Nekromanti [4e] Karismacleric

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Kan man tänka sig en karismacleric? En cleric som, på första nivån, satsar på wis och cha, och kastar Sacred Flame omkring sig för att ge alla temporary hp, cause fear och Beacon of hope?

Någon med erfarenher av detta?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Oh ja, det är en av de bästa cleric buildsen. Kolla sidan 61 i playershandbooken. Där finns Devoted cleric som är exakt vad du vill ha.

Men ärligt talat är den Wisdom först och Charisma i andra hand eftersom Wisdomen höjer dina attackers chans att träffa och gör din helning bättre medan Charisma höjer sidoeffekterna på dina krafter.

Den här typen kallas ofta laser clerics eftersom de ofta anfaller på avstånd med sina attacker så som Lance of faith. Detta gör att du inte behöver styrka. Dex är värdelöst eftersom du anväder wis för att träffa. Int är rätt nice dock för skills så jag hade tagit 12 i det.

Bästa rasen är kalashtar från Ebberon boken som ger dig en bonus till både charisma och wisdom. Men får du inte ta den är både alv och dvärg solida val.

Feats får du lista ut själv för de tycker jag är tråkiga att gå igenom :gremtongue:

Ha kul med din build. Du kan nu stå längst bak i gruppen, buffandes och helandes dina allierade (köttsköldar), debuffandes dina fiender och ändå vara den näst tuffaste killen i gruppen efter fightern.
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Eftersom jag sällan följer normen ska det bli en thiefling (con och cha) med multiclass feat för warlock (jag väljer nog feyabilityn eftersom det kan vara bra att bli osynlig om någon kommer nära)... Han tillber en neutral kaosgud, en slags kosmisk joker, och är passande nog klädd i en färgglad särk och en struthatt!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Jag hade nog pumpat Wisdom till 18 eftersom det är grunden för så mycket av det du gör. Men annars ser det bra ut :gremsmile:
 
Top