JohanL
Champion
Och rimligtvis första halvan, om man ser universiteten som de bästa och USA inte har tagit över ännu.Nej, det här är helt och hållet 1900-tal.
Och rimligtvis första halvan, om man ser universiteten som de bästa och USA inte har tagit över ännu.Nej, det här är helt och hållet 1900-tal.
Korrekt, texten publicerades strax efter 2VK.Och rimligtvis första halvan, om man ser universiteten som de bästa och USA inte har tagit över ännu.
Det här är en skröna jag hört! Det var pga okänt pseudonym, typ att det var omöjligt att hen kunde skriva så ”bra” som pseudonymen att man inte misstänkte att det kunde vara samma person. Det är dock ca en miljon år sen jag läste litteraturvetenskap så jag minns inte ens om det är en herre eller en dam.Författarens främsta bedrift var att ha varit den ende någonsin som vunnit ett förnämt litteraturpris (ej Nobel) två gånger.
Oh! Men den skrönan är väll om Romain Gary? Han skrev en komedi under falskt namn.Det här är en skröna jag hört! Det var pga okänt pseudonym, typ att det var omöjligt att hen kunde skriva så ”bra” som pseudonymen att man inte misstänkte att det kunde vara samma person. Det är dock ca en miljon år sen jag läste litteraturvetenskap så jag minns inte ens om det är en herre eller en dam.
Gissar på Anne Desclos som jag i och för sig inte vet om hon vann något, men jag minns att folk blev förvånade när hon visade sig ha skrivit Berättelsen om O.
Romain Gary är korrekt. Citatet är från romanen Une éducation européenne. Skrönan är sann:Oh! Men den skrönan är väll om Romain Gary? Han skrev en komedi under falskt namn.
Kan inte alls citatet så har jag rätt är det bara för att Jocke tipsade mig här![]()
[Romain Gary] is the only person to win the Prix Goncourt twice. This prize for French language literature is awarded only once to an author. Gary, who had already received the prize in 1956 for Les racines du ciel, published La vie devant soi under the pseudonym Émile Ajar in 1975. The Académie Goncourt awarded the prize to the author of that book without knowing his identity. Gary's cousin's son Paul Pavlowitch posed as the author for a time. Gary later revealed the truth in his posthumous book Vie et mort d'Émile Ajar.