”Var är citatet ifrån?”-leken

Sjukt bekant. Jag ser framför mig nån typ "vis man" som sitter och berättar det där.

Kan det vara något Danny Trejo har sagt? Han spelade typ ökenlevande medicinman i en bunt filmer under en period har jag för mig.

Sjukt bekant. Jag ser framför mig nån typ "vis man" som sitter och berättar det där.

Kan det vara något Danny Trejo har sagt? Han spelade typ ökenlevande medicinman i en bunt filmer under en period har jag för mig.
det är inte Danny Trejo, men annars är du inte så far off.

Låter vagt bekant. Såg nyss trailern för Good luck, have fun, don't die, så jag chansar att det kan vara nåt jag glömt från Verbinskis The Mexican. Känns som nåt Gandolfini eller Hackman kan ha sagt där.

Utgår lite från andras gissningar och tänker öken här nu. Kan det vara Bobby Peru? Det var alldeles för länge sen jag såg om Wild at Heart. Det här är helt klart nåt jag sett för länge sen.

Inga ledtrådar riktigt kan vara för att Hägerstrand är sträng, eller för att vi är på rätt spår.

För sakens skull då, mer Tarantino som inte är Tarantino (och jag kan vara rätt säker på att det inte är): Natural Born Killers

Inga ledtrådar riktigt kan vara för att Hägerstrand är sträng, eller för att vi är på rätt spår.

För sakens skull då, mer Tarantino som inte är Tarantino (och jag kan vara rätt säker på att det inte är): Natural Born Killers
För att ni var på rätt spår.

kvinnan symboliserar indianen som berättar, och ormen symboliserar Mickey & Mallory.

Det var det?! Fan vad gött. Dags att se om, köpte på beg DVD för nåt år sen men har inte sett sen typ 97.

Här kommer då ytterligare en novemberstämningssutra från en deodands bokylla:

Aldrig födas är allra bäst;
Bäst därnäst att så snart man fötts
återvända tillbaka fort
dit varifrån man kom hit till världen.
Redan när man i unga år
fylld av lättsinnig dårskap går,
kommer sorgen och klappar på.
Vem går helt från bekymmer fri?
Vad avund, tvedräkt, fejd och strid,
mord och dråp — tills vi till sist drabbas utav den hätska, oumgängsamma, kraftlösa, förgrämda
ålderdomen, då man är dömd att ständigt
leva i lag med allt ont.

Han som skrivit det har samma begynnelsebokstav i namnet som Søren Kierkegaard. Han som säger det, till sin dotter och till gudarna och alla som vill lyssna, är mycket väl känd för sitt namn i andra sammanhang.

Back