Varulv [BH II] - R4

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Hur ser du på Sysp och Octa? Våga formulera dig slarvigt! 🙂
Så, låt mig bemöta det här nu när jag kommit in från promenaden (har även läst igenom lite medan jag gick och råkade gilla ett inlägg från Vimes av misstag, så Vimes inte tror han blitt tokig om han såg något plinga till).

Octa - Konflikt med Vimes under runda 3. Min känsla är att Octa försöker försvara sig och bemöta angreppen. Ser inget som skulle tyda på att han är mer röd/grön än någon annan. Snarare ser jag två bybor som käbblar med varandra och inte riktigt kommer vidare. Bra för ulvarna kan jag tänka, om både Vimes och Octa är bybor, då ulvarna kan slinka under radarn. Ser dock inget i Octas spel som rödar honom, tvärsom så ser jag en spelare som för sitt liv bemöter, förklarar, bakar tillbaka och erkänner när det blivit fel. Känns som en bybo i en pressad situation som mest är less på situationen, lite i samma sitts som Stradh hade.

Sysp - Skriver väldigt lite, men när han skriver så kommer han med länger inlägg och reflektioner. Har varit tydlig med vad som ligger bakom hans bristfälliga deltagande, men när han deltagit har han vågat säga vad han tycker och var han står. Känns som Sysp, utifrån sina förutsättningar, gör och gjort vad han kan för att hjälpa byn. Har delgett sina tankar om flera spelare och även kunnat motivera vad han grundar sina resonemang på. Ser inget konstigt här heller. Tror inte vi har två ulvar här.

Har även svårt att se att Vimes skulle vara röd i det här fallet. Han boxas med Octa, men det verkar mest vara för att de fastnat i en argumentation som övergått från att bemöta varandra, till att argt gestikulera med händerna mot varandra, till att skrika mot varandra tills de båda blivit högröda i ansiktet. Återigen, om både Vimes och Octa är bybor så har deras tjafs mest resulterat i att bovarna i dramat kunnat gömma sig utan att behöva ta ställning. Känns som två bybor där affekten tog över och förståndet seglade ut med känslosvallet.

Basenanji

Basinixus
Så, låt mig bemöta det här nu när jag kommit in från promenaden (har även läst igenom lite medan jag gick och råkade gilla ett inlägg från Vimes av misstag, så Vimes inte tror han blitt tokig om han såg något plinga till).

Octa - Konflikt med Vimes under runda 3. Min känsla är att Octa försöker försvara sig och bemöta angreppen. Ser inget som skulle tyda på att han är mer röd/grön än någon annan. Snarare ser jag två bybor som käbblar med varandra och inte riktigt kommer vidare. Bra för ulvarna kan jag tänka, om både Vimes och Octa är bybor, då ulvarna kan slinka under radarn. Ser dock inget i Octas spel som rödar honom, tvärsom så ser jag en spelare som för sitt liv bemöter, förklarar, bakar tillbaka och erkänner när det blivit fel. Känns som en bybo i en pressad situation som mest är less på situationen, lite i samma sitts som Stradh hade.

Sysp - Skriver väldigt lite, men när han skriver så kommer han med länger inlägg och reflektioner. Har varit tydlig med vad som ligger bakom hans bristfälliga deltagande, men när han deltagit har han vågat säga vad han tycker och var han står. Känns som Sysp, utifrån sina förutsättningar, gör och gjort vad han kan för att hjälpa byn. Har delgett sina tankar om flera spelare och även kunnat motivera vad han grundar sina resonemang på. Ser inget konstigt här heller. Tror inte vi har två ulvar här.

Har även svårt att se att Vimes skulle vara röd i det här fallet. Han boxas med Octa, men det verkar mest vara för att de fastnat i en argumentation som övergått från att bemöta varandra, till att argt gestikulera med händerna mot varandra, till att skrika mot varandra tills de båda blivit högröda i ansiktet. Återigen, om både Vimes och Octa är bybor så har deras tjafs mest resulterat i att bovarna i dramat kunnat gömma sig utan att behöva ta ställning. Känns som två bybor där affekten tog över och förståndet seglade ut med känslosvallet.
Jättefin post. Har vi några ulvar överhuvudtaget?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jättefin post. Har vi några ulvar överhuvudtaget?
Klart vi har, det jag sitter och kikar på nu. Du och BM ligger på min lista över misstänkta kandidater, men ska kika lite djupare innan jag säger något absolut. Just nu ligger jag kvar med min misstanke mot BM.

Octagonal

Swashbuckler
Alright ska slänga mig ut med ett skarpt uttalande nu vissa möjligtvis kommer bli lacka över men jag skulle vilja att siaren outar sig.
Vi försår att siaren inte har siat sig själv.
De som är siade är alltså inte siaren själv.
Det betyder att:
Octagonal inte är siaren.
Vimes inte är siaren.
Och Sömniga S inte är siaren.

