Varulv Anmälan: Paris

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,540
Förstår inte riktigt frågan här. Enheterna är bra på olika saker och deras influens "stackar" dvs du kan placera dem för att få massa influens i ett och samma arrondissement.
Om jag placerar min kapten i åttonde arrondissementet och Vimes ställer sin löjtnant där, vem har inflytande? (Vi bortser från andra saker som hypotetiskt skulle kunna påverka tex fogdens placering)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Om jag placerar min kapten i åttonde arrondissementet och Vimes ställer sin löjtnant där, vem har inflytande? (Vi bortser från andra saker som hypotetiskt skulle kunna påverka tex fogdens placering)
Kapten och löjtnant har både 2 i inflytande så det kommer bli oavgjort, dvs ingen kan ta kontrollen.
 

Nerva

Veteran
Joined
12 Sep 2022
Messages
21
Var hälsade mina nobla herrar
Jag kan INTE hjälpa till med uppdraget i 2: arrondissementet. Så jag hoppas att ni på norrsidan löser det. Kan däremot placera styrkor i 4:e arrondissementet för att bidraga till förta uppdraget.

Ursäkta, jag är en idiot och skriver i fel tråd.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,360
Krävs det en majoritet av inflytande för att hålla ett arrondissement eller räcker det att vara den starkaste spelaren där?
Alltså om jag håller arrondissement y med 3 inflytande och två andra spelare skickar dit 2 vardera hur blir det då?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,360
Samarbete då?
För att stoppa en gemensam fiende att ta makten i ett distrikt?
Vi får nog ta och samarbeta på andra sätt. Typ att en attackerar med allt och ingen annan snor dennes arrondissement i gengäld eller så.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Regelfråga, @Feuflux:

När tappar man kontrollen av ett arrondissement? Ponera scenariot: att spelare X har 4 i inflytande och spelare Y har 3 inflytande. Just nu kontrollerar alltså spelare X arrondissementet. Säg att X flyttar en enhet så att det nästa runda blir 3-3 (eller Y flyttar så det blir 4-4). Fortsätter arrondissementet att tillhöra X eller blir det neutralt?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Regelfråga, @Feuflux:

När tappar man kontrollen av ett arrondissement? Ponera scenariot: att spelare X har 4 i inflytande och spelare Y har 3 inflytande. Just nu kontrollerar alltså spelare X arrondissementet. Säg att X flyttar en enhet så att det nästa runda blir 3-3 (eller Y flyttar så det blir 4-4). Fortsätter arrondissementet att tillhöra X eller blir det neutralt?
Det är det scenariot jag försöktre svara på här: https://www.rollspel.nu/threads/anmälan-paris.80508/page-2#post-1163051

Vid oavgjort så stannar primärt kontrollen där den är. Däremot om två helt nya spelare har oavgjort så kommer arrondissementet bli vitt och inte vara kontrollerat alls. Men oavgjort räcker alltså för att skydda vad man äger så att säga.
 
Top