Varulv Avgångsklassen R2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag menar att Impetigo och Octagonal är de mest sannolika ulvarna. Kolla på hur Impetigo väljer att inte försöka få ut Octa så fort han inser att bybor vill rösta på mig. Konstant genom rundan har han sagt att han misstänker Octa lika mycket eller mer än mig, men samtidigt drevat mig. Det är först nu i slutet - när lynchingen av mig är mer eller mindre fait accompli - som han börjar härja med Octa.

Men! Det är faktiskt möjligt att Fjodor är ulv. Han är INTE grönad så som Anthrox eller Basse. Att rädda Basse har grönat honom i de flestas ögon, och det är ju helt rimligt. Men det kan också vara ett riktigt bra ulvmove. Inte världens mest troliga grej förstås, men det är inte en omöjlighet.
Ska vi tolka de här tankarna som att du i första hand misstänker Impetigo, därefter Fjodor?

Octagonal är alltså mindre misstänkt än Impe och Fjodor?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Ska vi tolka de här tankarna som att du i första hand misstänker Impetigo, därefter Fjodor?

Octagonal är alltså mindre misstänkt än Impe och Fjodor?
Nej. Impetigo och Octa är typ 100 gånger mer sannolika som ulvar än Fjodor.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Min poäng var alltså att Fjodor inte är definitivt grönad, och att ni måste komma ihåg det i en eventuell R3.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,234
Is i magen nu @Basenanji! Jag är till 95 % säker på att vi står rätt och jag tänkte ta det i nästa runda sen. Tekniskt sett är det nog bara fin och min åsikt som har ett värde just nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
I så fall är det väl kört? Så tillvida inte väktandet sätter p för ulvarna.

@Vimes för oss med dåligt minne: om du inte har kuratorn vem har den då?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,234
Så om du har något mer att säga, så säg det. Jag är klar för rundan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Is i magen nu @Basenanji! Jag är till 95 % säker på att vi står rätt och jag tänkte ta det i nästa runda sen. Tekniskt sett är det nog bara fin och min åsikt som har ett värde just nu.
Jag ändrar ingenting.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,234
Ifall det är jag som blir nattmördad vill jag bara passa på att säga att inled R3 med att de två grönaste spelarna röstar på varsin av de två andra, så de har timestamp. Om någon annan röstar innan är det en krigsförklaring och ni kommer få flytta rösten.

Till det diagnostiska testet vill jag se två gröna spelare online och två röda spelare offline. Och jag vill inte se en röd spelare offline förrän jag eller Basse har sagt att det är okej.

Listan går:
Basse
Jag
Fjodor
Impe
Octa
 
Top