Bästa svenska omslaget - Omröstning (Deadline 21.00)

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Tjo, skaparn av Skjut dom i huvudet här, kul lek, och kul att få va med på ett hörn. Ville bara påpeka dock att bilden i omröstningen egentligen är en första skiss som vi gjorde till kickstartern. Det verkliga spelet så som det blev tryckt ser ut såhär. Men i stort är det ju samma
Det som mest brytt mitt huvud är var man kan se 4ans spårvagn och den vägskylten på samma plats?
Kanske någonstans omkring Gamlestaden?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Det är nu vi börjar urskilja de äkta göteborgarna från de falska ;)
Jag tvekade länge. Stålenhags är så fulländad - robotens pose sublim. Men djupt nere i min reptilhjärna, någonstans på gen-nivå hörde jag en avlägsen röst, som en spöklik viskning. Dess meddelande var som en kallelse från en primitivare tid, en tid då människan klamrade sig fast vid slemmiga granitklippor, och slogs med mås och vattenånka om sill och räka. All den civiliserade förfining jag byggt upp över årtionden som ett skydd och som en lögn föll som den illusion den var. Det var en kallelse jag inte kunde vägra.

Orden va - "Rösta på Skjut dom i huvet, bördiga!"
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,480
Location
Rissne
Jag tänkte egentligen att nu när det självklart bästa omslaget åkt ut – Mutant 2089 – så skulle jag rösta på fula omslag för att jävlas. Let the world burn och så vidare.

Men nu finns det ju tyvärr inga fula omslag att rösta på…

Men Skjut dom i huvudet känns klart mer, paradoxalt nog, levande. Så det blev en röst där i slutänden, och jag blir inte förvånad om det vinner.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Tjo, skaparn av Skjut dom i huvudet här, kul lek, och kul att få va med på ett hörn. Ville bara påpeka dock att bilden i omröstningen egentligen är en första skiss som vi gjorde till kickstartern. Det verkliga spelet så som det blev tryckt ser ut såhär. Men i stort är det ju samma View attachment 5853
Grattis till vinsten då!
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Om denna omröstning bevisar något så är det följande: underskatta aldrig nostalgins vidunderliga kraft!
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Prisad vare vinnaren , all ära åt vinnaren 🙌🍾.

Detta får firas med en stänkare . Klockan är alltid Cuba libre o clock någonstans i världen🥃🥴 .
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Om denna omröstning bevisar något så är det följande: underskatta aldrig nostalgins vidunderliga kraft!
Ja, med tanke på att det inte är speciellt djupt mänskligt att i allt söka totalt nyskapande så är det nog inget vi ska förvånas över det minsta. Snarare är det "jaha, det verkar som att närvaron av fungerande ben avgjorde även denna fotbollsmatch!" eller "det var en väldigt nostalgisk soffa det här, mjuk och med 3 sittplatser" ;)
 
Top