och egentligen ställer upp ganska vaga kriterier för att vara ulvig. Slutsatsen är: ”eftersom jag inte kan läsa ditt spel måste du vara ulv!”, vilket rent logiskt inte är särskilt…logiskt. Det är ett känsloargument om något.Står fast vid att jag inte får något grepp om Sidd, mest flamsigt och lite överallt. Får ingen klarhet i vad han vill eller vad han försöker göra. Svårläst, vilket gör att han blir en osäkerhet för mig. Jag får helt enkelt inget grepp om Sidd.
Jag fetstilar direkt i citatet:
Bio upplever jag ändå driver på och ställer kritiska frågor. Han driver på andra att delta och försöker klargöra. Känns som en bybo som vill klargöra och hjälpa byn genom att få folk att delta och ta ställning. Upplever Bio som trygg och stabil. Uppskattar även att han håller sina inlägg relativt korta, mer personlig preferens än något som friar eller fäller.
Mycket uppleva och uppskattar här. Och återigen: vagt. Det är som att Isaac aldrig riktigt sätter ned foten, även om han här verkar gilla Biobunker. Jag tycker också att den sista kommentaren är märklig eftersom vi i varulvsspel vill hitta tydliga åsikter, men här verkar Isaac uppskatta att Biobunker inte för fram rätt eller fel?!
Sedan kommer en grej som också berör det här med aktivitete/lågflygeri.
Det är så skickligt och vältaligt, fint och försikiktigt. Självförebråelser och reflektioner. Men vad gör den där texten egentligen? Jo, den ger alibi för att folk inte deltar och att det senare kan innebära osäkerhet. Jag har anmärkt på det här tidigare.Octa upplever jag sitter i lite samma båt som mig och Strahd, att hänga med i vad som sägs. Känns som vi tre sitter i ett kasst läge då tiden inte riktigt finns där för oss. Samma läge verkar gälla för BM. Det gör så klart att vi alla fyra bli osäkerhetsfaktorer då vi inte kan delta och blir mer passiva. Octa och Strahd upplever jag dock som mer aktiva. Problemet med oss blir att vi blir svårlästa och inte heller bidrar så mycket till byn. Octa och Strahd ska medges ha gett mer till spelet än mig och BM utifrån mitt perspektiv.
Sedan kommer Sömniga Isaacs första attack på mig:
Jag trodde att det var bra att vara aktiv, ställa frågor och driva på inaktiva spelare, men tydligen är jag inte lika bra som Biobunker. Ok, det kan man tycka, men det här är liksom som jag ser det ett försåtligt sätt att försiktigt få byn att börja misstänka mig. För, nog har jag ställt kritiska frågor, även om jag inte har Biobunkers direkta approach.Basse deltar aktivt i perioder, stället frågor och driver även han på inaktiva spelare. Har dock inte sätt lika mycket av de där kritiska frågorna som jag upplever att Bio kommer med, vilket gör att jag förhåller mig vaksam här. Samma gäller för Impe som jag inte riktigt kan placera. De hamnar på min lista över tveksamma figurer.
Det hela avslutas med:
Ok. Så Sömniga Isaac skriver förvisso ett långt inlägg, men i ett parti med fjorton spelare tar han bara upp Sidd, Bio, Octa, Stradh, Basse och BM. För de övriga har han inte så mycket att såga om.Övriga spelare har jag inte så mycket att säga om.
Det här sättet att skriva på är typiskt för Sömniga Isaac: välskriven diplomatisk svada som oftast inte landar i mer än försiktiga antaganden och upplevelser.
Och – får vi inte glömma – en röst på en bybo.