Varulv Avgångsklassen

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,690
Location
Oktoberlandet
Utmärkt. Identiteten på luftaren bör förstås förbli dold tills vidare. Det är ju en plugghäst enligt reglerna.

Så vi har minst två powerrroller!
Halloj
Äntligen skoldax.

Så nån har alltså luftat min cykel och (om denne är bybo) därmed random-sabbat så den med bäst betyg på hela skolan inte har nån chans att fixa testet!
Var väl inte så byboigt spelat eller?
Jag gissar dock att ulvarna var på hugget här nu med att agera vilket inte jag var så det börjar alltså direkt med uppförsbacke.

Är det självklart @BiobunkerVII att den som kan lufta en annans cykel VERKLIGEN ÄR en plugghäst?
Som regelposten kan tolkas.

Jag tycker spontant att den sortens dumma hyss hör hemma hos ligisterna.
Har jag fel gott folk?
@Impetigo
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Kuratorn och vaktmästaren gör inte så mycket i händerna på en plugghäst va? Det känns som att det mest bidrar till schismer inom byn att hålla på och mixtra med röstlängden. Vi ska ju ändå försöka vara överens. Så det är roller som bör hållas på in i det sista imo.

Kom på ytterligare en anledning att ge sig till känna med att en varit snabbast med testet: det medför ingen risk att bli dubbelväktad både genom Abbe och tidiga bussen hem. Så om snabbaste testet är känt så kan väktaren i lugn och ro väkta någon annan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Det är väl en ligist-förmåga och INTE nått ”plugghästar” håller på med?
Det står uttryckligen i reglerna att det är en plugghästförmåga. Även om det lirar dåligt med fluffet så är det så det står.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Så nån har alltså luftat min cykel och (om denne är bybo) därmed random-sabbat så den med bäst betyg på hela skolan inte har nån chans att fixa testet!
Var väl inte så byboigt spelat eller?
Jag gissar dock att ulvarna var på hugget här nu med att agera vilket inte jag var så det börjar alltså direkt med uppförsbacke.

Är det självklart @BiobunkerVII att den som kan lufta en annans cykel VERKLIGEN ÄR en plugghäst?
Som regelposten kan tolkas.

Jag tycker spontant att den sortens dumma hyss hör hemma hos ligisterna.
Har jag fel gott folk?
@Impetigo
Som det står i reglerna så är luftaren en bybo.

Värt att tänka på:
Diagnostiskt test postades 8:21
Jag postade 8:25 och har sannolikt lämnat in testet ganska snabbt.
@Impetigo postade 8:28 och har sannolikt lämnat in testet ganska snabbt.
@fjodorsenuba postade 8:42 och skrev att han lämnat in testet.
@Octagonal postade 9:12 och är troligtvis för långsam för testet.
@Andersson postade 9:42 och är garanterat för långsam med testet.
@Sidd, @Vimes och @Basenanji har inte postat alls och ligger antingen lågt eller har inte gjort testet.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Basse och Vimes hade ju dock postat i tråden precis innan det diagnostiska testet postades, så de var ju bevisligen online runt där ändå och kan ha lämnat in utan att säga något.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Bra och konstruktivt Anthrox. Tror det är bra att något händer och vi får liv i tråden.

Förstår hur du menar med outning gällande diagnosen. Samtidigt är det också bra om ulvarna/ligisterna inte vet vem som klarade testet först. Det bästa för byn hade varit om ligisterna misslyckas med sin spolning och sannolikheten för det ökar ifall de famlar i blindo.
Det kan ju vara så att någon lågflygare gjorde testet och inte vill avslöja sig till ulvarna.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Bra och konstruktivt Anthrox. Tror det är bra att något händer och vi får liv i tråden.

Förstår hur du menar med outning gällande diagnosen. Samtidigt är det också bra om ulvarna/ligisterna inte vet vem som klarade testet först. Det bästa för byn hade varit om ligisterna misslyckas med sin spolning och sannolikheten för det ökar ifall de famlar i blindo.
Det kan ju vara så att någon lågflygare gjorde testet och inte vill avslöja sig till ulvarna.
Ja, tänker att det går att spela testet både offensivt och defensivt, men som du skriver är det nog bättre att köra det defensivt just nu.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Jag håller med @Octagonal, finns exakt noll anledning att outa vem som klarat diagnosen först.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,181
Location
Uppsala (Umeå)
Instämmer med @Octagonal och @Vimes . Att rota i vem som kan ha klarat det diagnostiska provet borde just nu bara gynna ligisterna eftersom de då vet vem de inte ska spola i rundan. (Under förutsättning att magistern inte berättar vem som klarat provet först - vilket han inte verkar göra).

Alla oavsett sida har dessutom starka incitament att vilja ta provet eftersom alla tjänar på att ha lyckats med det, så det ger inte jättemycket information till plugghästarna heller.

