Nekromanti Alla dessa idioter

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Min mörka njutning

Intressant hobby... Din hobby är att klaga på DoD 6.0 och det är en del andra på detta forum som jobbar som heltidsklagande på Chronopia. Skulle var intressant att veta vilken lön dessa människor får...

Den stolta krigaren Master_Z har sagt sitt
linus_gbg@home.se
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Ingen kommentar...

Meningsfullt inlägg du precis gjorde

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: För stunden...

Det är bara bra när folk säger emot mig. Då har någon att överbevisa =)

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Jag är en 82:a

För mig är Chronopia = nostalgi även fast jag började med 91:an.

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
lön och lön.-

Njae lönen är rätt så dålig, får 2345:- i månaden av AF för att vara inne på detta forum och klaga på DoD ver 6.
De som klagar på Chronopia får endast 1890:- så för mig så var det en pengafråga.


Only dead fish float with the stream.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Allså jag är helt fascinerad!

Allså jag är helt fascinerad vilka jämförelser du drar. *garv* Detta är ju trots allt ett diskussionsforum och då kan det uppstå konflikter och klagomål och bråk till och med.
Den där festen som du beskrev:
Tänk dig att du är på en offentlig fest där arrangörerna hade sagt "Vi tillåter inget bråk och slagsmål". Alla festar och har trevligt, och sen kommer det in ett par
pubertetsgrabbar som börjar rycka ut sladdar ur musikanläggningen, dra ner gardiner och välta ut folks drinkar - skulle du argumentera för att låta dem hållas därför att säga åt dem på skarpen skulle vara att "bråka"?


Det låter inte som en offentlig fest utan en privat sådan.. Där endast en visst typ av åsikter får uttryckas och man får inte göra något för att skada stämningen och trevnaden för alla.

Hmm ja om man skall översätta det i ett forum så kan man väl antaga att det skulle vara ett hårt kontrollerat forum där man inte får uttrycka de åsiker som inte är allmänt accepterade. Och visst vissa åsikter kanske man kan jämföra med att spela dödsmetall på en dansbandskväll (ännu en fin liknelse) men det väcker i alla fall reaktioner och kanske nya tankegångar.
(även om det kan bli lite tjatigt).

Nåväl... Ta det lugnt med fix sprejen, tog mig en riktig överdos av den för några dagar sedan och är ännu inte riktigt frisk *dreggel*

Only dead fish float with the stream.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Rollspel.nu är en privat fest

...även om det är en rätt liberal sådan. Jag vet inte vad du brukar gå på för fester men även på privata fester brukar det vara rätt fritt fram att uttrycka även rätt kontroversiella åsikter. Att på ett artigt och konstruktivt sätt argumentera för sin åsikt, oavsett hur kontroversiell den är, skiljer sig enormt mycket från att ställa sig på en stol och ropa ut sin åsikt om och om igen i ett försök att överrösta alla som inte delar den.

Dessutom tror jag att grabbarna i rosens exempel knappast skulle accepteras ens om festen var "offentlig" snarare än privat.

man får inte göra något för att skada stämningen och trevnaden för alla.

Är inte det en bra regel? Att i möjligaste mån undvika att göra saker för att skada stämningen och trevnaden för folk? Varför skall man alls tillåta en deltagare vars uttryckliga mål är att reta folk t.ex?
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Rollspel.nu är en privat fest

Faran med privata fester är att alla blir väldigt inskränkta om det bara är vissa åsikter som får komma fram.
Och även om dessa åsikter diskuteras artigt så anses de som för stötande eller för orelevanta.
Jag anser mig inte ha gått till personangrepp eller skrikigt alltför mycket när jag utfört mina klagomål gentemot Drakar och Demoner. Förvisso har de upprepats flera gånger men det kommer ju nya personer till Forumet som drar igång debatten.

Kan du utveckla vad du menade att Rollspel.nu är en privat fest. Måste man vara av en viss ålder för att få vara med i forumet? Är det än fler regler än etikett reglerna som måste följas. Är det vissa åsikter som inte får yttras.

Du skulle ju kunna skapa ett eget forum där de som endast har likvärdiga åsikter och inte gör något som kan "röra runt i grytan" får vara.

Only dead fish float with the stream.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Rollspel.nu är en privat fest

Jag anser mig inte ha gått till personangrepp eller skrikigt alltför mycket när jag utfört mina klagomål gentemot Drakar och Demoner. Förvisso har de upprepats flera gånger men det kommer ju nya personer till Forumet som drar igång debatten.

Det är inte den som skriker som tycker att den skriker, det är de som hör personen skrika som tycker det. Att du fortsätter att blunda för de klagomål du får på dina aningen "bryska" argumentationsmetoder är för mig en gåta.

Kan du utveckla vad du menade att Rollspel.nu är en privat fest. Måste man vara av en viss ålder för att få vara med i forumet? Är det än fler regler än etikett reglerna som måste följas. Är det vissa åsikter som inte får yttras.

