Arfert said:Vad skulle du som spelleder Fantasy! vilja ha i en sådan volym?
Stövelkatten said:Regler för hexcrawling eller s.k. vildmarksregler.
Magnus Seter said:Arfert said:Vad skulle du som spelleder Fantasy! vilja ha i en sådan volym?
Regler för down-time. Vad händer mellan äventyren?
/Magnus
God45 said:Psionics regler![]()
Arfert said:Magnus Seter said:Arfert said:Vad skulle du som spelleder Fantasy! vilja ha i en sådan volym?
Regler för down-time. Vad händer mellan äventyren?
/Magnus
Hur tänker du då? Ska man har regler för sånt? Och har du nåt exempel på spel med bra sånt?
Om man ska ha psionik är det viktigaste att det känns annorlunda än magi.Arfert said:God45 said:Psionics regler![]()
Möjligt ja. Hur skulle du vilja ha dem?
God45 said:Psionics regler![]()
Krille said:God45 said:Psionics regler![]()
Jag har aldrig gillat psionics-regler i fantasy. Det känns för mycket korvtårta.
Förvisso. Men shit happens. Som att ett rymdskepp störtar bland bergstopparna och Skuggmantel-tvillingarna skickar ut RP på en expedition. Aliens och robotar och shit. (Barrier Peaks typ).

Arfert said:Hur funkar psi i DS?
Egentligen har du rätt.Krille said:God45 said:Psionics regler![]()
Jag har aldrig gillat psionics-regler i fantasy. Det känns för mycket korvtårta.
Psi i DS är egentligen bara psi i DnD.Arfert said:Hur funkar psi i DS?

Frågar är egentligen hur många magiformer det ska finnas:
- Klassisk magi?
- Gudomlig magi?
- Naturmagi?
- Andemagi?
- Övernaturliga krafter?
...
Jag ser gärna att det finns flera olika magiformer att välja mellan. T.ex. en värld där vanlig magi inte fungerar men spirit magic och psionics fungerar istället.

Arfert said:Dante hade en skitbra idé för magi, hoppas han orkar genomföra den. Återkommer om det.