Nekromanti Alla dessa idioter

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
Re: Falsk nostalgi

hehe, ja när man tex har AaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaa och JÄTTEBOKSTÄVER med millioner !!!!!!!!!!!!!!!!!
i sina inlägg, det var mer den bedömningen du verkade väl ung helt enkelt.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: jag hoppas..

<I>Du tycket mao inte att det hela ska vara relevant och på nåt sätt komma till nån slutsats</I>

Det *får* gärna göra det, men det *behöver* inte göra det.

<I>Att börja om igen på nytt efter varje diskusion om samma sak igen om hur jävligt dumma folk är för att ens egna ideér inte finns med bland reglerna. </I>

Tja, vissa människor gillar att diskutera sådant. Det här är inget forum där bara vissa exklusiva åsikter får komma fram, och där bara vissa debattekniker får råda. Om det är någonting man stör sig på, så är det upp till en själv att lämna forumet, och inte börja gorma på andra (om nu detta man stör sig på inte bryter mot forumsreglerna, som f.ö. finns att läsa <A HREF="http://www.rollspel.nu/redaktion/forumregler.shtml">här</A>.). med tanke på tonen i många av de här "fan vad omogna ni är som bara klagar på riotminds"-inläggen, så undrar jag om inte reglerna talar mot er snarare än för er.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
Re: Falsk nostalgi

men du får erkänna att ereb inte var en nyhet när det kom 89, det hade smygits in mycket info tidigare i Sinkadus mm.
 

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
Re: jag hoppas..

tyvärr tycker jag inte de diskuterar de bara påstår och skiter fullständigt i andras svar. Den som skriker högs med inlägg som "jag skriker hur högt jag vill" mm och 300 utropstecken efter SUGEEEEEEER mm. Det hela är ganska fånigt. Men som du säger det lönar sig nog inte att svara nåt, man får bara skit i slutändan ändå.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Jag hoppas..

<I>tyvärr tycker jag inte de diskuterar de bara påstår och skiter fullständigt i andras svar. Den som skriker högs med inlägg som "jag
skriker hur högt jag vill" mm och 300 utropstecken efter SUGEEEEEEER mm. Det hela är ganska fånigt.</I>

Jag har aldrig sagt att jag inte tycker att det är fånigt. /images/icons/smile.gif. Okej, vissa användare skulle kanske behöva lära sig att finslipa sitt språk lite, men jag hoppas verkligen att forumledningen tar bort inlägg som klart överskrider de gränser som sätts av forumreglerna.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Dessutom!

Kanske är det ett klagomål, men har jag sagt att jag inte gillar att klaga?(okej, jag hör själv hur dumt detta låter men ändå...), men vad jag vill är att folk inte bara ska klaga på allt som dom kan komma på bara för att sedan börja om och klaga om samma saker om och om och om och om och om igen, det blir liksom lite tråkigt då...

/King Kromm
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Dessutom!

Tja, men jag gillar inte dina meddelanden för dm innehåller alldeles för många av den där bkstaven sm finns i början på det där rdet, du vet, det där som råttr gillar så mycket.

Okej, jag har ingenting emot bokstaven o, men om jag nu hade haft det, hade du då tänkt "åhh, den där stackars grabben gillar ju inte o, så jag får väl sluta skriva det", eller hade du tänkt "Jaha, om fjanten inte gillar o får han väl uppsöka ett annat forum. Grejen är den att vad du vill inte spelar någon roll, för det finns ingenting i det här forumets syfte och utformning som förhindrar folk från att upprepa klagomål gång på gång på gång. de enda som har, och som för övrigt bör ha, någon makt över vad som får sägas, är forumsredaktörerna, och jag hoppas verkligen att dessa redaktörer bara tar bort meddelanden som tydligt strider mot forumets regler. Tyvärr (för dig) finns det ingenting i forumets regler som förhindrar upprepningar av klagomål, och faktum är att jag inte precis är ledsen för det, för jag gillar forum där en fri debatt kan föras (så länge det inte urtartar i svordomar och personangrepp, men på den punkten är reglerna heltäckande).