Nu svarar jag för Vindhand, och jag gör det med att nämna några rader från Forumsreglerna (står att finna om man klickar på länken "Regler", bredvid "FAQ" och "Logga ut" uppe till höger):

"Förolämpningar, personangrepp, bråk och andra otrevligheter tolereras inte, detsamma gäller inlägg som strider mot svensk lagstiftning."

Allt är en fråga om definition, men jag tycker du är väldigt nära gränsen för att ställa till bråk i väldigt många av dina inlägg. Att du sedan inte sansar dig trots att folk ber dig att ta det lite lugnare ser jag inte som ett bra tecken. Folk blir irriterade på det du skriver, se det som ett tecken på att du kunnat formulera dig på ett annat sätt för att undvika "bråk". Det går nämligen utmärkt att argumentera sakligt utan att det leder till "bråk", vilket de flesta av diskussionerna på detta och det tidigare forumet är tydliga bevis på.

/Azagthoth
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Vad är då Bråk?

Förvisso så tycks folk ta illa upp så fort man tycker annorlunda än deras åsikter och anser att de blir bråkade med.
Kan du ge några exempel på inlägg där jag har försökt startat bråk det skulle vara trevligt så jag vet vad jag inte skall skriva. Det kan trots allt inte bero på vad motskribenterna själva tycker.
Hitintills så skulle jag inte säga att det har varit något direkt bråk på forumet. Fast det har förvisso varit en del diskussioner som har varit något ("Jag har rätt..." "nä du har fel", "nää Jag har rätt" "Vad menar du, du har ju fel") barnsliga.
Men är folk så ömfotade att man inte får klaga det minsta lilla (även om det har upprepats) så är det ju lite av deras problem som tar allt så personligt.
Att jag inte bryr mig om att folk klagar på mig är därför att jag trots allt står för mina åsikter och tycker att man skall kunna skriva vad man vill på detta forum (så länge det har det minsta med DoD att göra) och att jag struntar i om folk tar illa upp.
Fast jag försöker bättra mig för allas trevnad.



Only dead fish float with the stream.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Vad är då Bråk?

Förvisso så tycks folk ta illa upp så fort man tycker annorlunda än deras åsikter och anser att de blir bråkade med.

Det var ett mycket obefogat tilltag. Det har förts diskussioner förr, där man definitivt har olika åsikter, men ingen tycker att man "bråkar". Om man skriver någonting väldigt provocerande så kommer folk bli upprörda. En idé är då att skriva samma sak med andra ord, samma budskap, inte lika provocerande. Det har många fördelar, fler argumenterar kring essensen är kanske den bästa.

Alla diskussioner som har dykt upp kring ditt tidigare agerande är väl ett tecken på att du har (mer eller mindre) skapat "bråk". Det är bara gå tillbaka och läsa själv.

Klaga får du göra hur mycket du vill, så länge det inte är alltför provocerande. Tar man upp saken korrekt och sakligt så lovar jag dig att det enda du får tillbaka är rena argumentsinlägg om varför du har rätt/fel.

Att jag inte bryr mig om att folk klagar på mig är därför att jag trots allt står för mina åsikter och tycker att man skall kunna skriva vad man vill på detta forum (så länge det har det minsta med DoD att göra) och att jag struntar i om folk tar illa upp.

Du har helt rätt, man ska få skriva vad som helst på detta forum, så länge det är DoD-relaterat. Däremot så har du ett markant fel, du bör inte strunta i om folk tar illa upp. Om du författar ett inlägg och inser att folk förmodligen kommer att ta illa upp så bör du inte publicera inlägget. Försök istället omformulera texten. Om diskussionerna som förts på forumen skulle inträffat öga mot öga och man kör på "jag struntar i om folk tar illa upp" så har man snart inga att diskutera med. Jag tror verkligen inte att du gör så "på riktigt", för då kan du inte ha många vänner kvar.

Fast jag försöker bättra mig för allas trevnad.

Bra, det märks faktiskt. Även om jag tycker du har en bit kvar att gå. Man får skriva nästan vad som helst på forumen, men man bör verkligen försöka se till att ingen blir upprörd. Det är trots allt för diskussionens bästa, då den slipper "grenar" som denna.

/Azagthoth
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Vad är då bråk!

Vad är det då för fel med att folk blir upprörda och varför blir de upprörda. Du menar allså att man skall vara ytterst försiktig med det man skriver för att inte trampa någon som helst på tårna (puttinutte). Till slut så kan man ju inte skriva något utan att hålla med om alla tar illa upp så fort som man uttrycker sin åsikt.
Att krydda den med fina ord är endast som så många andra på detta forum tävla i Arrogans där man ständigt påpekar mellan raderna : "Jag vet mer än dig"/"Du har fel och jag har rätt".
Då är det bättra att säga rätt ut vad man tycker.
Man kan inte alltid tänka på att folk skall ta illa upp så fort man skriver något, och provokationer kan alltid ge något (tro det eller ej).
Att stå för vad man tycker är civilkurage och att bara försöka finputsa sättet man säger sina åsikter är hyckleri.
Sedan så tycker jag att många på detta forum är extremt känsliga och blir väldigt upprörda bara för att man har helt olika åsikter.




