”Var är citatet ifrån?”-leken

We're space marines! We're glorious, we're steadfast, brave and true!
So don't you dirtbags mess with us, or this is what we'll do:
We'll nick your dogs, we'll nuke your schools, we'll stretch you on a rack!
We'll borrow all your garden tools and never give them back!
Old Man's War?

Black Racer är verkligen en apdålig karaktär. Silver Surfer är precis på gränsen för vad som funkar, BR är långt bortom den.
Någon borde göra en sådan där kosmisk hantlangare på skridskor. Complete the circle

Så Jack Kirby lät Vince Colletta tuscha när han själv var redaktör? Det var överraskande!

Jag kom att tänka på följande citat häromdagen. Var kommer det ifrån?

We're space marines! We're glorious, we're steadfast, brave and true!
So don't you dirtbags mess with us, or this is what we'll do:
We'll nick your dogs, we'll nuke your schools, we'll stretch you on a rack!
We'll borrow all your garden tools and never give them back!

Öh... Warhammer 40 000?

Fan, okej, så det är den om två utomjordingar av Alan Moore som var i 2000 AD. Den ena heter D.R. och serien heter D.R. and X. Men jag kan inte komma ihåg nonsens ordet den andra huvudpersonen heter.

Fan, okej, så det är den om två utomjordingar av Alan Moore som var i 2000 AD. Den ena heter D.R. och serien heter D.R. and X. Men jag kan inte komma ihåg nonsens ordet den andra huvudpersonen heter.
D.R. and Quinch, i så fall.

Vänta, det där ser ortografiskt fel ut? D.R. & Quinch?

Det är tillräckligt rätt. D.R. & Quinch heter serien.

I know you guys love your NPCs, but if I start losing track of who's human and who's an NPC, who knows... what... could happen?

Back