Nekromanti Utvandrare Söker ''Virtuell'' Spelgrupp [Eon]

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
380
Location
Birmingham, UK
Tjo,

Jag har liksom blivit supersugen på att börja spela rollspel igen efter att ha varit utan denna 'drog' i sisådär fyra år nu. Problemet är att jag numera är bosatt utomlands (Birmingham för att vara exakt) och då jag endast har erfarenhet av Eon (samt är mest sugen på just detta spel) så är det ju som lite problematiskt att hitta en lokal spelgrupp. Dock så slog det mig att man kanske kan starta upp en spelgrupp som ''ses'' en gång i veckan eller så via Skype eller Google Hangouts för att köra lite Eon så tänkte att jag skulle göra en tråd för att höra efter om intresset finns. Jag själv kan tyvärr inte spelleda då jag inte har erfarenhet inom detta område alls, och med tanke på att jag varit borta från spelandet i fyra år nu så är jag väldigt rostig gällande regler och generell 'världskunskap' så även om erfarenheten fanns skulle det nog inte vara optimalt.

Förhoppningen är väl att kunna starta upp i sommar (eller till hösten i alla fall som senast) men det beror ju liksom på hur pass lätt det går att få ihop en grupp samt hur extremt mycket 'life stuff' som eventuellt kan finnas i vägen för de som är intresserade. Eftersom det hela skulle ske 'virtuellt' (om det nu inte råkar finnas en grupp Eon-lirare på denna sidan som håller till I Birmingham alltså haha) så kan jag tänka mig att det är en fördel att hålla sig kring 4-6 pers totalt, då större grupper kan vara lite svårare att hushålla i video-chattar etc.

But anyways, finns det intresse för detta så hojta gärna. Skulle ju vara gött att få ihop en liten grupp och börja prata lite om hur karaktärsskapande, spelande osv ska gå tillväga :)
 

Mad

Veteran
Joined
20 May 2013
Messages
19
Intresserad. Sign me up. Spelat Eon quite alot. Har dock inget intresse av att spelleda.
 

Mad

Veteran
Joined
20 May 2013
Messages
19
Jag kan även erbjuda att hjälpa till folk som inte kan med karaktärskapande, har flertal av böckerna
 
Top