Varulv Anmälan: Paris

Förstår inte riktigt frågan här. Enheterna är bra på olika saker och deras influens "stackar" dvs du kan placera dem för att få massa influens i ett och samma arrondissement.
Om jag placerar min kapten i åttonde arrondissementet och Vimes ställer sin löjtnant där, vem har inflytande? (Vi bortser från andra saker som hypotetiskt skulle kunna påverka tex fogdens placering)
 
Om jag placerar min kapten i åttonde arrondissementet och Vimes ställer sin löjtnant där, vem har inflytande? (Vi bortser från andra saker som hypotetiskt skulle kunna påverka tex fogdens placering)
Kapten och löjtnant har både 2 i inflytande så det kommer bli oavgjort, dvs ingen kan ta kontrollen.
 
Var hälsade mina nobla herrar
Jag kan INTE hjälpa till med uppdraget i 2: arrondissementet. Så jag hoppas att ni på norrsidan löser det. Kan däremot placera styrkor i 4:e arrondissementet för att bidraga till förta uppdraget.

Ursäkta, jag är en idiot och skriver i fel tråd.
 
Krävs det en majoritet av inflytande för att hålla ett arrondissement eller räcker det att vara den starkaste spelaren där?
Alltså om jag håller arrondissement y med 3 inflytande och två andra spelare skickar dit 2 vardera hur blir det då?
 
Samarbete då?
För att stoppa en gemensam fiende att ta makten i ett distrikt?
Vi får nog ta och samarbeta på andra sätt. Typ att en attackerar med allt och ingen annan snor dennes arrondissement i gengäld eller så.
 
Regelfråga, @Feuflux:

När tappar man kontrollen av ett arrondissement? Ponera scenariot: att spelare X har 4 i inflytande och spelare Y har 3 inflytande. Just nu kontrollerar alltså spelare X arrondissementet. Säg att X flyttar en enhet så att det nästa runda blir 3-3 (eller Y flyttar så det blir 4-4). Fortsätter arrondissementet att tillhöra X eller blir det neutralt?
 
Regelfråga, @Feuflux:

När tappar man kontrollen av ett arrondissement? Ponera scenariot: att spelare X har 4 i inflytande och spelare Y har 3 inflytande. Just nu kontrollerar alltså spelare X arrondissementet. Säg att X flyttar en enhet så att det nästa runda blir 3-3 (eller Y flyttar så det blir 4-4). Fortsätter arrondissementet att tillhöra X eller blir det neutralt?
Det är det scenariot jag försöktre svara på här: https://www.rollspel.nu/threads/anmälan-paris.80508/page-2#post-1163051

Vid oavgjort så stannar primärt kontrollen där den är. Däremot om två helt nya spelare har oavgjort så kommer arrondissementet bli vitt och inte vara kontrollerat alls. Men oavgjort räcker alltså för att skydda vad man äger så att säga.
 
Back
Top