Recent content by Dizzy

  1. D

    Nekromanti Hmmm... Vilken epok ?

    Re: Nja, tror inte det va Nej, det funkar inte. Sabrierna har scoutflyg, vilket inte engländarna hade, vilket imo ger en större fördel än krut. Sen ska man tänka på att större delen av gamla mundana ner eller mindre är involverade i en slags världsreligion, vilket betyder att det finns rätt så...
  2. D

    Nekromanti Nån som har bättre siffror?

    Tack (nt) NT = No Text (Ingen text)
  3. D

    Nekromanti Hmmm... Vilken epok ?

    Jag älskar länderna var för sig, och det finns en del som funkar med varandra. Jag kan tämka mig att man helt enkelt ser det som att man spelar / lever i världen i olika epoker beroende på vart man befinner sig. Det funkar inte att bara säga att det är så, vilket nog de flesta författare till...
  4. D

    Nekromanti Nån som har bättre siffror?

    Om man tänker sig ett hertigdöme runt 800-1000 evt. hur stort är det ungefär? areal, befolkning etc... Lekte lite med siffror och kom fram till att ett rätt rejält hertigdöme skulle kunna ligga på 30-50 kvadratmil, innefatta 5-8 baronskap som i sin tur har runt 3 knekthushåll vardera. Hur mycket...
  5. D

    Nekromanti Hmmm... Vilken epok ?

    jag och en kompis satt och diskuterade mundana häromdagen, och kom fram till att det inte är en hållbar värld. Vi har allt ifrån år 0 till 1700-tal på samma karta. Är det bara jag som känner att maktobalansen borde vara total med en cirefalisk kolonialmakt och en sabrisk hangar-fartygsmakt mitt...
  6. D

    Nekromanti Lättspelade Yrken

    Det mest logiska är väl att man antingen följer familjens spår, eller gör nåt som man e bra på. Välj yrke efter bakgrundsslagen, eller låt snubben kolla va dsom finns så att han kan ta det han känner för.
  7. D

    Nekromanti Alver! kanske SPOILER

    Re: Ja, ja *flinar* ..............filosoferar..............
  8. D

    Nekromanti Alver! kanske SPOILER

    Ja, ja *flinar* Jag är helt insatt i logikens regler typ jag är ingen sten, en hund är ingen sten, alltså är jag en hund...Ber å det grövsta om ursäkt för att ha förvanskat denna vitala del av svenskan. :gremcool:
  9. D

    Nekromanti Ett slag för fegisar!

    Se det såhär. Min rollperson är alldeles för rädd för att våga stanna kvar själv på denna sidan bron då de andra gått över. :gremgrin:
  10. D

    Nekromanti Ett slag för fegisar!

    Det hela beror väl på hur pass erfaren gruppen är och hur samspelta man är från början. Jag har bara en riktig fegis och det i ett spelsystem där man förväntas vara det precis motsatta, jag menar i ett system som t.ex neotech är det mer naturligt att vara feg än i dungeons.
  11. D

    Nekromanti Alver! kanske SPOILER

    Re: Och? Försöker bara förklara varför jag anser att det borde uppkommit arter som lärt sig utnyttja och leva på magi.
  12. D

    Nekromanti Alver! kanske SPOILER

    Med risk för att vara dryg Solen ger upphov till bokar som när bladlössen, vilka därmed indirekt livnär sig på solen....
  13. D

    Nekromanti Ett slag för fegisar!

    Vill bara upplysa om min nya rollspelsfetish. Spela ett riktigt fegt kräk!!! Det är extremt roligt och ger ett ganska annorlunda perspektiv på rollspelandet, och framför allt ställer det höga krav på sl. Hur ska han motivera din karaktär att krypa fram under sin sten över huvud taget? Tro mig...
  14. D

    Nekromanti [SPOILER] SL's only [SPOILER]

    ZOMBIES !!! Zombies är nog det absolut roligaste man kan ha med från denna boken. Stora hemska saker är redan från början stora hemska saker, men zombies... Här har man verkligen något att jobba med. Tänk er själva ett äventyr inspirerat av Living dead eller nån liknande asgo gammal 80 -...
  15. D

    Nekromanti Alver! kanske SPOILER

    Förbannelse... Man skulle säkert kunna förklara alvernas till synes statiska evolution med förbannelsen på det ena eller andra viset. T.ex att det biotropiska fältet runt en Thism ser till att fysiken utvecklas åt ett visst håll, och att en korsning mellan t.ex en Thism och en Learam (ok...
Top