DoD Är du pepp på ett nytt Drakar och Demoner?

Wintersvahn

Veteran
Joined
28 Sep 2022
Messages
7
Det gäller att vara lite uppmärksam i pledge managern. Jag vill ha spelet på svenska och hade lagt till spelledarskärmen i kickstartern. Den SL-skärm som lades till automatiskt i pledge managern var dock den engelska vilket var lätt att missa om man bara klickar sig igenom alla steg.
Jag förmodar att allt som följer med i Deluxe blir på samma språk som man väljer, dvs svenska för mig. Eller bör jag låsa upp pledge manager och dubbelkolla? 🤔
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
207
Location
Mariestad
Jag förmodar att allt som följer med i Deluxe blir på samma språk som man väljer, dvs svenska för mig. Eller bör jag låsa upp pledge manager och dubbelkolla? 🤔
Det där gäller de som under själva kickstartern valde sl-skärm som add-on (eller andra add-ons). Då när man går igenom pledgemanagern så kommer alla add-ons som man valde under kickstartern vara förvalda och med engelska som förvalt språk. Det där bör man ha koll på.

Har man valt deluxe så väljer man ju språk för alla saker som ingår i det valet.

Även svenska tärningar (?) vad det verkar.
 

Moberg

Veteran
Joined
31 Jul 2014
Messages
107
Hur går det med beta-reglerna? Är sugen på att se mer av regelboken! 😀
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
För att följa upp: Jag tror inte jag spoilar något om jag berättar att jag per idag grundlayoutat en jäkla massa många sidor på såväl svenska som engelska. Något färre av de senare.
 

Moberg

Veteran
Joined
31 Jul 2014
Messages
107
Haha, tack för ett lite mer utvecklat svar! Blev ju en stunds väntan, men det fick det vara värt 😄
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Har bläddrat igenom betareglena lite snabbt. Min stora behållning var att jag blev glad av att läsa i dem. Annars så reagerade jag på att minimagi bytt namn men vet inte om jag gillar det nya namnet trolleritrick eller inte. Och man kan spela smed. Det är ju lite kul.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,291
Har bläddrat igenom betareglena lite snabbt. Min stora behållning var att jag blev glad av att läsa i dem. Annars så reagerade jag på att minimagi bytt namn men vet inte om jag gillar det nya namnet trolleritrick eller inte. Och man kan spela smed. Det är ju lite kul.
Trolleritrick är bättre! Minimagi måste man förklara med att det är typ som trolleritrick.

Och Uppgiven är bättre än Lortig :)
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Har bläddrat igenom betareglena lite snabbt. Min stora behållning var att jag blev glad av att läsa i dem. Annars så reagerade jag på att minimagi bytt namn men vet inte om jag gillar det nya namnet trolleritrick eller inte. Och man kan spela smed. Det är ju lite kul.
Minimagi > Trolleritrick

Tycker att trolleritrick låter lite glättigt...

Cog.
 
Top