Alien Earth

Jag tycker att Alien 4 har problem, men många glömmer tyvärr att den även har kvaliteter. Jag gillar framförallt huvudpersonerna, det är ett väldigt skönt gäng av misfits! Nästan lite som en rollspelsgrupp
Ja, alltså 3 och 4 är verkligen inte utan kvaliteter (eller problem, för all del), och skulle nog inte ses som alls lika dåliga om inte föregångarna var så perfekta.

Detta till skillnad från Prometheus och (ännu mer!) Covenant, som helt saknar kvaliteter (förutom att Promtheus är rätt snygg i all sin uselhet).

Ja, alltså 3 och 4 är verkligen inte utan kvaliteter (eller problem, för all del), och skulle nog inte ses som alls lika dåliga om inte föregångarna var så perfekta.
Älskar trean, mer än tvåan t.om.
Detta till skillnad från Prometheus och (ännu mer!) Covenant, som helt saknar kvaliteter (förutom att Promtheus är rätt snygg i all sin uselhet).
Kommer aldrig förlåta Prometheus för att den gjorde att del Toros At the Mountains of Madness.

Men nu börjar vi avvika från huvudämnet, här!

Så min fråga till dem av er alien-fans som tycker den här avskyvärda styggelsen till serie är bra, eller ens sevärd är: finns det någonting ni tycker är dåligt? Eller är allt bra som är rörliga bilder på en skärm och innefattar ett utomjordiskt monster?

Jag håller 100% med dig, MEN, av jag verkar kunna helt enkelt bara "compartmentalize"; dela upp saker i silos. Så för mig har Alien Earth verkligen ingenting med Alien att göra. Jag skulle till och med gå så långt att jag ser Aliens som en spin-off till första filmen, snarare än en uppföljare.
Så för mig blir Alien Earth en lite fånig men underhållande YA-science fictionserie man kunde kolla på några höstkvällar. Sen råkar det springa runt något som liknar xenomorferna från Aliens i den, men det är rätt sekundärt (vilket det även verkar vara för serien).

Back