Varulv Avgångsklassen

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Hej hej, sitter i grupparbete med hela skolan och får hjälpa till både här och där. Jag skickade in mina svar snabbt, men missade på Kaoskardinalens uppgifter. Jag tycker att vi framför allt ska rösta och motivera röster enligt den gamla trötta men pålitliga devisen att ulvar inte vill rösta på varandra.

Jag blir nyfiken på vem som luftat Sidds hoj. @Vimes du har ju (helt riktigt) hyllat Sidd som en framgångsrik bybospelare i måga spel. Är det månne du som ulv-luftat cykeln för att bli av med en potentiell stark bybo?

Röst: @Vimes

Ös på med andra tankar, t ex vem du tycker att jag ska pressa!
Har du läst tråden och reglerna, @Basenanji?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,394
Den här tonen påminner om Anthrox i förra spelet och då var det ju en ulv.

Röst: @Anthrox

(Kan tyvärr inte feta stilen just nu)

Octos tanke om att @Sidd rent statistiskt är rödast på banan är riktig. Det är ju inte mycket att gå på dock.
Ja, tonen är väldigt medveten av anledning att ni inte ska lära er mitt beteende (för framtida spel) och utgå ifrån en sådan analys :) Det medför ju dock på inget sätt att jag är ulv nu och du @Impetigo vet jag ju är smart nog att kunna se varför om du läser mina inlägg.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
jag är helt sjukt upptagen på mitt jobb och har höngt med dåligt sedan i morse.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
jag är helt sjukt upptagen på mitt jobb och har höngt med dåligt sedan i morse.
vi har ju 48 timmar (väl? eller är det Framgångstågstimmar?) för den här rundan, så jag tror inte man behöver stressa fram något ändå
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Asså skit vad slapp jag varit denna gång.
Skummar igenom reglerna och ser att det är ju viktigt att vara först på bollen när testen kommer!

Nu är ju dock min cykel luftad så det skitsamma.

Ulvarna har potentiellt öppet mål för nattmord iom detta agerande.

Väktaren vet vad den behöver göra👍


Ni måste förstå mitt tänk att jag som bybo tycker det är självklart att det är ulvarna som luftat min cykel.
Idiotiskt om det var en snabb bybo som bara random luftar en klasskamrats cykel och bara hoppas på att pricka en ulvs cykel.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,394
(För att: ulvarna är två (antar jag) och att pysa en av dem spelar ju ingen roll för diagnos-förmågan, så allt pysande skadar bara byns chanser att få förmågan. Däremot måste pyspunkaren vara bybo enligt reglerna, och jag tror att ett grönt namn trumfar risken att fälla krokben för en bybo vid ett diagnostiskt prov).
Hur kommer det sig att du inte vill att byn ska använda de verktyg som bjuds? ;)
Det diagnostiska testet är ju ändå den som är snabbast som får det, att blocka en ulv ger ju mer fördel än nackdel om en bybo råkar blockas eftersom det är flest kroppar som ska slängas nära klockan. Alltså, om en ulv blockas så finns bara en ulv kvar som kan försöka klara testet. Om en bybo blockas finns fortfarande flera andra bybor som kan ta testet.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,394
Idiotiskt om det var en snabb bybo som bara random luftar en klasskamrats cykel och bara hoppas på att pricka en ulvs cykel.
Fortfarande, det finns ju ingen logistisk möjlighet för att luftningen skedde när rundan startat. Du blev ju sannolikt mål för luftning redan innan rundan var igång. Snabbhet har ju inget med saken att göra.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Alltså, om en ulv blockas så finns bara en ulv kvar som kan försöka klara testet.
Jag utgår från att ulvarna får prata med varandra, så även om ulv X blir blockad kan ju ulv Y skicka in ulv X svar. Det verkar alltså inte vara till särskilt mycket nytta.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,394
Jag utgår från att ulvarna får prata med varandra, så även om ulv X blir blockad kan ju ulv Y skicka in ulv X svar. Det verkar alltså inte vara till särskilt mycket nytta.
Vad har svaren med saken att göra? Du behöver ju vara snabbast. Svaren tog ju bara någon minut att googla fram.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Vad har svaren med saken att göra? Du behöver ju vara snabbast. Svaren tog ju bara någon minut att googla fram.
Det räcker med att en ulv skickar in för att ulvarna ska få förmågan. Om de sitter online när testet läggs upp spelar det ju ingen roll om en av dem blir blockad...

