Varulv Avgångsklassen

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag är inte jätteförjust i Anthrox/Vimes-”dreven”, jag läste precis som Vimes det som potentiellt rött av Anthrox att diskutera vår quizvinnare så mycket men tror att det är mer sannolikt en bybo-Anthrox som filosoferar om spelupplägg iom att en ulv-Anthrox verkligen hamnar under lupp når ingen annan för några egentliga resonemang i tråden.

Jag håller alltså med om att vi inte ska outa vem som vann quizet. Jag tycker inte vi ska outa nånting bortsett från möjligen lagagnostiska powerrroller, men jag har inte riktigt tänkt färdigt där. Det blir ju lättare för ulvarana att hitta väktaren om de outas så nä förresten, ingen outning alls.

Jag saknar en deltagarlista men det bitde vän se ut så här:

Impetigo
Anthrox
Vimes
Fjodor
Sidd
Basse
Andersson
Octagonal

Jag skulle vilja höra mer från @Basenanji och @Octagonal

Röst: @Octagonal
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Jag är inte jätteförjust i Anthrox/Vimes-”dreven”, jag läste precis som Vimes det som potentiellt rött av Anthrox att diskutera vår quizvinnare så mycket men tror att det är mer sannolikt en bybo-Anthrox som filosoferar om spelupplägg iom att en ulv-Anthrox verkligen hamnar under lupp når ingen annan för några egentliga resonemang i tråden.

Jag håller alltså med om att vi inte ska outa vem som vann quizet. Jag tycker inte vi ska outa nånting bortsett från möjligen lagagnostiska powerrroller, men jag har inte riktigt tänkt färdigt där. Det blir ju lättare för ulvarana att hitta väktaren om de outas så nä förresten, ingen outning alls.

Jag saknar en deltagarlista men det bitde vän se ut så här:

Impetigo
Anthrox
Vimes
Fjodor
Sidd
Basse
Andersson
Octagonal

Jag skulle vilja höra mer från @Basenanji och @Octagonal

Röst: @Octagonal
Jag postade deltagarlista tidigare i tråden.

Nej, vi borde inte outa något just nu. Jag luftade frågan för att tänka högt och se vad ni andra hade att säga, samt kastade in lite för och nackdelar som jag såg med att göra det. Vimes såg bara nackdelar. Jag skrev också vid flera tillfällen att jag inte ansåg att vi borde göra det, men Vimes såg bara sin version av det hela.

Däremot så vill jag åter igen lyfta frågan om vi inte borde outa den som var snabbast med testet i början på nästa runda, för då får vi informationen som det innehåller utan att riskera effekten. Anledningen att jag lyfter det är för att se ifall jag missat något i mitt resonemang.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Alltså, det hjälper inte riktigt att du säger att du inte fiskar efter vem som är skyddad mot nattmord. Hade du varit ulv och agerat som jag beskrivit skulle du ju inte svara "ja, jag fiskar! btw jag är ulv så ni kan rösta ut mig nu med direkten!!!"

Liksom, jag tycker det är en helt rimlig läsning av ditt spel. Det är inte säkert att den stämmer, men likväl är det en rimlig läsning. Det verkar, tycker jag, lite konstigt att inte agera alls på sådana läsningar. Eller?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Alltså, det hjälper inte riktigt att du säger att du inte fiskar efter vem som är skyddad mot nattmord. Hade du varit ulv och agerat som jag beskrivit skulle du ju inte svara "ja, jag fiskar! btw jag är ulv så ni kan rösta ut mig nu med direkten!!!"

Liksom, jag tycker det är en helt rimlig läsning av ditt spel. Det är inte säkert att den stämmer, men likväl är det en rimlig läsning. Det verkar, tycker jag, lite konstigt att inte agera alls på sådana läsningar. Eller?
Hur kan du tycka att det är en rimlig läsning? Då har du ju inte ens försökt läsa vad jag skrivit.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Allt jag ser är att du försöker agitera liksom. Inte ens @Octagonal , som du svarade på, skrev det på samma sätt som du försöker pressa in här. Du skapar ett narrativ som inte existerar och försöker skapa ett drev från det.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Kommer skriva en del ikväll. Skriver detta är på luren nu och kommer vara i plugget några timmar. (Riktiga världen)

Noter att Impetigo jagar mig i vanlig god anda vilket jag nästan ser som grönskande och standard. Hade blivit misstänksam i annat fall😉

För att nåt ska hända slänger jag vidare en röst på Sidd där det rent statiskt är lite lite större chans att denne är ond. Vi vet att nån av alla andra är god genom punkteringen och att den inte kan vara Sidd själv.