Däremot skulle det bli intressant att kika på det i en kommande runda om ett väktande misslyckats, vilket väl borde tyda på att det var en ligist som lyckades med provet.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Jag håller med @Octagonal, finns exakt noll anledning att outa vem som klarat diagnosen först.
Noll anledning stämmer ju inte, jag har lyft ett par saker som kan göra det värt. Även om jag nog inte riktigt tror på det själv.
Värt att poängtera är ju dock att ulvarna knappast är korkade. De vet ju likaväl som vi vem som var aktiv i tråden runt att testet postades, och vem som sannolikt kan ha tagit tidiga bussen hem. Så skyddet det ger av att vara okänt känns ganska marginellt egentligen.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
Dags för oss plugghästar att föra liggare på vilka som är närvarande på morgnarna då vi har diagnostiskt prov.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Alla oavsett sida har dessutom starka incitament att vilja ta provet eftersom alla tjänar på att ha lyckats med det, så det ger inte jättemycket information till plugghästarna heller.
Det visar ju på om Abbe är blockad eller inte, men som du säger är ju det kanske inte riktig relevant än. Men det kan bli i senare rundor.

Vad sägs om att inleda alla nästkommande rundor med att säga vem som klarade gårdagens test? Då får den som klarade testet fortfarande blindskyddet mot spolning, och vi bybor får informationen vi eventuellt behöver, när den behövs.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
De vet ju likaväl som vi vem som var aktiv i tråden runt att testet postades, och vem som sannolikt kan ha tagit tidiga bussen hem. Så skyddet det ger av att vara okänt känns ganska marginellt egentligen.
På riktigt menar du? Jag räknar till mellan 3 och 5 aktiva i tråden runt provets publicering (beroende på hur man räknar). Det är väl betydligt bättre för byn att de håller tyst om vem som är skyddad än att ulvarna vet med 100 % säkerhet vem som är det?

Det här är bara en supermärklig diskussion att vilja föra.

Röst: @Anthrox
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
På riktigt menar du? Jag räknar till mellan 3 och 5 aktiva i tråden runt provets publicering (beroende på hur man räknar). Det är väl betydligt bättre för byn att de håller tyst om vem som är skyddad än att ulvarna vet med 100 % säkerhet vem som är det?

Det här är bara en supermärklig diskussion att vilja föra.

Röst: @Anthrox
Du spelar väldigt märkligt imo. Något i ditt beteende står inte riktigt rätt till. Försöker du dreva mot mig för att jag är den enda som leder spelet framåt nu eller?

Röst: @Vimes
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Du spelar väldigt märkligt imo. Något i ditt beteende står inte riktigt rätt till. Försöker du dreva mot mig för att jag är den enda som leder spelet framåt nu eller?
Jag röstar på dig för att du fiskar efter vem som löst diagnosen (information vars nytta för ulvarna inte behöver diskuteras) det torde väl vara uppenbart?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Jag röstar på dig för att du fiskar efter vem som löst diagnosen (information vars nytta för ulvarna inte behöver diskuteras) det torde väl vara uppenbart?
Jag fiskar inte efter någonting och att du tror att jag fiskar efter något är bara löjligt med facit i hand. Jag lyfte idén om att det kunde vara värt, men har även påtalat fler än en gång att jag själv inte tror att det är rätt väg att gå. Bara att det är EN väg att gå. Undersök alla möjligheter liksom.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Såhär, Anthrox. Jag får intryck av att du är en ulv som lämnat in testet snabbt men inte fått ulvförmågan och därför försöker dra igång en diskussion där du kan plocka upp ledtrådar om vem som var snabbast för att på så sätt kunna planera ditt nattmord

Det kanske inte är så utan du kanske har goda byboavsikter. Men inte är det en så märklig läsning av ditt spel?

Det är i varje fall det enda potentiellt skumma hittills (såhär 4 timmar in i spel).
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Har jag fel gott folk?
@Impetigo
Ja, i just detta fallet har du fel. Dets står tydligt i reglerna att den som luftar däcken är bybo. Jag menade alltså inte att det var bra att just din cykel luftades utan att det vara bra att vi hade den powerrollen i byn.

Om jag har/haft den rollen skulle jag lufta någons däck för att visa min närvaro. Helst ingen som hade chans att vinna quizet och du var en av få som inte markerat närvaro i tråden så det varvett bra val i min bok.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Såhär, Anthrox. Jag får intryck av att du är en ulv som lämnat in testet snabbt men inte fått ulvförmågan och därför försöker dra igång en diskussion där du kan plocka upp ledtrådar om vem som var snabbast för att på så sätt kunna planera ditt nattmord

Det kanske inte är så utan du kanske har goda byboavsikter. Men inte är det en så märklig läsning av ditt spel?

Det är i varje fall det enda potentiellt skumma hittills (såhär 4 timmar in i spel).
Nej, jag tänker högt med vilka olika alternativ vi har. Läs mina poster igen och sluta vara så svartvit i ditt resonerande det om något är ju rödande ("Det finns 0 anledningar till outning", försök sätta igång drev direkt när du ser en möjlighet, medvetet eller omedvetet misstolkar det jag skriver, du försöker skjuta ner möjligheten till diskussion som gynnar byn). Som jag redan nämnt så har ulvarna ändå 3-4 kandidater för nattmord, oavsett om testet outas eller ej.
 
Top