Okej. Du kanske inte gillar att folk bara skriver likartade klagomål gång på gång på gång. jag kanske inte heller tycker att det är överdrivet spännande. Men det finns folk som gör det, och dom måste få göra det. (det är ju faktiskt inte så att vi *måste* läsa deras meddelanden) En dag kommer det att komma någon som klagar på mitt och ditt sätt att föra en diskussion, och då är det skönt att veta att man har ett fritt forum bakom sig.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: håller OTROLIGT mycket med !

Tyvärr är åsiksfriheten nästintill total på detta forum.. Ni kanske kan skapa en privat mailinglist där bara ni "seriösa" kan samtala.

Only dead fish float with the stream.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: håller OTROLIGT mycket med !

Jag tycker inte att jag är mer "seriös" än någon annan, men blir det inte tråkigt i längden med bara samma debatt?

/King Kromm
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Dnalor hur kom det sig att du blev så intelligent?

Bara undrar lite smått...

Only dead fish float with the stream.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: håller OTROLIGT mycket med !

Ja lite trist blir det ju... Fast det finns ju alltid de som argumenterar emot och då blir det desto roligare..
Om jag bara skulle spotta ut åsikter som ingen svarar på så skulle det nog inte hända så mycket mer.. Men nu är ju alla här så oliktyckande att det blir ett ramaskri vid minsta lilla inlägg... i alla fall efter det upprepats några gånger.

Sedan kommer det ju nya till forumet och de måste ju få ta upp frågor som diskuterats tidigare och jag debatterar gärna med dem med.
Fasiken.. Jag debaterar med vem som helst om vad som helst på vilken sida som helst bara för att få höra den personens åsikter.



Only dead fish float with the stream.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Dessutom!

Jag kan gå med på att du i detta fall har rätt, men vad du säger är att jag kan, hur mycket jag vill dessutom, hålla på med denna typ av diskusion, om jag vill, vilket jag just nu inte vill då jag tycker att denna disskusion börjar bli tråkig, men det ändå inte kul med folk som upprepar samma sak hela tid, men det e upp till dom.

/King Kromm
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: håller OTROLIGT mycket med !

Det kanske e sant, men varför kan inte alla bara hålla med mig? världen skulle ha varit så mycket bättre då...:)
Eller kanske inte... Fast det hade varit kul att se hu det verkligen hade varit om alla hållt med mig...

/King Kromm
 

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
Re: Dessutom!

Det är lätt att säga sånna här saker, men faktiskt är det så att det inte bara handlar om några regler och vad de allra högst upp på stegen tycker. Det är vi på forumet som gör forumet och nu har det blivit ganska många som inte gillar upprepade diskutioner om samma saker.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: håller OTROLIGT mycket med !

<I>Om jag bara skulle spotta ut åsikter som ingen svarar på så skulle det nog inte hända så mycket mer..</I>

"Ignore the trolls and they will go away."
     gammal Internet-devis

--
Åke
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: jag hoppas..

<I>med tanke på tonen i många av de här "fan vad omogna ni är som bara klagar på riotminds"-inläggen, så undrar jag om inte reglerna talar mot er snarare än för er.</I>

Du glömmer eller väljer att ignorera en sak här. Reglerna har satts upp av en anledning; allas trevnad. Forumen finns uppe för att alla ska kunna vara där och umgås, och friheten att skriva omodererade inlägg är en frihet under ansvar. Ett ansvar som folk som startar bråk bara för att det är kul solklart bryter mot.

Tänk dig att du är på en offentlig fest där arrangörerna hade sagt "Vi tillåter inget bråk och slagsmål". Alla festar och har trevligt, och sen kommer det in ett par pubertetsgrabbar som börjar rycka ut sladdar ur musikanläggningen, dra ner gardiner och välta ut folks drinkar - skulle du argumentera för att låta dem hållas därför att säga åt dem på skarpen skulle vara att "bråka"?

--
Åke
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Håller med. Det har gått till den punkt att jag börjar överväga att sluta använda mig av forumet. Det fyller inte längre sin funktion på grund av allt sådant tjat.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 
Top