Varulv Bamse och hans vener - R2

OK byn! Sista posten från mig!

1. Hägerstrand och Vimes är ulvar ihop. Rösta ut Hägern i R3 och Vimes i R4.

2. Samarbeta för att få fram den tredje ulven. Resonera och lyssna på varandra. Lägg smågnabb och mindre förtretligheter åt sidan.

3. Resonera mycket om hur ni ska klara av R5, det är då allt står på spel!

4. Lågflyg inte! Skriv korta poster ofta istället, gärna sådana som handlar om vem ni tror är den tredje ulven:

”Äh, har sketamycket på jobbet, min partner fyller jämnt och mina barn ska opereras, kan inte vara med så mycket. Jag tror att Hia-Hia är vår tredje ulv!”

…det där räcker!

5. Byn! Vi har torskat massa matcher i åt! INTE NU! NU VINNER VI!!

Jag är ute i skogen så jag kommer ha dålig närvaro resten av dagen.
Bra jobbat av Vimsan, Hägern och Hästen med att hålla igång tråden och dra i massa trådar och analysera R1.
Kommer försöka titta in innan rundans slut, men med siad ulv lär det väl inte bli så spektakulärt.

@Impetigo/StradhLestat - Farmor - 9 poster R2, senast 17.24
@Sysp - Lille Skutt - 2 poster R2, runt 22-snåret.
@Sidd - Ola Grävling - 2 poster R2, runt 21-snåret.
@fjodorsenuba - Pellefant -1 post, 23.39.
@BiobunkerVII - Smocke - 15 poster R2, senast 17.21.
@Big Mama - Nalle-Maja - 12 poster R2, senast 10.43.

Orkar inte kolla Vimes, Häger eller Basses för de är både aktiva och rätt tydliga i sina färger.
Men om avsaknad av aktivitet var ett direkt mått på ulvighet så finns det ju tre väldigt tydliga kandidater.

Sorry för lågt deltagande. Har tyvärr inte så mycket att tillägga.

Nu synar vi Basse först. Sedan står Vimes näst på tur på min misstankelista pga Basses påhopp på honom.

Om Hägern inte är byns sanne siare utan i själva verket i lag med Basseulv så kommer den äkta siaren träda fram i nästa runda.

Får vi alltid veta vilken förmåga en död spelare har eller händer det att SL låter bli att berätta? (Förlåt för nybörjarfråga).

Jag uppfattar koncensus som att ni inte vill att jag brusar tråden.

Jag har nog missat vad du syftar på men det är ju viktigt att vi alla deltar och grönar oss.

Så konsensus finns inte. Om det är Basses uppmaning att inte skriva nåt du menar så tycker jag inte du ska ta det på allvar.

Jag har nog missat vad du syftar på men det är ju viktigt att vi alla deltar och grönar oss.

Så konsensus finns inte. Om det är Basses uppmaning att inte skriva nåt du menar så tycker jag inte du ska ta det på allvar.
Jag ville ha igång tråden i R2😇

Basse sa åt mig att vara tyst.

När andra börjar posta är det tydligen ok.

Jag har följt tråden med intresse hela dan.

Ni verkar nöjda med att resonera runt situationen.

Jag ska inte störa här i R2.

Jag ville ha igång tråden i R2😇

Basse sa åt mig att vara tyst.

När andra börjar posta är det tydligen ok.

Jag har följt tråden med intresse hela dan.

Ni verkar nöjda med att resonera runt situationen.

Jag ska inte störa här i R2.

Basse är ju ulv.

Lyssna inte på Basse.

Ingen annan heller om det inte varit tydligt: Skriv fritt så klart!

@Sysp @fjodorsenuba och vilka jag nu glömmer.

Skriver jag nåt tyck eller lyfter nån ide så får jag ändå inte med mig er. Tvärtom så trampar jag snett. Jag ska ligga jäkligt lågt så ni kan lösa ut det här utan tokigheter från min sida.

Basse tackas av.

Vi får ett Siande av Hägern som ger mer klarhet på fortsättningen👍

Back