Deodanders
Syntaldicus Nomenclatus
Ni har sett och sett om The Shining för få gånger om ni inte tog den här. Jocke har rätt
Ja, en film som känns som att den inte alls fick det beröm den förtjänade!Hatefull Eight!
Twin Peaks avsnitt.. jag tror två? När Jerry kommer hem.Nästa citat:
"It's a baguette, with brie and butter."
Yes!Twin Peaks avsnitt.. jag tror två? När Jerry kommer hem.
Anticipation! It occurred to him that his anticipation was more pleasant to him than his experiencing. Was it always going to be like that?
Highsmith, Mr Ripley.En till som jag inte kan avgöra om den är lätt eller svår.
Ja, han är en man med många talanger.Highsmith, Mr Ripley.
Låter som Kipling.Ledtråd redan: det är inte The Ballad of Buster Scruggs
"When, in disgrace with fortune and men’s eyes,
I all alone beweep my outcast state,
And trouble deaf heaven with my bootless cries,
And look upon myself and curse my fate,
Wishing me like to one more rich in hope,
Featured like him, like him with friends possessed,
Desiring this man’s art and that man’s scope,
With what I most enjoy contented least;
Yet in these thoughts myself almost despising,
Haply I think on thee, and then my state,
(Like to the lark at break of day arising
From sullen earth) sings hymns at heaven’s gate;
For thy sweet love remembered such wealth brings
That then I scorn to change my state with kings."
chrull träder fram som trådens W.S-kännare. Men även om du inte sätter numret, är det från en pjäs eller sonnett?Jag gissar på Shakespear igen då. Något i det luktar äldre än 1800-tal
Mitt svar är "ja".chrull träder fram som trådens W.S-kännare. Men även om du inte sätter numret, är det från en pjäs eller sonnett?
Det är rimmat, och pjäserna är i normalfallet i blankvers?chrull träder fram som trådens W.S-kännare. Men även om du inte sätter numret, är det från en pjäs eller sonnett?
Alltså chrull har vunnit redan, ville bara se honom kräla/skryta.Det är rimmat, och pjäserna är i normalfallet i blankvers?
Ahem.så nätt.
Sonnett 29, väl?Alltså chrull har vunnit redan, ville bara se honom kräla/skryta.
Det är sonnett 32.
Halva natten har gått; och månskenets krona
Försvinner, och nu bleknar stjärnornas ljus;
Himlen ger vika för nalkande gryning;
Än sover jag ensam.
NAMN1 såg tårar på NAMN2s kinder.
Jag skall älska dig såsom ingen kvinna någonsin blivit älskad.
Les Chansons de Bilitis av Pierre Louÿs (för att spinna vidare på Sapfo-temat)Ledtrådsdags:
Det är en sång, men den kommer från en bok.
NAMN1 är såklart namnet på den som sjunger, och avslöjade jag det skulle många av er ta detta direkt. (För att det är ganska unikt)
Det här är en bra gissning. Det är fel, men vi börjar röra oss i rätt områden.Elric of melnibone?
Stormbringer var min gissning (eftersom DoD-bilden är på framsidan). Men det kanske är fel karaktär överhuvudtaget.Det här är en bra gissning. Det är fel, men vi börjar röra oss i rätt områden.
Ja, absolut. Lythande (magikern med den blå stjärnan tatuerad i ansiktet) sjunger om Bercy.Tjuvstaden, Robert Asprin?
So when you’re asked to fight a war that’s over nothing it’s best to join the side that’s gonna win.
And no one’s sure how all of this got started but we’re gonna make them goddamn certain how its gonna end.
Jag ser mitt misstag -- jag associerade med Sapfo fragment 48, vilken har vissa likheter.Ja, absolut. Lythande (magikern med den blå stjärnan tatuerad i ansiktet) sjunger om Bercy.
The heroes, Joe Abercrombie?Nytt citat!
Fel medium!The heroes, Joe Abercrombie?
Fel, saken jag tänker på kom c:a 5 år efter ”soldiers live” (en del i black company-serien)Oooh, det var ju spännande.
Jag säger Black Company!
nej, och min upphovsperson kommer inte från samma land som AbercrombieOckså taktikgissar jag på Nicoma Cosca i någon annan bok av Abercrombie som inte är The Heroes.
Nej, men upphovsgrejen jag söker delar faktiskt namn med en karaktär från star trek!Något från Star Trek?
Fel medium. Rätt land (samma som Vaughan).Jag vet inte om det räknas som ett annat medium, men Saga?
Nej, det är inte en film.Vet inte ens om jag sett den, men är det Jarhead?
Nytt citat!
Rätt!Från en av mina mest lyssnade skivor någonsin, även om min favoritlåt från plattan är At the bottom of Everything.
Det är Bright Eyes!
The beauty of quitting is, now that I've quit, I can have one, 'cause I've quit.
Mannen som slutade röka, fast översatt till engelska för att det ska vara lite svårare?Första ledtråden: Det handlar om rörlig media, precis som de flesta av er gissat.
Tänker på Tom Waits "And I don't have a drinking problem, 'cept when I can't get a drink" men det är ju inte en låt då och är ju inte med i resten av texten, men det låter jäkla bekant
Jag hade flera tabbar öppna och fick först för mig att det här var ett inlägg i AI-tråden, och tänkte att "nu blir nån snart bannad" =DKänns som att jag sagt det här till dig förut, nu är du jävligt nära. Jävligt nära.
It's fair. Postade samtidigt, men Deodanders hade ju inte baara rätt ordning, utan verkar också veta vad det var för något.Vill ju nästan ge den till rymdhamster, men @Deodanders fick den
Yay!Gött! You're in Carcosa now.
Alfred NobelOkej, den här kommer nog gå väldig snabbt eller ta en evighet.
Jag vill ha namnet på personen som säger detta;
"För oss dödliga och otåliga människor synes mig tiden däremot vara inne att samla allt kunnande till krig mot ondskan och barbariet."
Om så är fallet, är det inte den källa jag hade i åtanke i vart fall =DAlfred Nobel
Helt rätt! 15 minuter var ungefär vad jag räknade med på det här forumet =DDet är Brior Brådfot! Från Trakorien.