”Var är citatet ifrån?”-leken

Har Ronny Eriksson gjort en julkalender?
Kanske? Men det är inte han som gjort den här. Kalenderns handling utspelar sig bland diverse figurer som bor på taken, HÖGT upp. Sen är inramningen, julstudion hostad då av världens bästa programledare (med sin sidekick/DJ). Som giggade lite som det och blev känd innan julkalenderskapet. Har ni inte sett den så gör allt för att gräva fram en DVD när ni har svaret sen. Det är en riktig höjdare!

Goddamn your farts! You smell like piss, you smell like jism, like rotten dick, like curdled foreskin, like hot onions fucked a farmyard shit house. And I'm sick of your smell. I'm sick of it! I'm sick of it, you goddamned drunk. You goddamned no-account, son-of-a-bitch-bastard liar! That's what you are! You're a goddamned drunken, horse-shitting, short, shit liar. A liar!

Nu har inte Hägerstrand tummat upp men jag vet att det där är rätt efter några rewatches så här får ni att sova på:

"There comes a ship over the line"
"But how can she sail with no wind in her sails and no tide?"
"See, onward she comes"
"Onward she nears, out of the sun"
"See, she has no crew, she has no life"
"Wait but there's two"
Death and she, Life in Death, they throw their dice for the crew,

Ooo, är det den där med albatrossen?

Det slår mig nu att jag inte minns vad den dikten faktiskt heter.

"The albatross"? Känns lite för simpelt.

Den gamle och havet? Fast det är väl en bok...

Ooo, är det den där med albatrossen?

Det slår mig nu att jag inte minns vad den dikten faktiskt heter.

"The albatross"? Känns lite för simpelt.

Den gamle och havet? Fast det är väl en bok...
Den heter faktiskt inte The Albatross, min exfru sa samma sak i veckan, att den heter The Albatross alltså. Dock handlar det ju om fågeln, får man säga, men det är inte dikten vi eftersöker här.

Back