Vad vet vi i övrigt?
Brynolf är Hövding och inte siaren.
Sysp föreslog att vi skulle rösta ut honom och är inte siare. Siaren skulle ibte

Siaren är alltså någon av @fjodorsenuba, @BiobunkerVII, @Basenanji och @Big Mama.
Samma gäng där jag är väldigt säker på att vi har ulvarna. I ljuset av detta föreslår jag att siaren outar för att göra sökandet enklare. Vi säger att vi ska samarbeta. Nu har det gått ett tag så låt oss göra det då genom att gröna spelare och förenkla sökandet.
Om en av dessa fyra går ut som siare förenklar det sökandet avsevärt och vi har ulvarna inringade i ett hörn.

Octagonal

Swashbuckler
Vad säger ni bybor om denna plan? Jag tycker inte det låter helt dumt. Om väktaren är kvar skyddar denne också siaren.

Octagonal

Swashbuckler
Okej Basse är alltså inte heller siaren. Det står då mellan Big mama, BB7 och Fjodor. Förutom om Basse gjorde ett stunt och medvetet bytte sista sekunden för att förvirra ulvarna.

Sen vill jag påpeka att jag inte hjälper ulvarna att hitta siaren. Detta är saker som förstås redan har tänkt på.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag kikade på vilka som röstade på Stradh.

Däribland fanns Impe, som var grön, bekräftat genom hans plötsliga bortgång :(

Sen tänker jag främst rikta blicken mot mina två misstänkta.

BM är med och röstar på Stradh. Hon hade en stund ett förvirrat spel, fick en tankevurpa med miller och lite annat. Samtidigt som hon varit inne på att outa siaren, vilket hon fick kritik för då ett sådant avslöjande skulle kunna ge värdefull information till ulvarna. Det är något lurigt med hennes spel, men samtidigt inget som sticker ut mot hur BM kan vara såväl förvirrad i ena sekunden för att i nästa sekund träda fram som en listig mästerdetektiv som gjort djupgående analyser och kloka observationer. BM kvarstår med andra ord som en blandad kompott, där det är svårt för mig att avgöra om det är ulv som försöker gömma sig bakom att spela förvirrad bybo, eller en bybo som råkade trampa snett i en av sina tankar.

Nästa person är Basse. Jag kikade igenom och försökte läsa. En sak jag reagerade på var att han vill spela vanligt varulvspel, något jag har fått för mig rimmar illa med att diskutera reglerna för spelet. Samtidigt var det Basse en av de som i tidigare rundor drev diskussionen om huruvida Majestix kunde bli värvad av JC, utifrån något som Hägern sa. Känns som en diskussion som en ulv gärna skulle springa vidare med för att slippa ta ställning om spelares beteenden och spel. En observation från min sida. Det gör dock att Basse seglar upp över BM som högst misstänkt på min lista. Andra saker är hans "mildare" ton, där han bland annat varit mer generös i sitt bemötande mot lågflygare. Lite förlåtande och sympatisk. Visst att Basse kan vara snäll, men min erfarenhet är inte att Basse brukar friskriva lågflygare bara för att livet är tufft och hårt utanför spel.

Röst: @Basenanji

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Vad säger ni bybor om denna plan? Jag tycker inte det låter helt dumt. Om väktaren är kvar skyddar denne också siaren.
Om jag förstår dig rätt och det underlättar för byn att hitta ulvarna, så ser jag inget problem med det. Jag slog en tankevurpa först och fattade inte grejen, sen läste jag om vad du sa och saker klarnade. Min hjärna börjar bli lite mosig efter allt läsande.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Skulle inte det här spelupplägget vara jättelätt för byn? Det går sådär va än så länge.

Jag kollade aktivitetsindex och finner att ulvarna är 2 av:
@Basenanji
@Vimes
@Octagonal

Var inte Basse ensam-mäster nyligen. Kan Damogn valt honom för att ingen skulle tro att det kunde hända igen. Kan Basse tänka samma: jag kör själv. Det kan väl ingen rimligtvis tro.

Röst: @Basenanji

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Känns som en diskussion som en ulv gärna skulle springa vidare med för att slippa ta ställning om spelares beteenden och spel. En observation från min sida.
Kanske ska förklara det här lite mer känner jag. Jag minns det här så tydligt för det etsade sig fast i mig efter att jag var med och spelade i Paris spelet. Efter det lärde jag mig att inte lägga fokus på själva speligheten och reglerna, för det är något som drar fokus från frågor som är gynnsamma för byn. Har för mig jag läst det någon annanstans också, typ i den där guiden Vimes skrivit? Oavsett, ett sidospår.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Vad innebär detta? Vad är aktivitetsindex?
Jag antog att BM tänker på sin egen teori och tabell hon redovisade i slutet av förra rundan? Hon skrev ju utifrån aktivitet då och hur aktiva spelare är, vilket var kopplat mot deras grönighet och rödighet.

Jag kommer oavsett vara frånvarande till runt 15:00 imorgon, kanske skriver något snabbt på morgonen. Ska rätta och sambedömma NP hela dagen.

Vimes

Gallerix
Okej, i föregående runda höll BB7 på att segla upp som alternativ till Stradh och BM. Eftersom Stra

Vettig post. Att den skulle vara så väldigt grönande förstår jag dock inte hur andra kan tycka. Det är en väldigt mainstream-analys med teman som redan tagits upp. Men bra att ta ställning och berätta vad och hur man tänker förstås!