Som sagt återkommer senare vissa av oss måste plugga era ligister:)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
"Borde den som är snabbast med testet ge sig till känna?" + för- och nackdelar var utgångsfrågan (plus en till fördel i senare post).

Skrev sen:
"Ja, tänker att det går att spela testet både offensivt och defensivt, men som du skriver är det nog bättre att köra det defensivt just nu." ergo, jag tycker INTE att vi bör outa testvinnaren än.

Skrev sen:
"Noll anledning stämmer ju inte, jag har lyft ett par saker som kan göra det värt. Även om jag nog inte riktigt tror på det själv." ergo, jag tror INTE att vi bör outa testvinnaren än.

Skrev sen:
"Det visar ju på om Abbe är blockad eller inte, men som du säger är ju det kanske inte riktig relevant än. Men det kan bli i senare rundor." ergo, det kan vara värt att lyfta i senare rundor vilka som vunnit testet för att analysera.

Att jag fiskat efter testvinnaren är ju liksom bara löjligt och att du så svartvit hoppar på det på det här sättet känns direkt suspekt.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vet inte vad jag tycker om Vimes och Anthrox tjafs. Bra att det rörs om men risken finns att det mest skapar brus där ulvarna kan gömma sig.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Vet inte vad jag tycker om Vimes och Anthrox tjafs. Bra att det rörs om men risken finns att det mest skapar brus där ulvarna kan gömma sig.
Det här är väldigt sant och jag kommer av den anledningen att för tillfället anse att jag har förklarat hur jag tänkt och inte tillföra mer i spåret just nu, för att det inte ska spåra ur. Om Vimes väljer att driva sin skit vidare får det stå för honom,
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Om jag har/haft den rollen skulle jag lufta någons däck för att visa min närvaro. Helst ingen som hade chans att vinna quizet och du var en av få som inte markerat närvaro i tråden så det varvett bra val i min bok.
Du får gärna förklara hur du tänker här. Luftningen kan ju givetvis inte ske efter att rundan börjat, så den som luftar kan ju omöjligt ha vetat vilka som skulle vara aktiva eller inte till testet.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,690
Location
Oktoberlandet
Det står uttryckligen i reglerna att det är en plugghästförmåga. Även om det lirar dåligt med fluffet så är det så det står.
Du brukar vara mer sne på de som agerar konstigt @Vimes .
Tycker du det var bra av en bybo att random sätta pyspunka på en annan direkt utan att lite känna av läget i klassen.
Om det vore en bybo så skulle väl den vänta in å se vem denne bör se till att få bort skyddet mot ”nattmord”.

Va det byboigt agerat enligt dig?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,690
Location
Oktoberlandet
Som det står i reglerna så är luftaren en bybo.

Värt att tänka på:
Diagnostiskt test postades 8:21
Jag postade 8:25 och har sannolikt lämnat in testet ganska snabbt.
@Impetigo postade 8:28 och har sannolikt lämnat in testet ganska snabbt.
@fjodorsenuba postade 8:42 och skrev att han lämnat in testet.
@Octagonal postade 9:12 och är troligtvis för långsam för testet.
@Andersson postade 9:42 och är garanterat för långsam med testet.
@Sidd, @Vimes och @Basenanji har inte postat alls och ligger antingen lågt eller har inte gjort testet.
Tycker du också att det var bra agerat om det är en plugghäst som kan fixa pyspunka?

Jag lämnade in svaren nu ca 12:55.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Tycker du också att det var bra agerat om det är en plugghäst som kan fixa pyspunka?

