Varulv [ABDitC] Runda 1

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Men såhär @LegoIvar ! Om du vill att jag ska sluta rösta på dig så skulle jag att du presenterade ditt bästa case och argument för vem vi ska rösta ut den här rundan! Jag vet att inget vase är särskilt bra i runda 1, men det är ändå viktigt att vi argumenterar och får igång en diskussion!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Men såhär @LegoIvar ! Om du vill att jag ska sluta rösta på dig så skulle jag att du presenterade ditt bästa case och argument för vem vi ska rösta ut den här rundan! Jag vet att inget vase är särskilt bra i runda 1, men det är ändå viktigt att vi argumenterar och får igång en diskussion!
Jättebra om LegoIvar presenterar sitt bästa case. Vilket är ditt bästa case, Rasmus? Är det verkligen LegoIvar?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
@Sidd - Spelar väldigt "o-Siddigt" genom att (förlåt) inte kaosa så mycket i tråden. I huvudsak redig och konstruktiv, men lite skaver. T ex en fråga till Vimes om han är android, som kom ur det blå och som jag tror aldrig utvecklades.
Jag svarade i post 207.
Min fråga till @Vimes var mer för att se hur denne skulle svara upp.
Även var det en fundering om DTF som jag ville få lite fler reaktioner på från er andra.
Kolla @Andersson hur mycket Vimes svarade 😂
Nada!

Du avslutar med Vimes som grönast på banan med motiveringen att denne är så konstruktiv?
Varihurdå menardu?
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
197
Jag står fast vid min åsikt att impertigo är ulv eftersom:
1: Om ett spel börjar sent borde det inte ha någon inverkan på att kunna vara med. Man skulle ju ändå spela då.
2: Bybor tjänar på att vara aktiva, får då kan de få fler ledtrådar.
Dessa två punkter leder tillsammans till att jag tror att impertigo är ulv. Hade han varit bybo hade han tjänat på att prata i tråden mer.
Nu har jag sagt andledningen till vem jag röstar på, och nu vill jag höra din.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Ska ni göra hans frånvaro till en scumtell behöver ni hitta en annan
Nu sätter du fingret på spiken! För det är ju plausibelt att ulv-Impetigo lågflyger med flit för att klara sig undan uppmärksamhet och jobbiga frågor i R1, inte minst med tanke på sitt track record som bybohjälte och logiskt geni. Visst, han hade lätt kunnat "spela bybo" genom att aktivt bidra i work placement-spelet, men kanske att ulv-Impe inte törs eftersom det är så läskigt att ljuga?!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Nu sätter du fingret på spiken! För det är ju plausibelt att ulv-Impetigo lågflyger med flit för att klara sig undan uppmärksamhet och jobbiga frågor i R1, inte minst med tanke på sitt track record som bybohjälte och logiskt geni. Visst, han hade lätt kunnat "spela bybo" genom att aktivt bidra i work placement-spelet, men kanske att ulv-Impe inte törs eftersom det är så läskigt att ljuga?!
Visst. Om Impetigo är den du misstänker mest ska du rösta på honom. Jag tycker det är sjukt svagt dock.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Det här spelet om något är väl utmärkt för Impetigo att använda sina mekanikknäckarskills för att pussla ihop. Det håller jag med om.

Men hörrni! ulvarna har precis lika mycket incitament som vi har att samarbeta runt lösningen av pusslet.

Det är alltså det perfekta spelet för en ulv-Impetigo att vara nyttig. Löser han pusslet hjälper han byn lika mycket som ulvarna. Som ulv har han exakt ingenting att förlora på att hjälpa byn att komma till bukt med (ja det är svenskans bästa kontamination) pusslet.

Ska ni göra hans frånvaro till en scumtell behöver ni hitta en annan förklaring som ger den rationalitet som ulv-spel.

Uppsnäppning, soldater!
@Vimes Alla förstår att det även ligger i ulvarnas intresse att inte hela partyt blir Alien-käk👍
Till och med jag efter ett tag så det behöver du inte fetlägga ut texten om - du skriver självklarheter här nu.

