En gång i tiden satt vi och värkte fram Dresden files-titlar i flera dygn tills vi hittade rätt, nu är det minsann avblåst om ingen gissat rätt på 1,5 h.Tydligen svårare än jag trodde. @Leon får den här för att ha varit först på Warren Ellis.
Ok, utan att på mig segern, men för att hålla leken igång:
I have heard the word - it is BATTLE!
Dikt och lögn, ingen behövde gissa titeln, bara serien!En gång i tiden satt vi och värkte fram Dresden files-titlar i flera dygn tills vi hittade rätt, nu är det minsann avblåst om ingen gissat rätt på 1,5 h.
Dikt och lögn, ingen behövde gissa titeln, bara serien!![]()
Ni har nu gissat på 12 av 17 möjliga Dresden files böcker...
Alltså det är säkert inspirerat av Jeremiah 49. Jag var tvungen att kolla, men det är.ändå ganska annorlunda:Det här är väll domen över Judea i Biblen?
Jag drar till med Khârn the Betrayer.Ok, utan att på mig segern, men för att hålla leken igång:
I have heard the word - it is BATTLE!
Alltså det är säkert inspirerat av Jeremiah 49. Jag var tvungen att kolla, men det är.ändå ganska annorlunda:
I have heard a message from the Lord;
an envoy was sent to the nations to say,
“Assemble yourselves to attack it!
Rise up for battle!”
Jag var nära i alla fall och det tycker jag ger mig 1 bibelnörd poäng
Då gissar jag på Narnia.
Jag drar till med Khârn the Betrayer.
Vilken selektivt klippt skärmdump. Vad var det det stod i posten direkt efter din? Var det någon som redan då uppmärkammade dig på att vi brukade vara tvungna att lista alla olika dresden files-böcker?Trodde du anklagade min Dresden Files, som såg ut så här!
View attachment 26318
Andra kan jag inte ta ansvar för!![]()
Karaktären är, likt Khárn, en rymdkrigare som krigar mot sitt ursprung (mild spolier).
Det är alltså Orion? Behöver jag gissa på en serie också?Han färdas genom kosmos med hjälp av en tub som öppnas av en låda. Andra karaktärer i samma verk använder istället stav- och skidor och en extradimensionell stol.
Det är alltså Orion? Behöver jag gissa på en serie också?
Är det Grant Morrisons JLA, när hela jorden ska slåss mot Mageddon?Inte egentligen, men är inte så svårt![]()
Black Racer är verkligen en apdålig karaktär. Silver Surfer är precis på gränsen för vad som funkar, BR är långt bortom den.stav- och skidor