Varulv Bamse och hans vener - R1

Drar väl till en lista jag med då, grön till röd:
@Octagonal - Vakttroll - Har jobbat på bra för byn i mitt tycke och visar på kvalitativa inlägg som vill föra byn framåt. Som ulv hade jag förväntat mig en mycket mer tillbakadragen approach. Ulv-Octa tenderar att komma igång mycket mer i senare rundor, inte direkt från start.
@Impetigo/StradhLestat - Farmor - Hade Stradh som hyfsat grön för sin närvaro fram till bortfallet, och läser Impe som bybo som analyserar folks poster på ett grönt sätt.
@Hägerstrand - Konstapel Kask - Är som alltid en klippa i argumentationen, men det vet vi ju sen tidigare att det egentligen inte behöver säga så mycket eftersom han är knivskarp även som ulv och har återkommande varit i toppen på grönlistor oavsett fraktion. Ser gärna ett siande (som inte outas ifall det är grönt) här.
@Basenanji - Katten Jansson - Frejdig start och jag har inte gått tillbaka för stt kolla noggrannare, men det känns som ganska traditionellt Basse-tugg som bybo. Spelar upp sig från rundans tidigare klavertramp och ser ut som en genuin vilja att föra byn framåt.
@Vimes - Bamse - Tongivande närvaro, när den väl är där. Det är ju dock R1, och jag själv lider av samma sak så "osynlighet" är ett dåligt argument för att röda någon, men hade gärna sett mer härifrån. Men det är jag säker på att det kommer, ifall han är bybo.
@fjodorsenuba - Pellefant - Lågflyger väl inte mer än vanligt och närvaron pekar åt ett grönt håll.
@Sysp - Lille Skutt - Hade en period av medglidande som går att tolka hur som helst, men har senare postat lista som gjort att jag omvärderat situationen och blivit osäker. Kan vara either way, men argumentationen gällande BM känns lagom solid.
@Big Mama - Nalle-Maja - Hade som röd fram tills Sysp argumentation, och tänker nog att det är rimligt ändå. En ulv som går på i samma ångvältsstil med att dra på sig bullseye som BM gör känns osannolikt. Det finns ju inget långsiktigt ulvspel involverat iaf.
@BiobunkerVII - Smocke - I princip osynlig. Kan inte minnas mig ha sett ett ord matnyttigt härifrån, av det lilla som kommit. Blir inte förvånad över att det är en ulv som vill flyga under radarn ett par rundor, fram tills det börjar bli skarpare läge. Borde pressas hårdare.
@Sömniga Isaac - Skalman - I princip osynlig. Kan inte minnas mig ha sett ett ord matnyttigt härifrån, av det lilla som kommit. Kommer undan för enkelt i mitt tycke, pga aversionen mot att generera bristningar gentemot andra spelare. Solid kandidat för utröstning R1.
@Sidd - Ola Grävling - I R1 finns det sällan något rationellt som leder till att folk blir utröstade, och i många fall röstar vi ut en bybo. Så inte så konstigt då att jag läser Sidds strategi som något ulvrationellt, när det kastas ut tveksamma krokar mot folk där jag vet att åtminstone en är bybo. Ibland räcker det för en ulv att höja en tveksamhetens röst mot en annan spelare förr att andra ska haka på och vips så finns där ett drev som baseras på ingenting, vilket jag tycker är vad Sidd verkar ha försökt göra flera gånger under den här rundan.

Gröna
@Octagonal - Vakttroll -
grönades när han inte hade koll på när rundan slutade, har inte gjort något som påverkar det grönandet
@Anthrox - Billy boy -
Började solitt och försvann under gårdagskvällen, tillbaka nu. Jag tycker att han spelar bra och ser ingen egentlig anledning att oroa mig om han inte börjar ducka en massa nattmord.
@Impetigo/StradhLestat - Farmor -
Varken grön eller röd innan personlighetsbytet (inläggen dittills var typ "vi spelar varulvsspel"). Känns grönare efter personlighetsbytet. Jag håller inte med om några teorier som gör honom metagrönad.

Gula
@Vimes - Bamse -
Jag är misstänksam eftersom han flera gånger varit framme och berömt grejerna jag skriver om. Då blir jag nojjig över att jag blir struken medhårs av en ulv som vill vara kompis. Eventuellt är den här misstänksamheten mot baktankar i beröm något som jag borde ta med en terapeut.
@BiobunkerVII - Smocke -
Jag tycker inte att det kan vara ärligt att Biobunker glömt bort att han själv hoppade in som ersättare sist det behövdes. Jag har haft fel om sånt tidigare, spelet i övrigt är stabilt.
@Sysp - Lille Skutt -
Körde powerroll-diskussion (säkert ulvämne) igår och var rätt anonym. Mer aktiv idag, eventuellt som medveten respons på att Impetigo pressade på om gårdagen, men han tar i alla fall ställning.

