Varulv Bamse och hans vener - SLUT

Lite frustration fanns där ja 😅 där och då var varenda jävel ulv, och alla manipulerade, spelade dumma och sabbade för mig och jag hatade världen typ.
Den rundan undrade jag egentligen vad jag höll på med, kräktes mest inombords för mina slingrande skitposter till dig Anth…
(Se mig som nån karikatyr skurk i en b-film…)
Skamligt.
Sorry.

@Big Mama
Vad var det för snestegskommentar om att det inte var en riktig bild från min svampplockning jag skulle påstå mig lägga upp egentligen?
Du såg ju i familje-gruppen att jag var ute i Dalaskogarna och plocka svamp så det stämde ju faktiskt.
Varför som bybo påstå att det var ljug från min sida?

Ang minimalistiska upplägg...

Ett avskalat lir som detta har förstås ont om inbyggda verktyg att jaga ulv med. Inga naturliga samtalsämnen. Så det kanske lättare blir så att man hakar upp sig på spelstil och andra mer personliga grejer. Specialregler och regelbärande fluff kan agera som en krockkudde mellan spelarna. Här fanns det inget sånt. Varulvsspel går liksom ut på att beskylla varandra för saker. Och när man inte kan beskylla nån för att tex ha röstat ulvigt eller för att ha claimat ett suspekt karaktärsnamn eller andra "crunchiga" saker, så finns det väl bara "vad har du gjort för byn" kvar. Och då är man rätt nära gränsen för att beskylla varandra för att spela dåligt, spelförstörande eller att helt sonika ifrågasätta sina medspelaren intelligens. Den gränsen gick vi över ett par gången i det här partiet och så vill vi ju inte ha det.

Även om man BÖR/SKA ta allt som skrivs i speltråden som en del av spelet, så blir det förstås svårare att göra ju längre in i den personliga sfären anklagelserna kommer.

Så ja, vi ska nog hålla oss närmare våra knäppa, regel/flufftunga lir i framtiden.

Apropå spelmekaniken med ett Vanilla-upplägg:
Min (tror jag) typ första post där jag faktiskt ärligt frågar alla om hur vi ska spela kvarstår.
Fick nog bara anklagelser om att vara okonstruktiv av Anthrox men den var faktiskt ärligt ställd.

Vad ska vi egentligen göra: Basse körde sin stil och Fjodde sin stil och vissa hade mer tid att spela än andra (födelsedag/jobb) osv
Ulv som bybo = samma lika…

Det finns liksom inget för bybor att försöka lösa och ulvar att sabotera utan att det märks…

Var väl egentligen bara att låta powerrollerna göra sitt jobb?

Vad missar jag här?

Nå, det var den lite tråkiga biten. On the bright side blev det ju överlag kul ändå.

Basses reaktion på att bli rödsiad var en höjdpunkt. BMs analoga rösträknare, Drev-vändandet från Sysp till Sidd, BBs dråpliga siarkarriär... Ja många kul hade vi.

Apropå spelmekaniken med ett Vanilla-upplägg:
Min (tror jag) typ första post där jag faktiskt ärligt frågar alla om hur vi ska spela kvarstår.
Fick nog bara anklagelser om att vara okonstruktiv av Anthrox men den var faktiskt ärligt ställd.

Vad ska vi egentligen göra: Basse körde sin stil och Fjodde sin stil och vissa hade mer tid att spela än andra (födelsedag/jobb) osv
Ulv som bybo = samma lika…

Det finns liksom inget för bybor att försöka lösa och ulvar att sabotera utan att det märks…

Var väl egentligen bara att låta powerrollerna göra sitt jobb?

Vad missar jag här?
Min vision var ju att byn skulle fokusera på röstanalys och sånt coolt, men fejksiandet gjorde ju att både runda 2&3 gav absolut nada för byn. Så absolut, det fanns inte många trådar att nysta i.

Desto mer imponerande egentligen att byn ändå lyckades ro hem det hela.

Min vision var ju att byn skulle fokusera på röstanalys och sånt coolt, men fejksiandet gjorde ju att både runda 2&3 gav absolut nada för byn. Så absolut, det fanns inte många trådar att nysta i.

Desto mer imponerande egentligen att byn ändå lyckades ro hem det hela.
Vi hade ju röstanalys från R1, det räcker ju gott och väl!

@Big Mama
Vad var det för snestegskommentar om att det inte var en riktig bild från min svampplockning jag skulle påstå mig lägga upp egentligen?
Du såg ju i familje-gruppen att jag var ute i Dalaskogarna och plocka svamp så det stämde ju faktiskt.
Varför som bybo påstå att det var ljug från min sida?
Jag förstod heeela tiden att du var Ulv! Eller så var det bara lite hederligt syskonbråk.

Back