Tomatalven
Hero
Stat för varje monster som någonsin varit med: Om det är en varelse av kött o blod: KOSTNAD/ SG FÖR NEKROMANTI, om det är en ande, KOSTNAD/SG FÖR ATT FRAMMANA.
Håller INTE med, ändra inte reglerna, expandera bara. Hellre nya regler för att fylla luckor (såsom stats för vad monster kostar att summona/zombiefiera...) än sånt man ändp kan fixa jättelätt med eget fluff, såsom olika skolor av magi.God45 said:Frågar är egentligen hur många magiformer det ska finnas:
- Klassisk magi?
- Gudomlig magi?
- Naturmagi?
- Andemagi?
- Övernaturliga krafter?
...
Jag ser gärna att det finns flera olika magiformer att välja mellan. T.ex. en värld där vanlig magi inte fungerar men spirit magic och psionics fungerar istället.
Jag håller med om det här, jag vill gärna ha så många former av magi som möjligt![]()
Arfert said:Krille said:God45 said:Psionics regler![]()
Jag har aldrig gillat psionics-regler i fantasy. Det känns för mycket korvtårta.
Förvisso. Men shit happens. Som att ett rymdskepp störtar bland bergstopparna och Skuggmantel-tvillingarna skickar ut RP på en expedition. Aliens och robotar och shit. (Barrier Peaks typ).
vad JAG efterfrågar -i magiväg- är i nuläget ENBART summon/nekromanti-regler.Arfert said:...magiker, magiker.. ja jag vet inte. Är personligen rätt ointresserad av att spela trollkarl, och de flesta S&S-hjältar ägnar sig att spöa trollkarlar. Se Conan.
Magiker = ond NPC.
Så jag kommer nog ta in en extern resurs för spells och magiskolor och skit. Annars blir det nog inte av.