Varulv [ABDitC] Runda 1

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,191
Location
Uppsala (Umeå)
Som det ser ut nu ryker vi alla på omröstningen så vi inte glömmer det bara. Ingen stress så men vi kanske ska sätta en deadline på nån timme innan för att ha lite tid att göra ändringar lite kontrollerat. En första deadline 19:00 gällande röstning?


Resultat (florin.nu)
Det här är en bra idé. Särskilt som jag ska spela rollspel ikväll (från kl 19).
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Gör en du också då! Om sidd, octa och basse fixar sentry kan vi andra fixa kastare väl och sen låta dem göra det i r2?
Varför är det så viktigt att du har en eldkastare?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Inte för att vara sån men motiveringarna i R1 brukar ju inte vara dom skarpaste alla gånger :)

Det blir ju alltid lite att försöka leta fram något. Vill vi dock vara lite smarta och spela vanligt är det kanske smart att försöka dra igång två drev och tvinga folk att ta ställning bland dessa. Har vi tur att nån av dessa är ulv kan det ge oss saker till senare rundor!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Inte för att vara sån men motiveringarna i R1 brukar ju inte vara dom skarpaste alla gånger :)

Det blir ju alltid lite att försöka leta fram något. Vill vi dock vara lite smarta och spela vanligt är det kanske smart att försöka dra igång två drev och tvinga folk att ta ställning bland dessa. Har vi tur att nån av dessa är ulv kan det ge oss saker till senare rundor!
Absolut. Men Andersson och Basse röstar alltså pp en spelare som uppenbarligen har missat att spelet startat.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Ska vi ha något att gå på framöver behöver ju folk faktiskt ta ställning till andra spelare. En Impetigo-röst är bara undvikande av ansvar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Ska vi ha något att gå på framöver behöver ju folk faktiskt ta ställning till andra spelare. En Impetigo-röst är bara undvikande av ansvar.
Jo tack jag vet nog det. Det här spelet är svårt tycker jag. Pusslet med rum och attacker etc paralyserar mig och jag måste ju medge att det påverkar analysen av er övriga.

Jag ska läsa genom lite mer och sedan återkomma.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,191
Location
Uppsala (Umeå)
Ska vi ha något att gå på framöver behöver ju folk faktiskt ta ställning till andra spelare. En Impetigo-röst är bara undvikande av ansvar.
Jag håller inte med om det. I det här spelupplägget så har vi inte råd med dödkött eftersom vi behöver hjälpas åt för att inte bli älgmat hela bunten. Jag tycker att min linje att bränna Impi och lösa uppdragen nu i R1 är bättre för det ger oss mer tid att diskutera ulvletandet i R2. Annars blir även nästa runda mest ett prat om vem som ska och inte ska ha eldkastare m m.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Jag håller inte med om det. I det här spelupplägget så har vi inte råd med dödkött eftersom vi behöver hjälpas åt för att inte bli älgmat hela bunten. Jag tycker att min linje att bränna Impi och lösa uppdragen nu i R1 är bättre för det ger oss mer tid att diskutera ulvletandet i R2. Annars blir även nästa runda mest ett prat om vem som ska och inte ska ha eldkastare m m.
Ok, ja det är ju en motivering till rösten förstås. Men motiveringen säger ju inget om vilka du misstänker, och den säger heller inget om din fraktion (resonemanget är ju, om det är giltigt för byn, lika giltigt för ulvarna). Så, om Impetigo hade varit aktiv, hur hade du röstat då? Och varför?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Jag håller inte med om det. I det här spelupplägget så har vi inte råd med dödkött eftersom vi behöver hjälpas åt för att inte bli älgmat hela bunten. Jag tycker att min linje att bränna Impi och lösa uppdragen nu i R1 är bättre för det ger oss mer tid att diskutera ulvletandet i R2. Annars blir även nästa runda mest ett prat om vem som ska och inte ska ha eldkastare m m.
Håller med Andersson.
Det finns inget att analysera på Impetigo vilket gör att vi kommer ha denne som ? hela resan.
Kanske denne möjlige ulv nu kommer in och påstår sig missat spelet och eftersom det nystats i en massa bra tänk om spelupplägget redan och strategier så kan Impetigo även leverera stabila poster och rätta in sig i ledet rätt lätt.
Det gillar jag inte alls.

Röst: @Impetigo

Oss andra kan vi i alla fall läsa av blandade småsmulor ifrån.
Tycker Vimes är ute å cyklar igen med att påstå att en röst på Impetigo är att undvika ansvar - alla röster i R1 är generellt väldigt svårmotiverade och vi röstar troligtvis ändå av misstag ut en bybo.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Sorry, allihopa! Jag missade helt spelstarten, loggade in nu och ser att det är en del att läsa ikapp….

Jag hinner inte innan deadline tyvärr. Ser att det ligger röster påmig. Jag ber ödmjukast om uppskov denna runda: Jag är bybo, häng mig nästa runda i stället om jag inte gör en storstilad återhämtning!

Jag försöker kika in innan 20.00 och ser om jag verkar leva annars får jag skriva nåt ytterligare men jag kommer oavsetg inte hinna läsa tråden så kommer inte kunna bidra så mycket i utröstningen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Ok nu blev jag ju ställd! Impetigo dyker upp från ingenstans, kommer inte hinna spela men ber om nåd?

Ojoj.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
HAHAHAHA! LOSERS! :LOL: ;)

@Sidd och @Andersson, era gammelulvar, vem ska ni rösta på nu då? Nu behöver ni ju *gasp* motivera er och faktiskt ta ställning till spelarfältet.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Det räcker för mig för att ge Impetigo the benefit of the doubt till nästa runda i alla fall.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Min röst får ligga kvar av samma skäl som Sidd anger: osäkerheten är alltför påfrestande!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Era motiv för att inte "rösta skarpt" faller i och med att Impetigo är på banan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
@Impetigo om du inte hinner ta ställning till vad du ska göra under nattfasen tror jag att default är att gå till förrådet och ladda om vapnet. Då kan du göra nytta nästa runda om du lever då.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Era motiv för att inte "rösta skarpt" faller i och med att Impetigo är på banan.
Ja, det är fritt fram att kritisera min röst, men jag litar lite på Impetigo som i andra partier deltagit med bravur. Nu när det verkligen är läge för Impetigos geni att knäcka worker placement-härvan är han plötsligt tyst!?

Det är knappast i enlighet med Impetigos spel och jag kan bara se att han vinner på det som ulv.

Jag röstar därför på Impetigo för att han i min mening är mest misstänkt.
 
Top