Varulv Bamse och hans vener - R1

Jag måste flytta min röst från Impe och mina skäl är psykologiska. Jag tror att Stratten blev extra ledsen igår kväll för att han har en powerroll och då är det inte kul att få höra att man förstör för byn. Powerrollen har nu övertagits av Impe. Väktare do your thing!

Jag har inte skapat mig någon bild av de två drevade Sidd och Isaac, jäkligt hala båda två. men spetsar till matchen och hoppas vi får se sena snajps.

Röst: @Sömniga Isaac

Tvärtom så vinner byn på att reda ut Impes status i diskussion som startar genom röstdrev👍
Här ska jag erkänna att jag är medvetet kass på en sak. Jag fattar och vet att röster är det som skapar reaktion, men i mitt huvud är det riktade frågor och att tagga folk för att sedan ställa krav som skapar diskussion. Därför jag inte blir mer aktiv av att någon lägger röster på mig, men däremot aktiv om någon tvingar mig ta ställning.

En tanke jag haft om senaste liren är att jag blir trött av att aktiva spelare drevas ut och att lågflygare blir kvar till slutspelet.
Det är då fortfarande svårt att läsa av lågflygaren när det ska avgöras.

Kan det vara nåt att ta med sig för byn?
Eller brusar jag nu också?
Det här tycker jag är klokt!

Samtidigt kan jag tänka att ett problem är att några tar extremt mycket ton, medan andra tar extremt lite ton. Jag blir till exempel extremt passiv många gånger för det blir för mycket som skrivs i en runda och då slår jag av, för jag mäktar inte med varpå det blir väldigt grunt. Till slut känner jag lite att jag inte ser det vettiga andra ser i det som anses super vettigt, för jag ser bara en sörja av lösryckt tyckande utan substans där jag nog skulle vilja se att aktiva spelare mer är på och tvingar in mindre aktiva spelare.

Är du med på hur jag menar? Tänker utifrån andra hållet här och gör en analys som mer har med varför visa blir tysta att göra - Något som inte hjälper det här spelet för fem öre.

Jag gillar dig Sidd, du har kloka tankar men i de flesta spel jag deltagit kan du även vara den som likt en brustablet brusar upp så att vattnet blir helt grumligt och svårt att navigera. :)

En tanke jag haft om senaste liren är att jag blir trött av att aktiva spelare drevas ut och att lågflygare blir kvar till slutspelet.
Det är då fortfarande svårt att läsa av lågflygaren när det ska avgöras.

Kan det vara nåt att ta med sig för byn?
Eller brusar jag nu också?
Håller helt klart med om detta. Jag har inga problem med att bli utröstad som lågflygande bybo. Tycker inte det är brus från din sida.

Och det gör att jag blir mer misstänkt. Inga emojis, inga glada bilder med BM och drinkar, ingen fridens fröjdens dunderhonung.

En kontrollerad sidd är en ulvig sidd.

Röst: @Sidd

Om jag kikar på de som ligger med en röst på mig just nu så är det BM jag litar på minst. Något gnager med detta med att outa siaren. Något gnager även, med det som någon spelare observerade, att BM kom in lagom i tid tills folk började lägga röster på henne igen. Väldigt reaktivt spel, väldigt mycket komma in när det är lägligt för att visa att hon lever, väldigt mycket hålla sig undan ljuset.

Hänger jag i skymningen så är det BM jag skulle hålla ett extra öga på framgent.

Det här tycker jag är klokt!

Samtidigt kan jag tänka att ett problem är att några tar extremt mycket ton, medan andra tar extremt lite ton. Jag blir till exempel extremt passiv många gånger för det blir för mycket som skrivs i en runda och då slår jag av, för jag mäktar inte med varpå det blir väldigt grunt. Till slut känner jag lite att jag inte ser det vettiga andra ser i det som anses super vettigt, för jag ser bara en sörja av lösryckt tyckande utan substans där jag nog skulle vilja se att aktiva spelare mer är på och tvingar in mindre aktiva spelare.

Är du med på hur jag menar? Tänker utifrån andra hållet här och gör en analys som mer har med varför visa blir tysta att göra - Något som inte hjälper det här spelet för fem öre.

Jag gillar dig Sidd, du har kloka tankar men i de flesta spel jag deltagit kan du även vara den som likt en brustablet brusar upp så att vattnet blir helt grumligt och svårt att navigera. :)
Ok. Jag förstår att det är svårt att läsa av tråden om man inte varit inne i spel ett par timmar. Så är det för mig nu idag.
Dock så stämmer min analys fortfarande på slutet då de inblandade om de orkar/behöver kolla upp ställningstaganden och göra röstanalyser om det finns mer att kolla upp.
Bättre att spara en som är aktiv å ställer frågor, petar å stökar runt en en spelare som lägger ett par poster, välavvägda efter att tryggt läst av övrigas diskussioner. Det är rätt enkelt för ulvar att bara vänta ut en diskussion å sen när koncensus lagts komma med nåt klokt.

Håller helt klart med om detta. Jag har inga problem med att bli utröstad som lågflygande bybo. Tycker inte det är brus från din sida.

Och det gör att jag blir mer misstänkt. Inga emojis, inga glada bilder med BM och drinkar, ingen fridens fröjdens dunderhonung.

En kontrollerad sidd är en ulvig sidd.

Röst: @Sidd
Suck. Du är den första som kommer med det argumentet. Säg det till de andra som röstar på mig med motsatta argument.

Suck. Du är den första som kommer med det argumentet. Säg det till de andra som röstar på mig med motsatta argument.
Ja det är ju därför jag säger det. Det är orimligt att de röstar ut dig för att brusa.

Ok. Jag förstår att det är svårt att läsa av tråden om man inte varit inne i spel ett par timmar. Så är det för mig nu idag.
Dock så stämmer min analys fortfarande på slutet då de inblandade om de orkar/behöver kolla upp ställningstaganden och göra röstanalyser om det finns mer att kolla upp.
Bättre att spara en som är aktiv å ställer frågor, petar å stökar runt en en spelare som lägger ett par poster, välavvägda efter att tryggt läst av övrigas diskussioner. Det är rätt enkelt för ulvar att bara vänta ut en diskussion å sen när koncensus lagts komma med nåt klokt.
Jag uttrycker mig inte alls bra. Jag tror grejen är att det i många fall, i mina ögon, blir mycket av samma. Det jag menar är att jag önskar att aktiva spelare ibland var lite bättre på att peta igång tysta spelare så dessa syns mer i spel och blir en del av väven på väggen, istället för att väven på väggen endast vävs av alla som tjötar på helt naturligt och är mer utåt.

Lite som andra varit inne på, peta mer brett istället för att hänga upp sig och endast peta på de som är synliga och tjötar på av egen motor. Är du med på hur jag menar då? Jag känner verkligen att jag är kass på att förklara mig idag. Och att den här diskussionen handlar om allt annat än det parti vi har just nu, vilket inte sätter mig i god dager.

Back