Mekanurg
Because if not I, who? If not now, when?
Av någon skruvad anledning tänker jag på filmen Iron Sky.
Inte skruvat alls, det är helt rätt. Från Laibachs soundtrackAv någon skruvad anledning tänker jag på filmen Iron Sky.
(Under kriget strävade jag alltid efter att betrakta fienden utan hat och att värdera honom som karl utifrån hans mod. Jag strävade efter att möta honom i syfte att döda honom och förväntade mig inget annat av honom. När fångar senare föll i mina händer kände jag att jag ansvarade för deras säkerhet.)Ich war im Kriege immer bestrebt, den Gegner ohne Hass zu betrachten und ihn als Mann seinem Mute entsprechend zu schätzen. Ich bemühte mich, ihn im Kampf aufzusuchen, um ihn zu töten, und erwartete auch von ihm nichts anderes. Wenn mir später Gefangene in die Hände fielen, fühlte ich mich für ihre Sicherheit verantwortlich.
Jag spinner vidare på det krigiska temat:
(Under kriget strävade jag alltid efter att betrakta fienden utan hat och att värdera honom som karl efter hans mod. Jag strävade efter att möta honom i strid i syfte att döda honom och förväntade mig inget annat från honom. När fångar senare föll i mina händer kände jag att jag ansvarade för deras säkerhet.)
Det var snabbt jobbat. Jodå, det är Ernst Jünger, ett citat ur In Stahlgewittern, hans memoarer från 1VK.Har inte läst det här, men utifrån språk, tematiken och självupplevdheten i citatet så gissar jag på Ernst Junger
Blev lite upptagen på jobbet och tänkte att nån annan kan få ta det eller gissa, men det är i vilket fall Jung det här. Gamle C.G. Kommer jag ut som Jungian nu?"The meeting of two personalities is like the contact of two chemical substances: if there is any reaction, both are transformed."
Life is suffering. It is hard. The world is cursed. But still, you find reasons to keep living.
The Last of us?Ok, på förekommen anledning:
Är det Mononoke?Ok, på förekommen anledning:
Det är Mononoke! Kom precis ut från 4K-visning med ungarna.Är det Mononoke?
Guess it takes more than the healing power of laughter to perform a successful operation.
Dr. House?Citatet är sagt av en läkare.