DoD Är du pepp på ett nytt Drakar och Demoner?

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Är lite nyfiken på den engelska undertiteln "Mirth & Mayhem Roleplaying". Är det en vedertagen term (som ex sword & sorcery) eller bara en beskrivning? Nån som vet?
Från det engelska nyhetsbrevet:

"We call this playstyle "mirth and mayhem roleplaying" – great for long campaigns but also perfect for a one-shot if you just want to have some quick fun at the table for a night."
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
762
Från det engelska nyhetsbrevet:

"We call this playstyle "mirth and mayhem roleplaying" – great for long campaigns but also perfect for a one-shot if you just want to have some quick fun at the table for a night."
Misstänkte att man kanske skulle marknadföra det mer åt det lättsamma, flexibla hållet, så det känns rimligt. Bör passa bra för gamla rävar att återupptäcka över ett par öl eller för att snärja nya unga rekryter till hobbyn. 🙂
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Roger Undhagen, Andreas Marklund, Gabrielle de Bourg, Krister Sundelin, Gunilla Jonsson, Michael Petersén, Moa Frithiofsson, Svante Landgraf, Marco Behrmann, Johan Sjöberg, Magnus Seter, Mattias Lilja, Nils Karlén, Anders Blixt samt författaren Niklas Natt och Dag
My God, it's full of stars!
Ja, de är i gott sällskap! ;-)

Skämt åsido, det är en grymt kul grupp att vara en del av, och bidra kreativt till. För egen del är det en barndomsdröm att jobba med just DoD. Det är trots allt kronjuvelen.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Alla verkar vara överens om att Egerkrans är en fantastisk illustratör.

Jag delar den åsikten, och jag tycker hans skruvade säregna stil blir fantastisk till spel som Väsen.

Men liksom med Paul Bonner och andra trudvang illustratörer känns stilen väldig sagoaktig. Och jag känner mig mycket mer osäker på hur bra de passar ett generiskt fantasyrollspel.
 
Top