Nekromanti [Årsmöte 2016] Modul C: Årets verksamhetsplan och budget

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Ursprungligen skrivet av BWs förslag
De föreningsmedlemmar som vanligtvis arrangerar Indierummet, Rollspelsdraken, Grottröj och forumsölarna har för avsikt att fortsätta med detta.

Styrelsen ska under året arbeta för att i möjlig mån stötta i första hand initiativ som främjar och synliggör bordsrollspel och samberättarspel i Sverige, i andra hand initiativ som stärker gemenskapen inom föreningen.





Ursprungligen skrivet av Lupus förslag
Föreningen är ett paraply för grupperingar som utför rollspelsrelaterade arrangemang och aktiviteter, samt som en intresseorganisation med syfte att främja och synliggöra bordsrollspel och samberättarspel i Sverige.

Styrelsens skall under året godkänna grupperingar som vill ingå under paraplyet; godkänna och fördela ekonomiska resurser till arbetsgrupper; och om möjligt stötta
initiativ inom verksamhetsområdet samt initiativ som stärker gemenskapen inom föreningen.




Jag tycker att det här låter som bra förslag och bra fomuleringar på förslagen.

Jag skulle också tycka att det vore fantastisk roligt om det togs fram en banner av något slag till indirummet. Det handskrivna pappersark vi/de hittills använt är ju billiga men ger också lite känslan av hafsverk. indirummet presenterar lika bra spel som andra spelrum på konvent där det förekommer och det är på tiden att det får en egen logga och en banner som kan fungera som lite bättre inkastare än handskrivna A4-ark.

Så, jag skulle vilja att föreningen och styrelsen under året hjälper Vico att finansiera en sån, nog borde det finnas någon i föreningen som skulle kunna hjälpa till med det mot en försvinnande liten ersättning?

Jag vill också tillägga att med styrelsens förtroende så fortsätter jag gärna att dona lite med föreningens FB-sida.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,096
Förslag: Skriv in i budgeten att Indierummet är pilotprojekt för banners etc kommunikationsmaterial, och att om detta pilotprojekt faller väl ut och resurserna finns, vill styrelsen stödja ytterligare projekt av likartad typ.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Då jag uppfattar det som om jag och BW menar samma saker, men uttrycker oss på olika sätt och har olika prioriteringar i vad som behövs uttryckas, så ger jag mig på ett försök att slå ihop formuleringarna. Detta med syfte att rösta för om vi skall jobba så eller inte, och inte rösta mellan två olika formuleringar som avser samma sak.

Föreningen är ett paraply för fristående grupperingar som utför rollspelsrelaterade arrangemang och aktiviteter i föreningens namn, samt som en intresseorganisation med syfte att främja och synliggöra bordsrollspel och samberättarspel i Sverige.

För närvarande ingår Indierummet, Grottröj, OSR-hörnan, Rollspelsdraken och forumsölar under föreningens paraply.

Styrelsens skall under året godkänna grupperingar som vill ingå under paraplyet; godkänna och fördela ekonomiska resurser till arbetsgrupper; och om möjligt stötta initiativ inom verksamhetsområdet samt initiativ som stärker gemenskapen inom föreningen.

Under året skall arbetsgruppen som jobbar för synliggörande av drop-in-rollspelande på konvent prioriteras och användas som pilotprojekt för att testa föreningens nya arbetssätt.


Så i första hand en fråga till Björn Wärmedal, finns det något i detta som du saknar, eller vill ta bort, för att det skall kunna ersätta båda våra förslag (så vi slipper en "A, B, eller nej" omröstning)?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Jag kan jämka mitt förslag med det där. Jag tolkar det som att du också drar tillbaka ditt gamla förslag, vilket då gör att vi enbart har det här kvarstående förslaget att rösta om.

Känner alla att de förstår innebörden och är med på noterna? Övriga tankar?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Lupus Maximus;n173388 said:
Föreningen är ett paraply för fristående grupperingar som utför rollspelsrelaterade arrangemang och aktiviteter i föreningens namn, samt som en intresseorganisation med syfte att främja och synliggöra bordsrollspel och samberättarspel i Sverige.

För närvarande ingår Indierummet, Grottröj, OSR-hörnan, Rollspelsdraken och forumsölar under föreningens paraply.

Styrelsens skall under året godkänna grupperingar som vill ingå under paraplyet; godkänna och fördela ekonomiska resurser till arbetsgrupper; och om möjligt stötta initiativ inom verksamhetsområdet samt initiativ som stärker gemenskapen inom föreningen.

Under året skall arbetsgruppen som jobbar för synliggörande av drop-in-rollspelande på konvent prioriteras och användas som pilotprojekt för att testa föreningens nya arbetssätt.
Jag tycker det låter som ett bra förslag.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Jag tycker också att det låter bra. Tillräckligt fokuserat för att erbjuda lite vägledning, men tillräckligt öppet för att inte låsa styrelsen.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Då går vi till en formel omröstning om texten. Omröstningen är öppen till tisdagen 12/4 klockan 20:00 Svara med ett tydligt Ja eller Nej på detta inlägg.

Föreningen är ett paraply för fristående grupperingar som utför rollspelsrelaterade arrangemang och aktiviteter i föreningens namn, samt som en intresseorganisation med syfte att främja och synliggöra bordsrollspel och samberättarspel i Sverige.

För närvarande ingår Indierummet, Grottröj, OSR-hörnan, Rollspelsdraken och forumsölar under föreningens paraply.

Styrelsens skall under året godkänna grupperingar som vill ingå under paraplyet; godkänna och fördela ekonomiska resurser till arbetsgrupper; och om möjligt stötta initiativ inom verksamhetsområdet samt initiativ som stärker gemenskapen inom föreningen.

Under året skall arbetsgruppen som jobbar för synliggörande av drop-in-rollspelande på konvent prioriteras och användas som pilotprojekt för att testa föreningens nya arbetssätt.
 
Top