Varulv [ABDitC] Runda 1

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
För att hämta djytteln behöver vi:
1 dtänga av luftfördvar
2 reparrra patabol
3 kalla hem skyttel

gör vi en sak per runda så gör vi både lösa uppdrag och inte ge ilvar makt
Ok tack, ilvar ska man ju sen gammalt akta sig för👍
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Skriver på mobilen och ni stressar mig som fan med att bete er så här, så ni får fan ta att det blir slarvigt.

Det är en timme till rundan slutar, ingen är på samma bräde vad gäller worker placement (mycket på grund av Basse och rasmus ageranden, vilket jag rödar). Vilket kommer leda till kaos. Har ni ens koll på ifall sentryn blir ihopbyggd nu?

Sidd och Vimes kaosar med/mot varandra så allt blir brusigt. Rasmus brukade som fan i tråden hela första dagen.

Röstar ni ut Impe så fixar jag en eldkastare och blåser hål på reaktorn istället era klappskaft. Skärp till er nu.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Då föreslår jag att Impetigo och Vimes går för att ta eldkastare.
Basse, Rasmus och Andersson fixar sentry.
Jag och Sidd försvarar Förrådet.
Andersson eller LegoIvar lagar parabolen.

Med reservation för vem som ska till reaktorn.
Jag är dubbelpostad. Vilka är på sentryn nu då?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag är dubbelpostad. Vilka är på sentryn nu då?
Se ditt namn som knyerchangable med Octas och att alla som inte fixar eldkastare (enligt min devis) hänger löst i mina ögon.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Alla som är inaktiva och inte hjälper till att reda ut den här situationen nu blir också rödade.

LegoIvar parabol

Sentry:
1
2 Andersson ta huvudbyggnad planera sentey i förråd
3

Anthrox vakta förråd
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Okej nu i slutet har jag toksnöat in mig på @Vimes så jag lägger upp det jag nämnt lite snabbt i punktform för att det ska vara tydligt.

  • Vimes använder inlägg 243, 245, 246, 249 till att försöka få folk att byta röst från Impetigo. Varför så många? Jag tolkar det som någon form av desperation. Istället för att jaga ulv och bygga egna case ville du bara att alla andra skulle byta.
  • Vidare i inlägg 254 fortsätter du genom att peka ut Andersson och Sidd som lite blåsta (med glimt i ögat) och att det nu måste vara självklart för dessa att byta vilka de röstar på.
  • Inlägg 257, 258 och 259 fortsätter där du tycker alla ska byta spår. Okej. Nu är vi sammanlagt uppe i 8 poster med samma syfte. Jag tycker mig se ett mönster.
  • Det slutar inte där, i inlägg 262 menar du att vi måste ha kvar Impetigo för att knäcka spelmekaniken oavsett vilken färg Impetigo har!!? Samtidigt anser jag att Anthrox i princip gjorde det medans där byggdes inget vidare. Och vi har redan en plan och så megakomplicerat är det ju inte heller.
  • I inlägg 270 skriver du att " Jag skiter egentligen i Impetigo men tycker alltså att en röst på honom är en scumtell." Det ser inte ut som det riktigt.
  • Vidare menar du att jag som redan huggt lite på dig är ute och röstar på mig för att jag röstar på dig.
  • Senare i inlägg 289 och 291 vill du igen att alla ska byta från Impetigo.
  • Det som händer sedan är att Impetigo claimar väktare. Då vänder du och litar inte på Impetigo i 299. Detta tolkar jag som att du antingen vill ta avstånd från din ulvkompis när du vet att det är kört eller vill passa på och försöka få ut väktaren.
Utifrån detta tolkar jag Vimes som ulv och även innan detta hade jag ju slängt in en röst där då jag var osäker. Därför ligger min röst kvar och jag uppmanar de som ligger på Impetigo drevet att följa med här så länge ingen motclaimar.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
LegoIvar parabol

Sentry:
1
2 Octagonal ta huvudbyggnad planera sentey i förråd
3 @Andersson ta förrådet och laffaom SENTRY

Anthrox vakta förråd
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Sidd, Vimes, Rasmus, Basenanji ni har 45 minuter på er att hjälpa till att reda ut röran och dreva ut en spelare som får gå till reaktorn.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Om Vimes och Impe bygget eldkastare i verkstaden, Basenanji reppar sentey I verkstaden och sidd försvarar Förrådet så är anthrox nöjd.

Sen får rasmsu vara wildcard och ersätta den personen som röstas ut, eller själv röstas ut.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Hur snurrigt blev det här? Vi har alltså ett väktarclaim från Impetigo?

Jag gör som jag sagt hela tiden: går till verkstaden och lagar Sentry Gun.

Vetetusan om det är läge att byta röst, men en väktare röstar jag nog gärna inte ut.

Kan någon posta röstlängden?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag kommer byta röst till någon av de som inte hjälper till med att reda ut röran i slutet, eller låta den ligga kvar på rasmsu. Det är där jag ser mest ulvigt.

Säkrade drag:
LegoIvar parabol

Sentry:
1BBasse rappar sentey
2 Octagonal ta huvudbyggnad planera sentey i förråd
3 andersson ta förrådet och laffaom SENTRY

Anthrox vakta förråd
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Hur snurrigt blev det här? Vi har alltså ett väktarclaim från Impetigo?

Jag gör som jag sagt hela tiden: går till verkstaden och lagar Sentry Gun.

Vetetusan om det är läge att byta röst, men en väktare röstar jag nog gärna inte ut.

Kan någon posta röstlängden?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Hur snurrigt blev det här? Vi har alltså ett väktarclaim från Impetigo?

Jag gör som jag sagt hela tiden: går till verkstaden och lagar Sentry Gun.

Vetetusan om det är läge att byta röst, men en väktare röstar jag nog gärna inte ut.

Kan någon posta röstlängden?
Bara byt från Impe i alla fall, så vi inte råkar random kasta bort väktaren. Lägg rösten på mig så länge om det känns tryggare, innan du tar beslut.
 
Top