Men vad!Jag gissar på nåt av Carl Johan De Geer ändå då.
Ja!"Jag visste det!" Så får jag ändå rätt?
Jag visste inte vad Pain of Salvation var, men nu när jag söker kan jag ju avslöja att det är rätt långt ifrån, men iallafall samma land. Inte så långt från Hornsgatspuckeln dock, som Jocke skrev om, vi håller oss i närheten.Det låter som typ Pain of Salvation.
Sången är vanligtvis på svenska, det stämmer. Och det är rätt svengelskt här på ett charmigt sätt. Ganska tralligt ofta också faktiskt.Jag fundar på om det kan vara nån trallpunk av nån som brukar sjunga på svenska. Typ Total Egon eller något sånt.
Det bränns liteNationalteatern?
Då är det Blå Tåget / Gunter Hägg och skivan Tigerkaka som Jan Lööf ritat framsidan på.Annika Norlin sjunger väl rätt ok engelska ändå?
Det är ett debutalbum, med bla ett bakverk på omslaget, och utöver det är närheten till Hornsgatspuckeln och Tårtan som jag hintade om typ mer än en hint.
Mycket mycket riktigt är det det. Låten är Mrs Klein, framförd av Tore Berger, men med text av Mats G Bengtsson som spelade Hilding i Tårtan.Då är det Blå Tåget / Gunter Hägg och skivan Tigerkaka som Jan Lööf ritat framsidan på.
Jag har aldrig hört skivan. Men jag såg framsidan för typ ett år sen och den var ju snygg.Mycket mycket riktigt är det det. Låten är Mrs Klein, framförd av Tore Berger, men med text av Mats G Bengtsson som spelade Hilding i Tårtan.
“I hope that someday you'll know the indescribable joy of having children, and of paying someone else to raise them.”
Nästan!Familjen Addams filmen!![]()
Nästan!
What? Jag som var helt säker på att jag blev snajpad.Nästan!
Ja, det är uppföljaren!Fuck, jag som var helt säker! Öh… Är det uppföljaren? Som jag inte kan namnet på![]()
Vad fan är det den heter... Holy Family Addams?Ja
Ja, det är uppföljaren!
Vad fan är det den heter... Holy Family Addams?
På svenska Den Heliga familjen Addams, så det var ju nära.
Då vill jag ha bägge deltagarna i det här samtalet (men har du den ene lär du få den andre på köpet):
A: "Instead of just being on the Earth where Himmler lost the Second World War, you're on the Earth where dinosaur Himmler lost the Second World War."
B: "Although dinosaur Himmler was smarter than human Himmler."
A: "Yeah, well obviously, because he had a two brains. He had a tiny one in his hips that helped him move his tail."
Då gissar jag hej vilt på Ken & Robin.Det är en podcast.
Korrekt! A är Kenneth Hite.Då gissar jag hej vilt på Ken & Robin.
Oj, vilken jäkla tur! Jag har nog bara lyssnat på cirka tre fjärdedelar av ett poddavsnitt.Korrekt! A är Kenneth Hite.
Korrekt. Så det var jättelätt. Om jag får fler chanser ska jag försöka ge er något att bita i.Det våras för sheriffen! Ja, eller Blazing Saddles då.
Kunde det bara genom Loreena McKennits version.Tennyson! The Lady of Shalott! Helt rätt
Rätt, förstås - det är från Grallimatik. Jag drar gärna fram det när någon börjar ha litet väl egna definitioner.Det låter som Tage Danielsson.
Som serverat, det är från Dark Souls. Praise the Sun! Solaire väl.
Highwayman.Praise the Sun!
"Many a soldier shed his lifeblood on my blade. The bastards hung me in the spring of '25."
Om du säger med och av och vem som sjunger den specifika raden också så får du rättHighwayman.
Det känns gripande på ett nytt vis att Willie Nelson är den ende av dem som faktiskt fortfarande lever nu.Stiligt att ta originalet och upphovsmannen förstås, men Jimmy sjunger "they finally hung me..." så bastards är ju The Highwaymen och Willie Nelsons lilla tillägg. Men ändå
Ja.Låttext?
Det var ledtråden jag hade tänkt ge.det var ju på tal tidigare
Ah sorryDet var ledtråden jag hade tänkt ge.
Sen på bollen, den gällande nu är min ovan.Highwayman av the Highwaymen (Supergrupp med Johnny Cash, Kris Kristoferson och 2 till)
Grym låt
Sen på bollen, den gällande nu är min ovan.
Nu ska jag ner till tvätten så jag säger:”We even like the same movies
no damn jedis or hobbits this time"
Gör säkert (pun intended) nåt roligare än tvättar och scrollar wrnu.Korrekt. Trodde @Übereil var den som skulle ta den här!
Neil Gaiman? Bara gissning ut i det blå."I could only nod, not knowing what to say; as gently as I could, I took his hand.
"How strange are the ways of the gods!" he gasped. "How cruel."
Jag gissar Ram V. Det låter som hans stil.Finns lite likheter mellan berättarjaget i boken och huvudpersonen i en idag extremt hyllad och uppskattad, kanske allra mest så, regissörs genombrottsfilm.
Vi kan alltså dra slutsatsen att den inte är superny...Jag vet iaf minst en bok av författaren som har ett hypecitat av Gaiman på framsidan![]()
Haha nej, 80-tal, med de två första samlade för över 20 år sedan.Vi kan alltså dra slutsatsen att den inte är superny...
Det är "vår värld" som jag skrev men historiskt. Låt oss säga antiken.Känns som nån fantasy eller? Men det var ändå i nutid fast fantasykänsla? Har typ inte läst någon sådan så är ute på djupt vatten…
Glen Cook?