Varulv [BH II] - R4

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Alright ska slänga mig ut med ett skarpt uttalande nu vissa möjligtvis kommer bli lacka över men jag skulle vilja att siaren outar sig.
Vi försår att siaren inte har siat sig själv.
De som är siade är alltså inte siaren själv.
Det betyder att:
Octagonal inte är siaren.
Vimes inte är siaren.
Och Sömniga S inte är siaren.

Vad vet vi i övrigt?
Brynolf är Hövding och inte siaren.
Sysp föreslog att vi skulle rösta ut honom och är inte siare. Siaren skulle ibte

Siaren är alltså någon av @fjodorsenuba, @BiobunkerVII, @Basenanji och @Big Mama.
Samma gäng där jag är väldigt säker på att vi har ulvarna. I ljuset av detta föreslår jag att siaren outar för att göra sökandet enklare. Vi säger att vi ska samarbeta. Nu har det gått ett tag så låt oss göra det då genom att gröna spelare och förenkla sökandet.
Om en av dessa fyra går ut som siare förenklar det sökandet avsevärt och vi har ulvarna inringade i ett hörn.
Att Sysp inte är siaren - tänker du på början av R1 då? eller har jag missat något Sysp skrivit den här rundan.

Jag är nog fortfarande emot att siaren outar för att ge ulvarna info - men om vi tror att ulvarna bara har nattmord ojämna rundor vore det kanske läge att ouya den hör rundan. Vi får då en bekräftat grön spelare.
Dessutom har ju du i ditt inlägg redan visat att det inte är så många det kan handla om, det här är ju ingen rocket science och ulvarna har väl gjort samma uträkning.

Jag håller också med dig att vi troligen har en ulv i kvartetten Basse, Bio, Fjodde, Morsan.
Tycker @fjodorsenuba spelat upp sig så jag håller @Basenanji och @Big Mama som troliga bus.

Vimes

Gallerix
Jag kikade på vilka som röstade på Stradh.

Däribland fanns Impe, som var grön, bekräftat genom hans plötsliga bortgång :(

Sen tänker jag främst rikta blicken mot mina två misstänkta.

BM är med och röstar på Stradh. Hon hade en stund ett förvirrat spel, fick en tankevurpa med miller och lite annat. Samtidigt som hon varit inne på att outa siaren, vilket hon fick kritik för då ett sådant avslöjande skulle kunna ge värdefull information till ulvarna. Det är något lurigt med hennes spel, men samtidigt inget som sticker ut mot hur BM kan vara såväl förvirrad i ena sekunden för att i nästa sekund träda fram som en listig mästerdetektiv som gjort djupgående analyser och kloka observationer. BM kvarstår med andra ord som en blandad kompott, där det är svårt för mig att avgöra om det är ulv som försöker gömma sig bakom att spela förvirrad bybo, eller en bybo som råkade trampa snett i en av sina tankar.

Nästa person är Basse. Jag kikade igenom och försökte läsa. En sak jag reagerade på var att han vill spela vanligt varulvspel, något jag har fått för mig rimmar illa med att diskutera reglerna för spelet. Samtidigt var det Basse en av de som i tidigare rundor drev diskussionen om huruvida Majestix kunde bli värvad av JC, utifrån något som Hägern sa. Känns som en diskussion som en ulv gärna skulle springa vidare med för att slippa ta ställning om spelares beteenden och spel. En observation från min sida. Det gör dock att Basse seglar upp över BM som högst misstänkt på min lista. Andra saker är hans "mildare" ton, där han bland annat varit mer generös i sitt bemötande mot lågflygare. Lite förlåtande och sympatisk. Visst att Basse kan vara snäll, men min erfarenhet är inte att Basse brukar friskriva lågflygare bara för att livet är tufft och hårt utanför spel.

Röst: @Basenanji
Det här inlägget tycker jag är skarpare! Analysen av Basse träffar väldigt bra. Jag tycker vi ska rösta ut BM eller Basse denna runda.

Vimes

Gallerix
Okej Basse är alltså inte heller siaren
Vad baserar du det på?

Och ja, jag tycker gott siaren kan outa. Vi har tillräckligt många sianden för att kunna jobba med dem även om siaren blir nattmördad (om det är så att väktaren är död).

Brynolf

Orange
Alright ska slänga mig ut med ett skarpt uttalande nu vissa möjligtvis kommer bli lacka över men jag skulle vilja att siaren outar sig.
Vi försår att siaren inte har siat sig själv.
De som är siade är alltså inte siaren själv.
Det betyder att:
Octagonal inte är siaren.
Vimes inte är siaren.
Och Sömniga S inte är siaren.

