Khan
Kondottiär
Jumanji?”You may see all kinds of human emotion here.
Passion and pain, love and hate.
I see nothing other than a simple board game!”
Jumanji?”You may see all kinds of human emotion here.
Monopol?”You may see all kinds of human emotion here.
Player of games?”You may see all kinds of human emotion here.
Då måste det vara en musik.Det är inte en bok heller.
Det är musik, men inte bara i låtformatet.Då måste det vara en musik.
Limp Bizkit?
Korrekt! Domaren, när de är i Bangkok.Är det från Chess (musikalen)?
The Latin Kings? Nej, men rätt stad!TLK?
The Latin Kings? Nej, men rätt stad!
Förlåt, med samma stad menade jag Storstockholm.Botkyrka va?
Jag har dålig koll på Pascal, men tror att det är ett steg i rätt riktning genremässigt (geografiskt verka de vara från Gotland). De verkar också ha varit samtida med gruppen jag söker. För övrigt sjöng gruppen en del om Haninge centrum i en tidigare hit.Chansning, Pascal?
Vet inte om de är stockholmare dock.
För övrigt sjöng gruppen en del om Haninge centrum i en tidigare hit.
Rätt! Citatet är inledningen till Spring Ricco och det är i Allt dom bygger upp ska vi meja ner de sjunger om Haninge centrum.Florence Valentin? (Shoutout från Haninge Centrum där jag sitter och köar till frisören i denna sekund)
A vad fan, det är ju JAG som är Hägerstrand. Ursäkta, glömde helt!Det verkar som att @Hägerstrand håller på att få en riktigt ambitiös frisyr hos den där frisören i Haninge centrum, men vi väntar tålmodigt.
At the mountains of madness?A vad fan, det är ju JAG som är Hägerstrand. Ursäkta, glömde helt!
”The cold pierced my emaciated body. The wind swirled along the streets, sweeping away the snowy sheets covering the countless frozen bodies. A twisted, white-grey hand protruded from the icy mass of corpses, beckoning to me with crumpled fingers.”
Diablo (1-4)...?A vad fan, det är ju JAG som är Hägerstrand. Ursäkta, glömde helt!
”The cold pierced my emaciated body. The wind swirled along the streets, sweeping away the snowy sheets covering the countless frozen bodies. A twisted, white-grey hand protruded from the icy mass of corpses, beckoning to me with crumpled fingers.”
Det där låter så himla mycket som Sunless Sea eller Cultist Simulator, men det känns för obskyrt och exotiskt.”The cold pierced my emaciated body. The wind swirled along the streets, sweeping away the snowy sheets covering the countless frozen bodies. A twisted, white-grey hand protruded from the icy mass of corpses, beckoning to me with crumpled fingers.”
Oh, bra förslag!Warcraft 3?
At the mountains of madness?
Det här är rätt medium, men fel typ av text.A Song of Ice And Fire?
Übereil
Rätt typ av textFel typ av text. Är det ett rollspel?
GIssar på något white wolf som inte är vampire eller warewolf. Wraith?
Det är något till kultNågot till kult
RättSvarta madonnan i så fall. Leningrad, antar jag?
EDIT: Slog upp det i min nu, också.
Är det Herzogs the birds are screeching in pain speech?”I don't believe in evil, I believe only in horror. In nature there is no evil, only an abundance of horror: the plagues and the blights and the ants and the maggots.”
Rätt! Hon skrev på bägge.Karen Blixen <3
Tog ett tag eftersom det var på engelska!
Ja, men jag tänker henne alltid på dansk!Rätt! Hon skrev på bägge.
Rätt form, fel genreErnest Hemingway
Nä.Han som skrivit Black Company?
Forever war?Ja, men jag tänker henne alltid på dansk!
Fortsätter dårå:
"War is not a new experience; it is a new world"
Sagan om Ringen?Nä.
Många har denna som favorit, en stor klassiker.
Ja, är det Gandalf som säger det till Peregrin i, eller på väg till Minas Tirith? Det är väl Konungens återkomst i så fall.Sagan om Ringen?
The Book of the New Sun är rätt!Shadow of the Torturer
"Das Schicksal mischt die Karten, und wir spielen."
(Ödet blandar korten, varpå vi spelar.)
Bestäm digSchopenhauer eller Goethe, blir lite osäker.
Jag övervägde faktiskt att ta ett citat från Unge Werthers Lidanden först, men sen ändrade jag mig och tog detta istället, som troligen varit en av Goethes inspirationskällor.Så… typ 1700-tal till halva 1800-talet eller något, och rimligtvis inte svenska eller engelska.
Ska vi testa med Goethe då, på förekommen anledning? Werther?
Jag översatte från engelska. Den engelska översättning förutsätter jag var en översättning även den, men inte från Latin.Låter ju lite vetenskapsfilosof med artprat och så, men kan det vara Linné. Har du översatt från Latin?
Klopstock?som troligen varit en av Goethes inspirationskällor.
Låter lite som Machiavelli?Det här bör komma från samma källa, återigen översatt av mig från en engelsk översättning av originalet.
"Den vise observerar den offentliga oordningen han inte kan förhindra; han observerar den, och avslöjar sorgen den orsakar honom genom sin sorgsna uppsyn; men för individuellt tumult motsätter han sig det eller vänder bort sina ögon, så att hans närvaro inte skall tas för medhåll."
Persons who feel themselves to be exiles in this world—and what noble mind, from Empedocles down, has not had that feeling?—are mightily inclined to believe themselves citizens of another.