Only dead fish float with the stream.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Vad är då bråk!

Vad är det då för fel med att folk blir upprörda och varför blir de upprörda.

Forumen skall inte leda till att någon blir upprörd. Däri ligger felet. Om man använder forumen för att reta upp andra så tycker jag att man har förbrukat rätten att använda det.

Du menar allså att man skall vara ytterst försiktig med det man skriver för att inte trampa någon som helst på tårna (puttinutte). Till slut så kan man ju inte skriva något utan att hålla med om alla tar illa upp så fort som man uttrycker sin åsikt.

Läser du vad jag skriver? Det har fungerat utmärkt tidigare, utan att det blir så som du skriver att det kommer bli.

Att krydda den med fina ord är endast som så många andra på detta forum tävla i Arrogans där man ständigt påpekar mellan raderna : "Jag vet mer än dig"/"Du har fel och jag har rätt". Då är det bättra att säga rätt ut vad man tycker.

Vem ger sig in i en diskussion med vetskapen att dennes åsikter är fel? Inte särskilt många. Man behöver inte "krydda med fina ord", det räcker med att ta bort den provocerande "touchen" på inlägget. Du kan fortfarande säga precis det du vill ha sagt (såtillvida du inte skriver för att göra någon upprörd, och är detta fallet så har du förbrukat din rättighet att använda forumet).

Man kan inte alltid tänka på att folk skall ta illa upp så fort man skriver något, och provokationer kan alltid ge något (tro det eller ej).

Det kan man inte göra därför att...? Världen skulle vara en betydligt trevligare plats om så skedde? Jag föreslår att du tänker efter om någon faktiskt kan ta illa upp (vilket en saklig kritik om en regel inte är ett exempel på) av ett inlägg innan du publicerar det.

Provokation må alltid ge något. Nio gånger av tio leder det till ilska hos den som provoceras. Sådant vill vi inte veta av, sluta med sådant omedelbart.

Att stå för vad man tycker är civilkurage och att bara försöka finputsa sättet man säger sina åsikter är hyckleri.

De flesta skulle använda termen retorik istället för hyckleri. Jag kanske är naiv, men jag tror faktiskt att alla som använder forumen står för sina åsikter, så jag vet inte riktigt vart du vill komma med det.

Sedan så tycker jag att många på detta forum är extremt känsliga och blir väldigt upprörda bara för att man har helt olika åsikter.

Nu tror jag iofs inte att de enbart blivit upprörda på grund av att era åsikter går isär. Återigen så hänvisar jag till alla inlägg som skrivits om ditt uppförande på forumen.

Nu tycker jag också att det är nog, detta är kanske den största OT-härvan i forumens historia. Vill du fortsätta detta föreslår jag att du mailar mig på bjorn@rollspel.nu

/Azagthoth
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Nu är jag UPPRÖRD!

Jag har mailat dig nu... Bara så du vet.

Men du borde verkligen tänka lika mycket på vad du skriver som du anser att jag måste tänka på vad jag skriver.


Man behöver inte "krydda med fina ord", det räcker med att ta bort den
provocerande "touchen" på inlägget. Du kan fortfarande säga precis det du vill ha sagt (såtillvida du inte skriver för att göra någon upprörd, och är detta fallet så har du
förbrukat din rättighet att använda forumet).


Alltså du säger ju själv rätt ut att man får inte skriva något som gör någon upprörd? Och det som gör en person upprörd är motpartens känslor och åsikter. Så om någon säger att han tycker att Gemini suger bologny eftersom deras färdighetsystem år så mycket dåligare än Vampires så är forumet förverkat för hans del eftersom jag blev upprörd.

Världen skulle vara en betydligt trevligare plats om så skedde? Jag föreslår att du tänker efter om någon faktiskt kan ta illa upp (vilket en saklig kritik om en regel inte är ett exempel på) av ett inlägg innan du publicerar det.

Är du allvarlig, menar du på fullaste allvar att världen skulle se bättre ut om alla var tysta eller endast skrev trevliga saker som inte kunde provocera någon????
Nu blir jag verkligen upprörd över dina åsikter som jag anser är fruktansvärt dumma!!
Man skall inte uttala sig om värdssvält, pedofili, koppleri, rasism, misshandel, våldtäkter över huvudet taget eftersom folk blir upprörda av att höra om sådant. Jag blir upprörd över att höra om sådant. Men jag tycker att det är bra som kommer fram.
Jag är nu väldigt upprörd över ditt inlägg och yrkar på att du har förbrukat rättigheten att använda forumet!!!



Only dead fish float with the stream.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
...

Jag är nu väldigt upprörd över ditt inlägg och yrkar på att du har förbrukat rättigheten att använda forumet!!!

Administrator Azagthoth was kicked by user Blasphemy (diskussionen fortsätter via mail)



För er övriga så kan jag berätta att det är väldigt bra om ni har sunda åsikter och uttrycker dem om alla hemskheter såsom krig, pedofili etc, bara ni inte gör det på Codex/www.rollspel.nus forum.

/Azagthoth
 
Top