”Var är citatet ifrån?”-leken

Vet att jag hade nån film på VHS där Tom Waits var med, Down by Law eller Ironweed. Men nu kan jag bara komma på Dracula och The Ballad of Buster Scruggs, och ingen av de titlarna låter ju rätt.

Ummm... har inte Tom Waits gjort _någonting_ som heter typ Cigarettes and Coffe? Vet inte om det är en låt, en skiva, en dikt eller en film eller vad. Men det poppade upp i huvudet.

Det är inte Blue in the Face, det var Lou Reed men Jim Jarmusch är med och röker sin sista cigarett. Så nu gissar jag på Coffee and Cigarettes, fast jag minns bara Wu Tang-killarna.

Vill ju nästan ge den till rymdhamster, men @Deodanders fick den
It's fair. Postade samtidigt, men Deodanders hade ju inte baara rätt ordning, utan verkar också veta vad det var för något.

Ska jag vara ärlig hade jag mest nån slags vag bild av ett albumomslag i huvudet som jag inte vet var det kommer ifrån.

Den här är lätt, hoppas Rymdhamster sätter rätt.

"Come on inside, little priest. To the right, little priest. Take the bride's path."

Okej, den här kommer nog gå väldig snabbt eller ta en evighet.

Jag vill ha namnet på personen som säger detta;

"För oss dödliga och otåliga människor synes mig tiden däremot vara inne att samla allt kunnande till krig mot ondskan och barbariet."

Det där har man läst mången gång. Gick faktiskt och kikade i boken dock, har för mig att det inte var fusk.

Det är Brior Brådfot! Från Trakorien.

"A screaming comes across the sky. It has happened before, but there is nothing to compare it to now."

Back