Röda:
@Basenanji - Katten Jansson -
Vill att andra ska ge honom bra argument för att rösta ut spelare han gärna vill rösta på. Bättre idag tycker jag. Grönande att han faktiskt kom med en egen rödgrönlista när jag satt och undrade om han bara skulle uppmana andra att skicka in en. Eventuellt är jag tunnelseende som har kvar honom på rött.

Hjälp-byn-mer-röda
@fjodorsenuba - Pellefant -
uppmuntrar och håller med mig om att pressa spelare till att bli aktiva och hjälpa byn. "Medhåll! Rösta ut oss slackers om vi inte bidrar mer än kött i R1-R3." #97 istället för att tänka att det är ett alternativ att sluta slacka. Två inlägg efter det på kvällen. Eventuellt ulvmove där man hoppas att "häng mig, jag hjälper ändå inte byn" ska vara tillräckligt grönande för att någon annan ska åka.
@Big Mama - Nalle-Maja -
Skriver saker som inte stämmer #213. Planen att siaren ska outa känns heller inte ärlig, BM borde ha koll på att väktare normalt har en begränsning för att inte kunna permaväkta siaren. 0% risk att det är en ulvplan för att få fram siaren, mer troligt som en "spela virrigt för att verka som att du inte har en ulvchatt i ryggen"
@Sidd - Ola Grävling -
Konstiga teorier. Jättekonstiga. Det grönande är väl att han verkar hitta på dem själv, för "skärmdumpa-kursiv-emoji-gate" kan omöjligt vara korrekturläst av en ulvchatt. Å andra sidan brukar jag sällan samarbeta om sånt när jag själv är ulv. Jag tror inte jag ulvat med Sidd men jag har varit med i ulvchattar med honom när jag SL:at, och han är rätt
@Sömniga Isaac - Skalman -
Praktiskt taget osynlig.

Ah, skulle skriva en förklaring på kategori fyra innan jag postade. Det är alltså de spelare som jag tycker borde ha röster för att pushas att delta på ett så aktivt, sanningsenligt och läsbart sätt att det går att utvärdera om de är ulvar eller inte.

Jag gillar de drev vi har nu, men velar lite över om jag blivit tunnelseende på Basse. Ska jag växla så lär det bli till Isaac.

Å andra sidan brukar jag sällan samarbeta om sånt när jag själv är ulv. Jag tror inte jag ulvat med Sidd men jag har varit med i ulvchattar med honom när jag SL:at, och han är rätt
"och han är rätt aktiv i samarbetet med de andra ulvarna när jag skummar där" trodde jag att jag skrev här

Hjälp-byn-mer-röda
@fjodorsenuba - Pellefant -
uppmuntrar och håller med mig om att pressa spelare till att bli aktiva och hjälpa byn. "Medhåll! Rösta ut oss slackers om vi inte bidrar mer än kött i R1-R3." #97 istället för att tänka att det är ett alternativ att sluta slacka. Två inlägg efter det på kvällen. Eventuellt ulvmove där man hoppas att "häng mig, jag hjälper ändå inte byn" ska vara tillräckligt grönande för att någon annan ska åka.
Tar helt klart på mig att min aktivitet försvann igår kväll.

Här hade det visst kommit in lite mer sen jag började skriva på listan innan lunch, men jag tycker det som kom in idag ckså är i linje med vad jag observerade

(T)rött- till grönlista från mig då

Sömnige Isacc - känslan för grönhet har inte infunnit sig ännu. Tror du kan mer när du har mer tid dock.
Sidd - jag läser dig som röd pga av fladdret, dock ser jag bättringspotential om du börjar kaosa mer för att visa din grönhet. Kontrollerad Sidd är röd sidd.
Big Mama - kan inte läsa dig annat än röd, det är ett problem jag har och jag försöker läsa med byboögon men jag har inte lyckats ännu.
Biobunker - om jag är lågflygande så har vi ju undervattnetbiobunker här, snälla kom in och såga oss i byn!
Impetigo - Inte mycket att gå på en, snällt att hoppa in, svårt att komma in och försöka ta över.

Octagonal - Saknar lite av din skarpa analys, lite avvaktande vilket gular för mig
Vimes - avvägd och hyffsat tyst. Vill se mer sen. Lite orolig att du är en avvakade ulv.
Sysp - kommer inte riktigt i mål med dig som grön ännu

Anthrox - spelar grönt, typiskt Anthroxigt
Basenanji - bra att du förklarar för byn hur vi ska spela VJVS
Hägerstrand - slaktar byn på gott och ont

Back