Jag vet inte vad det är du håller på med just nu
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,394
Det räcker med att en ulv skickar in för att ulvarna ska få förmågan. Om de sitter online när testet läggs upp spelar det ju ingen roll om en av dem blir blockad...

Jag vet inte vad det är du håller på med just nu
Ahaa, nu förstår jag hur du menar. Det är ju dock fortfarande två individer som har olika förutsättningar att faktiskt sitta vid 8 på morgonen och vara beredd. Men det är sant att effekten mitigeras av att det inte spelar någon direkt roll för spelet vem av ulvarna som skulle få testet.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,191
Location
Uppsala (Umeå)
Utifrån den information som du har just nu så lägger jag min röst på Anthrox. Dels för den aggressiva tonen vid mothugg (kan vara ett personlighetsdrag, men jag har inget annat att gå på), men även för envisheten att släppa frågan trots en rätt stark motdiskussion om att det i nuläget troligen är en dålig idé för plugghästarna att diskutera det här.

Röst: Anthrox
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,045
Jag måste läsa ikapp men jobbar ikväll också så tyvärr blir denna plugghäst fast i en intressant bok om matlagning och barnskötsel och sen vidare till en bok i trigonometri.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,394
Utifrån den information som du har just nu så lägger jag min röst på Anthrox. Dels för den aggressiva tonen vid mothugg (kan vara ett personlighetsdrag, men jag har inget annat att gå på), men även för envisheten att släppa frågan trots en rätt stark motdiskussion om att det i nuläget troligen är en dålig idé för plugghästarna att diskutera det här.

Röst: Anthrox
Vadå stark motdiskussion? Vimes påhittade narrativ håller liksom inte. Läser ni inte inläggen?

JAG HAR INTE DRIVIT NÅGON FRÅGA OM OUTNING! Jag lyfte den och diskuterade alternativ i ett par tre-fyra inlägg, varpå Vimes helt out of nowhere bestämde sig för att jag var ulv på grund av det.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,191
Location
Uppsala (Umeå)
Vadå stark motdiskussion? Vimes påhittade narrativ håller liksom inte. Läser ni inte inläggen?

JAG HAR INTE DRIVIT NÅGON FRÅGA OM OUTNING! Jag lyfte den och diskuterade alternativ i ett par tre-fyra inlägg, varpå Vimes helt out of nowhere bestämde sig för att jag var ulv på grund av det.
Det är inte Vimes narrativ vi följer, utan du har skapat ditt eget narrativ. Jag tyckte du hade rödflagg redan innan Vimes röstade på dig. Och det hjälper inte att svara med versaler eller förminska motståndarens argument för att jag ska tycka att du är mindre ulvig.

Men hjälp mig att tänka om istället - argumentera för någon annan, bättre, ulvkandidat än dig själv, eller kom med något annat konstruktivt förslag som hjälper byn.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Såhär i sak håller jag nästan med dig Anthrox. Ditt första inlägg var inte jätte jagande utan på sin höjd lite lätt fiskande.
Grejen är när det svaras så många gånger kring samma fråga fram och tillbaka. Utifrån kan det uppfattas som att det är något du driver på även om så egentligen inte riktigt är så tror jag.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,394
Såhär i sak håller jag nästan med dig Anthrox. Ditt första inlägg var inte jätte jagande utan på sin höjd lite lätt fiskande.
Grejen är när det svaras så många gånger kring samma fråga fram och tillbaka. Utifrån kan det uppfattas som att det är något du driver på även om så egentligen inte riktigt är så tror jag.
Jag försvarar mig bara för de här blatanta anklagelserna som kommer från ingenstans.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,394
Det är inte Vimes narrativ vi följer, utan du har skapat ditt eget narrativ. Jag tyckte du hade rödflagg redan innan Vimes röstade på dig. Och det hjälper inte att svara med versaler eller förminska motståndarens argument för att jag ska tycka att du är mindre ulvig.

Men hjälp mig att tänka om istället - argumentera för någon annan, bättre, ulvkandidat än dig själv, eller kom med något annat konstruktivt förslag som hjälper byn.
Allvarligt talat. Jag drog igång en diskussion. Tänkte högt kring några av beståndsdelarna i reglerna. Och det ser ni som att jag är ulv. Tro fan att jag blir upprörd. Förklara gärna för mig vad jag har gjort för suspekt beteende innan vimes började härja.

Jag har smulat min roll upprepade gånger. Pressar ni mig mer outar jag den, för vi behöver göra något mycket mer konstruktivt än att hoppa på bandvagnen utan substans. Och jag börjar redan se slutet på tunneln.
 
Top