Varulv Bamse och hans vener - SLUT

@StradhLestat hoppas allt är bra med dig.

Tack för spelet @Brynolf fluffet var episkt!

Jag vill beklaga mig lite, tycker faktiskt byn jobbade med VJVS. Det var tillslut för mig röstmönster och agerande i poster som petade in Sidd och Sysp i facket röda. Tror nog trots att jag inte kunde delta fullt ut bidrog jag med information i rundorna så att BM och Anthrox faktiskt kunde gröna mig sent i spelet.

MVP tycker jag ändå går till @Basenanji som höll ångan uppe trots racet mot honom. Starkt jobbat.

Jag tycker också det är lite trist när man inte får reda på när powerrollerna blir utröstade/mördade. Men det är ju trots allt en del av spelet.

Sen vill jag lyfta problematiken att ta en en spelare i en redan påbörjad omgång men det kanske vi ska dryfta i en annan tråd?

Däremot är jag så här i efterhsnd tveksam till att falsksia en bybo och tror att ulvlaget lite bjöd in byn till en seger där. Om den strategin ska användas får nog ulvarna rikta in sig på vassare bybor än undertecknad.
Kanske alla redan förstår men:
När Strathlestat ledsnat och hoppade av så tappade vi hela ulvlaget sugen på att fortsätta spela. Vi tvekade på hur bi skulle fortsätta å rundan rann lite ut i sanden där.
Ni ser där anledningen till Hägerns SiarStunt och vi dryftade flera gånger vidare under spel om vi skulle slänga in handuken helt med olika tok-move.
Sitta å ljuga ihop poster när folk blir så less så de kliver av är jobbigt för själen.
Hoppas @StradhLestat du får upp ångan igen för vi vill förstås ha tillbaks trevliga dig 😇

Sedan är det klurigt med lågflygeri tycker jag. Jag har verkligen förståelse för att vi har olika möjligheter och lust att delta, men vi såg väl i det här partiet hur lite byn och ulvarna kunde göra när tempot sjönk? Och hur svårt det blir att spela när det inte finns någon interaktion att ta ställning till? Jag har ingen lösning på det här men hoppas att framtida spel är så intressanta och roliga att delta i att alla också vill göra det, även om annat viktigt äger rum. Jag vill slå ett slag för korta, effektiva poster:
Problemet med att halka efter pga IRL är ju dock att en inte hinner läsa ikapp, och läsandet är ju för ens egen skull mycket viktigare än postandet. Om alla lågflygare ska in och posta korta saker så där som kommer det ske mängder med missförstånd som direkt kommer tolkas ulvigt ändå. Bättre att hålla sig borta från tråden ifall en en inte har läst ikapp imo.

Jag mår bra. Hyser inga hard feelings mot någon.
Som någon som inte är neurotypisk, så behöver jag dock fundera lite på varulvsspelens vara eller icke för mig.
Vissa saker kan jag hantera som spel, medans andra slår så djupt att jag inte med logik kan tänka "en del av spelet" på. Logiken kanske kan tycka det, men känslan skapar olust som jag inte kan motstå.
Ja jag spelar kanske "annorlunda", men det är inte för att jag medvetet försöker spela annorlunda, utan för att jag ÄR annorlunda.

Och det är när mitt sätt att vara är det som ifrågasätts, eller framför allt när mitt sätt att vara lyfts fram som att det skadar/förstör för/sårar andra som jag inte kan hantera det på annat sätt än att på en svenska må skit.
Exempelvis i ett av mina första partier tog någon upp (namn behövs inte) att spelet i det läget fick dem att må rejält dåligt IRL. Om jag minns rätt visade sig detta sen bara vara en del av spelet för att manipulera röstläget/trovärdigheten, men fram till det avslöjades, så tog jag illa vid mig för att ha sårat eller varit del av att sårat någon annan.

Jag mår bra. Hyser inga hard feelings mot någon.
Som någon som inte är neurotypisk, så behöver jag dock fundera lite på varulvsspelens vara eller icke för mig.
Vissa saker kan jag hantera som spel, medans andra slår så djupt att jag inte med logik kan tänka "en del av spelet" på. Logiken kanske kan tycka det, men känslan skapar olust som jag inte kan motstå.
Ja jag spelar kanske "annorlunda", men det är inte för att jag medvetet försöker spela annorlunda, utan för att jag ÄR annorlunda.
Skönt att höra, Strad. Du är förstås alltid välkommen tillbaka. Du passar bra in i jargongen som växt fram i det här miffogänget ❤️

Och som sagt, just det här spelet blev lite av en perfekt storm där det emellanåt inte så mycket annat fanns att göra än att anklaga varandra för att vara ohjälpsamma. De mer mekaniktunga spelen som vi normalt lirar är i regel skonsammare mot den personliga sfären.

Back