Recent content by dream

  1. D

    Presentation Hej igen!

    Jag spenderade mycket tid i affären Southsea models, där det ordnades dnd-spel. Överhuvudtaget var det mycket Dnd. Efter ett par år deltog jag i diverse hemmagrupper för det i stort sett var detsamma. Men vänta nu, hur visste du om att det var Portsmouth? :)
  2. D

    Presentation Hej igen!

    Jag har inte varit här på åravis, så hej igen! Underligt att jag slutade kolla här när jag flyttade till England, och att jag återvänder när jag så att säga återvänt till Sverige!
  3. D

    Nekromanti Utvandrare Söker ''Virtuell'' Spelgrupp [Eon]

    Själv bor jag i portsmouth, så vi kan ju träffad och spela istället...
  4. D

    Nekromanti MERP

    Jag har spelat massor av SRR och MERP - det är utan tvekan (för mig) ett av de bästa spelen på marknaden. Fast det är kanske inte riktigt på marknaden nu längre... Detta beror inte på hög regelkvalitet eller jättebra supplement eller så utan bara på att världen är så oerhört rik. Silmarillion...
  5. D

    Nekromanti spel utan förberedelser

    Men som en del i spelet kan ni ju definiera reglerna också...
  6. D

    Nekromanti spel utan förberedelser

    Det hoppas jag! För det är den idéen Solum bygger på!
  7. D

    Nekromanti [Solum] Vi försöker igen...

    Jag har faktiskt inte ändrat en enda regel i Solum, men jag har omstrukturerar spelet totalt... Från drakar och demoner till mitt försök till fluent play! Så nu behöver jag lite feedback: Hur ser det ut? Fattar ni vad ni ska göra när ni kollar på instruktionerna? Strunt i språk och sånt, och...
  8. D

    Nekromanti [Järn] Klaner

    Gutt! Jag tror vi är i stort överens. Ett relationsschema eller ett frö till ett sådant är faktiskt en jätteintressant idé. Varför inte inkludera utvecklandet av klanen i reglerna för löpande spel också?
  9. D

    Nekromanti [Järn] Klaner

    Det är just det att den är så viktig som gör att jag skulle vilja se den utvecklas under hela spelet inte bara i början! Cthulufarbrorn har vi alla råkat ut för :gremsmile: fast orsaken till honom var att det inte fanns någon bakgrund alls. Med en bunke bakgrund skapad på förhand skulle...
  10. D

    Nekromanti [Järn] Klaner

    Jag hålle helt med dig om allt, jag menade att dela in klanskapandet då att man gör en del, grunden, medan man skapar gubbar men sparar annat (fördjupningar) till aktiv spel. På så sätt kanske man också får mer djup eftersom fördjupningarna är gjorda med större förinsikt.
  11. D

    Nekromanti [Järn] Klaner

    Bra! Det enda jag inte gillar är att det kommer att ta lång tid att göra en kasse rollpersoner och att det blir helt skiljt från spelandet. Kanske låta vänta med vissa delar av gubbgörat och hoppa in i spelet direkt?
  12. D

    Nekromanti Dags att omvärdera pilbågen?

    Han är min hjälte!!! Superhäftigt!
  13. D

    Nekromanti [4e] Karismacleric

    vad tros om detta? Sty 10 Fys 12 + 2 = 14 Smi 8 Int 12 Wis 16 Cha 16 + 2 = 18
  14. D

    Nekromanti [4e] Karismacleric

    Eftersom jag sällan följer normen ska det bli en thiefling (con och cha) med multiclass feat för warlock (jag väljer nog feyabilityn eftersom det kan vara bra att bli osynlig om någon kommer nära)... Han tillber en neutral kaosgud, en slags kosmisk joker, och är passande nog klädd i en färgglad...
  15. D

    Nekromanti [4e] Karismacleric

    Kan man tänka sig en karismacleric? En cleric som, på första nivån, satsar på wis och cha, och kastar Sacred Flame omkring sig för att ge alla temporary hp, cause fear och Beacon of hope? Någon med erfarenher av detta?
Top