Vad vet vi i övrigt?
Brynolf är Hövding och inte siaren.
Sysp föreslog att vi skulle rösta ut honom och är inte siare. Siaren skulle ibte

Siaren är alltså någon av @fjodorsenuba, @BiobunkerVII, @Basenanji och @Big Mama.
Samma gäng där jag är väldigt säker på att vi har ulvarna. I ljuset av detta föreslår jag att siaren outar för att göra sökandet enklare. Vi säger att vi ska samarbeta. Nu har det gått ett tag så låt oss göra det då genom att gröna spelare och förenkla sökandet.
Om en av dessa fyra går ut som siare förenklar det sökandet avsevärt och vi har ulvarna inringade i ett hörn.
Har också tänkt på det där, men ville inte säga nåt då det kunde hjälpa ulvarna. Men de lär ju fatta det här själva också.

Jag tror det är en bra ide den här rundan. Antingen överlever siaren, och då är han värdelös. Eller så dör han. Och då vet vi att Octa, Isac, Vimes är gröna.

Vimes

Gallerix
Basse var på gång att sias förra rundan tills sistsa sekund.
Jo, men han blev inte siad. På hundpromenaden tänkte jag att det istället var en tell på att han var siaren (jag planerade ett roligt inlägg där jag skulle skriva om Alien Ant Farm och fråga Basse vad han tyckte om låten, men nu är ju det försent)

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Har också tänkt på det där, men ville inte säga nåt då det kunde hjälpa ulvarna. Men de lär ju fatta det här själva också.

Jag tror det är en bra ide den här rundan. Antingen överlever siaren, och då är han värdelös. Eller så dör han. Och då vet vi att Octa, Isac, Vimes är gröna.
Hur menar du att siaren är värdelös om hen överlever?

Vimes

Gallerix
Det här är ett så sjukt mystiskt argument. Du, Vimes, Fjodor - och inte minst Biobunker - har kört det några gånger nu.

”En person som inte anklagats för att vara ulv måste vara ulv!”

Är det så ni tänker?
Jag tror du missförstår. Jag har tagit upp det här om dig (men framför allt om BB7). Att ni inte pressats är förstås inte ett argument för att ni är ulvar, däremot är det svårare att få bra tells på spelare som inte pressas. Alltså är det bra med press.

Vad gäller BB7 är det nog det enda jag sagt (han har spelat byboigt), vad gäller dig är nog ulv-argumentet att du mest ägnat dig åt värdegrundsarbete och inte så mycket riktigt arbete i spelet.

Brynolf

Orange
Om ulvarna INTE är millers så lär de vara jävligt skraja för att bli siade idag. Och kommer definitivt mörda siaren om han outar.

Sen får vi väl se vad väktaren gör förstås. Men jag tror nästan att jag INTE vill att siaren ska väktas.

Vimes

Gallerix
Skulle inte det här spelupplägget vara jättelätt för byn? Det går sådär va än så länge.
Neggigt! Grejen är ju att spelet är lätt för byn för att vi har många chanser på oss, inte för stt det är lättare att hitta ulvarna. Än så länge rullar allt på på det sätt man kan förvänta sig. Vi har fortfarande bra läge.

Jag kollade aktivitetsindex och finner att ulvarna är 2 av:
@Basenanji
@Vimes
@Octagonal
Det här förstår jag inte alls. Vad är aktivitetsindex? Flest poster? (I så fall tror jag inte Basse ska vara med i listan) Och på vilket sätt berättar det vilka ulvarna är? Sjukt oklart alltihop.

Var inte Basse ensam-mäster nyligen. Kan Damogn valt honom för att ingen skulle tro att det kunde hända igen. Kan Basse tänka samma: jag kör själv. Det kan väl ingen rimligtvis tro.

Röst: @Basenanji
Det här är helt osammanhängande i mina ögon. Men jag gör ett försök: menar du att JC-Basse väljer att köra solo igen för att det skulle förvåna och finta byn? Bygger inte den finten på att byn ska veta att det är Basse som är JC?

Vimes

Gallerix
Måste ändå säga att Troubadix gav mig bästa låten hittills. Nästa person vill höra Limp Bizkit tror jag!

Basenanji

Basinixus
Ok, jag håller på och förbereder min anslys sv @Sömniga Isaac och jag tycker nog att jag har bra stuff.

Men det tar lite tid (och en dator!) så för att jag inte ska hamna lågt på nåt ”aktivitetsindex” vill jag tillsvidare ha sagt:

1. Jag har inte röstat ut bybor med undantag för Stradh. Det har andra gjort.
2. Jag brukar få kritik för att jag skriver för mycket. Nu har jag skrivit mer lagom många poster. Andra har skrivit betydligt mindre.
3. Det är ytterst otänkbart att Damogn skulle valt mig till Caesar två gånger i rad.
4. Jag har eftersträvat en konstruktiv ton och försökt bidra genom att ställa kritiska frågor. Det är inte värdegrundsarbete.
5. Jag har lagt fram tydliga tankar kring vilka som är tänkbara ulvar.
6. Andra har betett sig betydligt mer kontroversiellt, men ändå röstar folk på mig? Jag uppfattar det som ”dubbla måttstockar”.
7. Jag har två kvällar i rad haft rollspel (kul!) och varit tydlig med det. Det har inte hindrat mig från att skriva. Andra är mer lågflygande och kommer undan med det. Dubbla måttstockar igen.

Byn, för i helvete, skärp er!