Jag lämnade in svaren nu ca 12:55.
Jag tycker du hakar upp dig lite väl på att du blev utsatt, finns det någon anledning till att du läser in så mycket i det?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,690
Location
Oktoberlandet
Ja, i just detta fallet har du fel. Dets står tydligt i reglerna att den som luftar däcken är bybo. Jag menade alltså inte att det var bra att just din cykel luftades utan att det vara bra att vi hade den powerrollen i byn.

Om jag har/haft den rollen skulle jag lufta någons däck för att visa min närvaro. Helst ingen som hade chans att vinna quizet och du var en av få som inte markerat närvaro i tråden så det varvett bra val i min bok.
Riskar cykelluftaren att en möjlig bybo ställs utan skydd från nattmord?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Att jag fiskat efter testvinnaren är ju liksom bara löjligt och att du så svartvit hoppar på det på det här sättet känns direkt suspekt.
Eller så är det glasklart att ditt spel kan tolkas som att du gjort det. Genom att skriva ta upp diskussionen, bjuda in testvinnaren att outa (om än med armbågen) och sedan försvara hela grejen med att diskutera testvinnaren kan absolut vara ett sätt att få testvinnaren (eller för all del alla som inte vann testet) att ge ifrån sig ledtrådar som du och din ulvkumpan kan använda när ni planerar nattmord. Det är mig obegripligt att du inte förstår hur detta (ur andra spelares perspektiv) kan vara en rimlig tolkning av ditt spel.

Som sagt: det kanske inte alls är så. Eller så är det så. Vem vet? För min del är det det mest avvikande beteendet (d.v.s. spel som avviker från hur jag tänker att vi borde göra) hittills. Eller ja, ditt sätt att försvara dig med överord ("skit", "löjligt" etc) är ju inte riktigt vad jag tänker mig som det normala heller iofs.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Om Vimes väljer att driva sin skit vidare får det stå för honom,
Den här tonen påminner om Anthrox i förra spelet och då var det ju en ulv.

Röst: @Anthrox

(Kan tyvärr inte feta stilen just nu)

Octos tanke om att @Sidd rent statistiskt är rödast på banan är riktig. Det är ju inte mycket att gå på dock.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Du får gärna förklara hur du tänker här. Luftningen kan ju givetvis inte ske efter att rundan börjat, så den som luftar kan ju omöjligt ha vetat vilka som skulle vara aktiva eller inte till testet.
Sant. Tänkte inte på det. Då har man resonerat på nåt annat sätt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Du brukar vara mer sne på de som agerar konstigt @Vimes .
Tycker du det var bra av en bybo att random sätta pyspunka på en annan direkt utan att lite känna av läget i klassen.
Om det vore en bybo så skulle väl den vänta in å se vem denne bör se till att få bort skyddet mot ”nattmord”.

Va det byboigt agerat enligt dig?
Såhär:

byn tjänar inget på att använda pyspunkaförmågan alls. Däremot finns det en poäng som Impetigo säger: genom att pysa en spelare kan pyspunkaren claima sin roll och på så vis gröna sig. Men det räcker att pysa en gång.

(För att: ulvarna är två (antar jag) och att pysa en av dem spelar ju ingen roll för diagnos-förmågan, så allt pysande skadar bara byns chanser att få förmågan. Däremot måste pyspunkaren vara bybo enligt reglerna, och jag tror att ett grönt namn trumfar risken att fälla krokben för en bybo vid ett diagnostiskt prov).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Hej hej, sitter i grupparbete med hela skolan och får hjälpa till både här och där. Jag skickade in mina svar snabbt, men missade på Kaoskardinalens uppgifter. Jag tycker att vi framför allt ska rösta och motivera röster enligt den gamla trötta men pålitliga devisen att ulvar inte vill rösta på varandra.

Jag blir nyfiken på vem som luftat Sidds hoj. @Vimes du har ju (helt riktigt) hyllat Sidd som en framgångsrik bybospelare i måga spel. Är det månne du som ulv-luftat cykeln för att bli av med en potentiell stark bybo?

Röst: @Vimes

Ös på med andra tankar, t ex vem du tycker att jag ska pressa!
 
Top