Jag spenderade mycket tid i affären Southsea models, där det ordnades dnd-spel. Överhuvudtaget var det mycket Dnd. Efter ett par år deltog jag i diverse hemmagrupper för det i stort sett var detsamma.
Men vänta nu, hur visste du om att det var Portsmouth? :)
Jag har inte varit här på åravis, så hej igen! Underligt att jag slutade kolla här när jag flyttade till England, och att jag återvänder när jag så att säga återvänt till Sverige!
Jag har spelat massor av SRR och MERP - det är utan tvekan (för mig) ett av de bästa spelen på marknaden. Fast det är kanske inte riktigt på marknaden nu längre...
Detta beror inte på hög regelkvalitet eller jättebra supplement eller så utan bara på att världen är så oerhört rik. Silmarillion...
Jag har faktiskt inte ändrat en enda regel i Solum, men jag har omstrukturerar spelet totalt... Från drakar och demoner till mitt försök till fluent play!
Så nu behöver jag lite feedback: Hur ser det ut? Fattar ni vad ni ska göra när ni kollar på instruktionerna? Strunt i språk och sånt, och...
Gutt! Jag tror vi är i stort överens. Ett relationsschema eller ett frö till ett sådant är faktiskt en jätteintressant idé.
Varför inte inkludera utvecklandet av klanen i reglerna för löpande spel också?
Det är just det att den är så viktig som gör att jag skulle vilja se den utvecklas under hela spelet inte bara i början!
Cthulufarbrorn har vi alla råkat ut för :gremsmile: fast orsaken till honom var att det inte fanns någon bakgrund alls. Med en bunke bakgrund skapad på förhand skulle...
Jag hålle helt med dig om allt, jag menade att dela in klanskapandet då att man gör en del, grunden, medan man skapar gubbar men sparar annat (fördjupningar) till aktiv spel. På så sätt kanske man också får mer djup eftersom fördjupningarna är gjorda med större förinsikt.
Bra!
Det enda jag inte gillar är att det kommer att ta lång tid att göra en kasse rollpersoner och att det blir helt skiljt från spelandet. Kanske låta vänta med vissa delar av gubbgörat och hoppa in i spelet direkt?
Eftersom jag sällan följer normen ska det bli en thiefling (con och cha) med multiclass feat för warlock (jag väljer nog feyabilityn eftersom det kan vara bra att bli osynlig om någon kommer nära)... Han tillber en neutral kaosgud, en slags kosmisk joker, och är passande nog klädd i en färgglad...
Kan man tänka sig en karismacleric? En cleric som, på första nivån, satsar på wis och cha, och kastar Sacred Flame omkring sig för att ge alla temporary hp, cause fear och Beacon of hope?
Någon med erfarenher av detta?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.