Jag såg på spelet här idag att vi förstått det - och det såg förstås Varulvarna också så det var ju inte jätteläge för Impetigo att kliva in och rädda den förvirrade byn. Eller hur.

Tycker inte du att Impetigos tajming med att dyka upp vid just den tidpunkten var en redig scumtell?

Lego och jag rösta så att det blev ett redigt drev : 4 röster på Impe å övriga skvalpar lite random.
5 min senare dyker Impe upp!

Min tanke var direkt att: oj varför just nu? Har ulvkompisen hört av sig till Impe och uppmärksammat denne att det funkar inte längre med att chilla lågt - ”du måste höra av dig i tråden Impe”…typ…

Tajmingen @Impetigo ?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Såhär är det alltså: jag tycker att ni som slöröstar på Impetigo är betydligt mer ulviga än Impetigo. Ni får leva med det (och kanske börja spela varulvspel på riktigt nästa runda?).
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Såhär är det alltså: jag tycker att ni som slöröstar på Impetigo är betydligt mer ulviga än Impetigo. Ni får leva med det (och kanske börja spela varulvspel på riktigt nästa runda?).
Förstår och får ta det som en riktig Marincore-soldat.
Svara på mina frågor till dig tackar👍
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag hinner som sagt inte läsa tråden men ser i röstverktyget att jag är på väg ut.

Jag är väktaren.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Jag har inte koll på vart alla ämnar gå och göra för uppgift.

Kan nån bekräfta den viktiga uppgiften att laga sentryn i Verkstan.

Vidare ska en gå till Huvudbyggnaden och placera Sentryn till Förrådet.

Till Förrådet går jag för att ladda Sentryn.

Det här är viktigt för alla.

Återkoppla att ni har skickat info till Fjodde 🙏
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Jag hinner som sagt inte läsa tråden men ser i röstverktyget att jag är på väg ut.

Jag är väktaren.
Å det kom du på nu att kläcka ur dig?
Du brukar helt rätt klaga på att jag spelar uselt men nu tametusan känns det som att du är nere på min nivå😂

Om det finns en annan som vill motclaima detta så är jag ytterst tveksam till att det ska göras!
Avslöja dig inte i så fall (den riktige Väktaren) för böveln.

Intressant: vad tycker ni andra rävar?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Å det kom du på nu att kläcka ur dig?
Du brukar helt rätt klaga på att jag spelar uselt men nu tametusan känns det som att du är nere på min nivå😂

Om det finns en annan som vill motclaima detta så är jag ytterst tveksam till att det ska göras!
Avslöja dig inte i så fall (den riktige Väktaren) för böveln.

Intressant: vad tycker ni andra rävar?
Klart som tusan den riktiga väktaren isåfall måste motclaima. Vi kan ju inte rösta ut en väktare om det inte finns någon annan med samma roll.

Finns det en väktare är det alltså dags att säga det!

Sen ligger det förstås i ulvarnas intresse att claima powerroll för att få ut så mycket info som möjligt. Alltså fullt möjligt att en Impetigo som vet att han åker gör detta drag för att hans ulvkompanjoner ska få det enklare framåt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
jklldfrrjekekjJafffffggf932sdssssAddddGddd90)="j32)"jj22ölfefeÄww=))=((1933R0111992323jsk3jfjE93293883sjfl23j#2hEjjlNj3232232jlkjjjV1211lAhkss81911111N()lllssu2i3L819191Iggg2222hjk3j3Gjfslssllsls83928)222)(!Solll2222ll222O9939393fdkfdhLdddhehehe))"D112j3j2k2AhkjdjddjdT0
Jag hinner som sagt inte läsa tråden men ser i röstverktyget att jag är på väg ut.

Jag är väktaren.
Oj. Tvek. Hade nog varit vettigast att claima direkt när du kom in i spel.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Är någon annan väktaren är det dags att säga det så snabbt som möjligt. Har vi ingen väktare bland oss borde de som ligger där flytta sin röst.
 
Top