Quadrante
Grisbonde
En naturlig följd av Alien Earth är att vi kommer lära känna xenomorfen mer, den kommer säkert uppvisa lojalitet, sympati och andra känslor. Gissar jag.
En naturlig följd av Alien Earth är att vi kommer lära känna xenomorfen mer, den kommer säkert uppvisa lojalitet, sympati och andra känslor. Gissar jag.
Ja alltså jag tycker också om tvåan (och trean - och fyran) men kan samtidigt tycka att jag tyckte att de gjorde lite halvtråkiga val vad gäller ~loren~.Det är ett helt nytt koncept, som avviker från den första filmen. Den första filmen uppfattar jag som en mer europeisk och konstnärlig film (även om en del av skaparna var amerikaner). Mycket känns verkligen totalt nyskapande. Den andra filmen är mer amerikansk, en sorts Vietnam-film i rymden.
Första gången jag såg Aliens störde jag mig oerhört på de ”tuffa” marinkårssoldaterna (jag är ingen stridis), men när jag nyligen såg om filmen tänkte jag mindre på det och uppskattade miljön mer. Det är en snygg film.
Åh herregud, du har förmodligen helt rätt.En naturlig följd av Alien Earth är att vi kommer lära känna xenomorfen mer, den kommer säkert uppvisa lojalitet, sympati och andra känslor. Gissar jag.
Ja alltså jag tycker också om tvåan (och trean - ovh fyran) men kan samtidigt tycka att jag tyckte att de gjorde lite halvtråkiga val.
Jag vill att man i säsong två, trots namnet, tar handlingen ut i rymden igen. Jag vill att man förlägger det hela på antingen en oerhört ogästvänlig planet eller på ett rymdskepp.
Om vi får önska fritt så vill jag ha en historia som fokuserar på människor och deras relationer, med xenomorphen som ett ständigt och överhängande hot.Jag vill att man i säsong två, trots namnet, tar handlingen ut i rymden igen. Jag vill att man förlägger det hela på antingen en oerhört ogästvänlig planet eller på ett rymdskepp.
Precis som jag skrev för några sidor sedan. Det kommer sluta med att xenomorphs bär fluga och häller upp vin, bär bygghatt och fixar asfalt.En naturlig följd av Alien Earth är att vi kommer lära känna xenomorfen mer, den kommer säkert uppvisa lojalitet, sympati och andra känslor. Gissar jag.
Nu har jag lovat mig själv att inte tänka på Alien Earth någonsin igen, jag misslyckades uppenbarligen. Jag håller med dig helt och tycker precis som du att Critical Drinker är helt korrekt i sin analys gällande Alien Earth. Jag har svårt att se hur serien blivit förnyad för en säsong till, det är surrealistiskt för mig då serien är så oerhört dålig. Nu kommer säkert någon skriva att det är hemskt att någon är så negativ och pessimistisk gällande Alien Earth och att endast positiva åsikter om serien bör ta plats på forumet. Men jag orkar inte bry mig och tänker ändå vara en grinig gubbe och säga att du har helt rätt i din liknelse med skillnad på filmerna och serien och precis som du har jag svårt att se hur någon kan uppskatta serien alls. Men uppskattar och gillar serien tycks de flesta på det här forumet göra samt att Disney tycker tillräckligt många människor finns som lika gärna äter bajs som fine dining och därmed producerar en säsong 2.För mig är det helt obegripligt hur man kan tycka om filmerna, som ju är riktigt jävla bra kvalitet rakt igenom 1-4, även om fyran kanske tappar något. Och tycka om serien, som är så fruktansvärt pinsamt urusel att man inte vet om man ska skratta eller gråta. Det hade vart mer logiskt om man var lite antingen eller, liksom. Nu är det som att man går på en fine dining restaurang en dag, och njuter till fullo. Sen äter man en fet bajsmacka till middag nästa dag, å säger: Hm, det här va ju riktigt gott! Det går inte ihop. Jag känner inga människor som har en såpass varierande smak.
Så min fråga till dem av er alien-fans som tycker den här avskyvärda styggelsen till serie är bra, eller ens sevärd är: finns det någonting ni tycker är dåligt? Eller är allt bra som är rörliga bilder på en skärm och innefattar ett utomjordiskt monster?
Critical Drinker sammanfattar det hela spot on:
TACK! Jag har i många, många år känt mig väldigt ensam i Alien 4-ringhörnan!Jag är en Alien 4-truther. Visst, den är väldigt annorlunda från originalet, men det var tvåan och trean också. Tycker fyran vet vad den är för slags film och kör stenhårt på det.
Vi finns!!TACK! Jag har i många, många år känt mig väldigt ensam i Alien 4-ringhörnan!
Nu tillhör jag ju de som starkt ogillade Alien: Earth, men tycker ändå det här är en onödig ton.Så min fråga till dem av er alien-fans som tycker den här avskyvärda styggelsen till serie är bra, eller ens sevärd är: finns det någonting ni tycker är dåligt? Eller är allt bra som är rörliga bilder på en skärm och innefattar ett utomjordiskt monster?
Critical Drinker sammanfattar det hela spot on:
Hm, utifrån denna tråd tycker jag snarare att de flesta är skeptiska till tv-serien?Men uppskattar och gillar serien tycks de flesta på det här forumet göra samt att Disney tycker tillräckligt många människor finns som lika gärna äter bajs som fine dining och därmed producerar en säsong 2.