Basenanji
Spökfurste
En alternativ trio som håller på att växa fram i mitt galna huvud är att @Sidd @Big Mama och @Sömniga Isaac är ulvarna. Hörni, det vore nåt!
Kan du förklara vad du grundar dessa tankar på? Jag är genuint nyfiken Basse.En alternativ trio som håller på att växa fram i mitt galna huvud är att @Sidd @Big Mama och @Sömniga Isaac är ulvarna. Hörni, det vore nåt!
Vänta nu, det här ger mig kraftiga flash-backs till när vi var ulvar tillsammans! Fina minnen, nu hoppas jag vi står på samma sida även detta spel som bybor.Analys av Sömniga Isaacs första inlägg i spelet
Den här analysen grundar sig i att jag ser att Sysp och Anthrox röstar på Sömniga Isaac för att den sistnämnde ska börja skriva. Vad blir reaktionen från Sömniga Isaac?
Hittills har Sömniga Isaac (SI) skrivit arton (18) inlägg.
Post #75 är ett meddelande om uppskjuten närvaro pga jobb. I post #135 håller SI med Vimes och lovar mer aktivitet efter bussresan hem. Med post #134 tycker jag nog att SI skriver ett ganska snömosigt icke-sägande inlägg där han hållr med Vimes och tycker att vi ska låta siaren vara. Posten avslutas med en röst på Big Mama.
Post #156 är en ursäkt för lågt deltagande i förväg pga jobb. I post #159 läser jag in ett försvar för Anthrox när Sidd tar upp smileyanvändandet.
#170 och #176 handlar om siarens roll i spelet och som ett indirekt svar till Big Mama, vilken föreslagit en strategi för siare och väktare. I post #182 vill SI att vi inte slappt ska ge oss på lågaktiva deltagare utan att det är bättre att sätta press och ”tvinga fram något att ta ställning till”. Post #187 är en gullig blinkning till Big Mama där SI lovar att aldrig svika henne igen. I post 188 ifrågasätter SI Big Mama för hennes analys av röster på henne. #197 handlar om Stradh och att det är trist att han hoppar av. I post #223 skriver SI att han ”ska se över sin röst” på Big Mama som faktiskt börjat delta och ska fundera (över valet av röst) nästa dag. I #257 visar SI att han är med i spelet, om än ytlit då han ska jobba. Vill undvika metadiskussioner (med anledning av Impetigos inträde i spelet). Inlägg #263 och 265 handlar om hur SI ser på Big mama. Detta sker i dialog med Octagonal som undrar varför SI röstar på Big Mama. I #269 menar SI att det är slött att hoppa på Impetigo och i #274 så påminner SI om att Brynolf efterlyste en ersättare.
Sömniga Isaac är ju som vi alla vet en hedersknyffel par excellence. Han säger bra och kloka saker hela tiden. En återkommande stilistisk figur är att han gärna ägnar sig åt (o)berättigad självkritik, han kan t ex ta upp sina egna brister när han klagar på Big Mama. Men han ändrar inte sin röst. Jag ser ingenting i relation till Anthrox eller Sysp, mer än indirekt när SI kritiserar Sidd för att ta upp ovidkommande detalj rörande Anthrox smileyhantering. I övrigt har SI bara interaktion med Vimes, Sidd, Big Mama, Octagonal, Stradh och mig. Jag hittar ingen direkt interaktion mellan honom, Anthrox och Sysp.
Äh, det är inte bättre än att jag försöker se vilka som blir kvar efter att de jag håller för gröna tas bort. Men jag är väldigt osäker här och vill inte rösta ut dig om du nu är bybo.Kan du förklara vad du grundar dessa tankar på? Jag är genuint nyfiken Basse.
TVÅ TIMAR KVAR
Äh, det är inte bättre än att jag försöker se vilka som blir kvar efter att de jag håller för gröna tas bort. Men jag är väldigt osäker här och vill inte rösta ut dig om du nu är bybo.
Men du, om vi tänker oss att du nu är en stackars bybo som slitit hårt i uppstarten och möts av oförstående varulvsspelare, då borde vi ju ändra kurs?
Så Isaac, kan du ge några snabba svar på följande:
1) Hur ser du på Stradh/Impetigo? Ska vi betrakta Farmor som grön av metaskäl? Av andra skäl?
2) Hur ser du på Big Mama och den närmast traditionella röran kring spelstarten? Är hon misstänkt eller inte?
3) Vilka tycker du är mest misstänkta av Vimes, Anthrox, Hägerstrand och Sysp? Eller kanske ingen av dem?
4) Ge oss din ulvatrio här och nu! Känn ingen press, bara släng ur dig vilka du ser som mest troliga trio för ögonblicket!
![]()
Jag håller på att gå igenom tråden. Jag har inte lusläst Impe dessvärre, men såg inga konstigheter med Stradh (sen kan jag vara påverkad av att jag känner för vad som hände).1) Hur ser du på Stradh/Impetigo? Ska vi betrakta Farmor som grön av metaskäl? Av andra skäl?
Jag litar inte på BM för fem öre, jag tror hon mycket väl kan göra det till en grej att spela spretigt för att sedan komma undan med det ganska långt in i spel utifrån premissen "men det är ju BM, hon gör så här jämnt" med lite lustigt skrattande över hur tokig BM är som alltid ramlar runt än här än där.2) Hur ser du på Big Mama och den närmast traditionella röran kring spelstarten? Är hon misstänkt eller inte?
3) Vilka tycker du är mest misstänkta av Vimes, Anthrox, Hägerstrand och Sysp? Eller kanske ingen av dem?
4) Ge oss din ulvatrio här och nu! Känn ingen press, bara släng ur dig vilka du ser som mest troliga trio för ögonblicket!
Alltså jag tänkte att mitt meddelande var riktat till Sidd, och att jag citerade dig för att det var bra frågor. Inte att jag uppmanade dig att ställa de frågorna även till Sidd.Ok på allmän begäran (njae, på begäran av Hägerstrand) så...
@Sidd!
Men du, om vi tänker oss att du nu är en stackars bybo som slitit hårt i uppstarten och möts av oförstående varulvsspelare, då borde vi ju ändra kurs?
SåIsaacSidd, kan du ge några snabba svar på följande:
1) Hur ser du på Stradh/Impetigo? Ska vi betrakta Farmor som grön av metaskäl? Av andra skäl?
2) Hur ser du på Big Mama och den närmast traditionella röran kring spelstarten? Är hon misstänkt eller inte?
![]()
För jag en lugn och fin dag tills ni snorungar kom och frågade om någon karta!@Sömniga Isaac Varför är inte Skalman med i den photoshoppade bilden i startinläghet?!? Va? Va?
Intressant skrivet. Hur känner du till detta? Jag har som högst påpekat det nån gång för en väldans massa spel sedan. Känns som ett lamt försök att så tvivel runt mig.Jag blir orolig när @Octagonal spelar bra, gillade bättre när du drumlade lite igår kväll. Enligt egen utsago spela Octa bättre bybospel som ulv än bybo. Kom ihåg det när ni tycker han skriver bra inlägg!!
Jo, men min grej är ju att förvanska och vantolka dig?Alltså jag tänkte att mitt meddelande var riktat till Sidd, och att jag citerade dig för att det var bra frågor. Inte att jag uppmanade dig att ställa de frågorna även till Sidd.
YOLOChilla tjommen, chili känns.