Nekromanti Valvular in SPACE! Runda 1

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Nu har jag druckit rödvin och ätit knäckemackor med brieost och ska gå och lägga mig.

Jag skulle verkligen verkligen verkligen vilja se att KK har förklarat hur han resonerade med sin röst när jag vaknar imorgon.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Alltså KK, jag är inte så värst imponerad av dina argument hittills. Min nominering blir därför på dig:

Nominering: KK

Och till alla er som snöblinda av mitt första inlägg: det är ett exempel på hur man kan bidra, skriva och tänka. Knappast det bästa, men ändå något.

Sedan har allt varulvsspelande lärt mig att om vi har att göra med något sorts fluff-lir (vet inte om jag verkligen ser ett sådant i spelet just nu), då kan det vara hur skruvat som helst (minns tex Reccas lir där jag var nån sadistisk präst, eller mitt eget Ebon Oaks).
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
Sitter på Rhodos och är både full och glad. Har skummat det som skrivits hitintills men detta hoppar ut på mig så djäfla starkt:

Konrad Konvalj;n92190 said:
Att bränna starkaste PM-kortet på mig är ju ovärt

Jag har x-antal kategorier och har smulat dem alla från start. Det finns nått att falla tillbaka på i ett senare skede, men att jag skall avslöja hur många eller vilka jag snackar om är ju bara dumt om det nu skulle vara så att ulvarna inte har en alibiroll.

Jag ingår i besättninghen, det säger just ingenting. Ungefär lika mycket som att skriva att jag tror nyckeln till seger är att handla på ICA Kvantum istället för Cöpprativa.

Jävligt vekt. Du vet också att PM-gate är svagt i alla lägen och ÄNDÅ passar du på att semi-gröna dig via det, trots din sjuka röstningsblunder? Det här är skitsaker, det är inte det vi kommer att vinna spelet på.

KK är en ulv och ulvarna har inte fått se exempel-PM. Punkt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basse said:
Alltså KK, jag är inte så värst imponerad av dina argument hittills. Min nominering blir därför på dig:
Skall jag behöva nominera dig för att du skall besvara min fråga?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
RasmusL;n92248 said:
Sitter på Rhodos och är både full och glad. Har skummat det som skrivits hitintills men detta hoppar ut på mig så djäfla starkt:




Jävligt vekt. Du vet också att PM-gate är svagt i alla lägen och ÄNDÅ passar du på att semi-gröna dig via det, trots din sjuka röstningsblunder? Det här är skitsaker, det är inte det vi kommer att vinna spelet på.

KK är en ulv och ulvarna har inte fått se exempel-PM. Punkt.
Lägg din röst på K.K då, vad väntar du på?

Du menar att jag semi-grönar mig med hjälp av mitt ulv-pm som inte har exempel-PM? Alltså, du menar att jag som ulv hittar på saker som stämmer in rätt på bybo-rollen men inte har något att utgå ifrån i ett "exempel-PM"
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,642
Location
Huddinge
Konrad Konvalj;n92249 said:
Skall jag behöva nominera dig för att du skall besvara min fråga?

Fast din nominiring är ju värdelös för du kan ändå inte rösta på folk
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lukas;n92255 said:
Fast din nominiring är ju värdelös för du kan ändå inte rösta på folk
Så du menar att jag skall sluta spela? Eller att jag har förbrukat min kvot av frågor riktade mot andra spelare än Vimes för att jag lagt min röst på Vimes? Är tanken att din nominering på mig skall ligga kvar till slutet är det ju lika bra att falla in i ledet och göra som mig och hugga fast rösten i sten. Tjopp, tjopp bara.

För mig finns det då två ulvar i det här spelet på 11. Det känns rimligt och att ha fokus inställt på en spelare och inget mer känns inte riktigt rätt.

Behöver jag nominera dig för att få svar på min undran?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,642
Location
Huddinge
Nej du kan såklart ställa frågor och folk gör bäst i att svara på dem,
men ditt hot om att lägga nomeneringar är värdelösa, det sätter inget press för folk vet att du ändå inte kan rösta på dem
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,642
Location
Huddinge
Jag vill mest att du inser hur jävla korkat det är att rösta så tidigt, om inte en majoritet bestämmer sig för att vimes är skyldig har du slösat bort din röst i utbyte till att förstöra dina möjligheter att pressa folk
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jo, det där med siarclaim... Grejen KK är att du med ditt galna stunt försätter oss andra i en rätt oklämmig sits, ungefär som när någon outar siare: "Vi tror att du är ulv, men eftersom du har claimat siare törs vi inte riskera att rösta ut dig den här rundan...morr...".

Lite samma med dig, du lägger rösten misstänkt tidigt med en rad dåliga konsekvenser, men att en ulv skulle våga sig på ett sådant stunt går emot någon sorts varulvsspelens naturlag (se Vimes inlägg tidigare).

Man blir ju helt yr.

Kan vi inte göra så här KK, för att vara lite mer konstruktiva:

Vad är BRA med att lägga en så tidig röst?
Vad är DÅLIGT ....?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,461
Location
Köping
Tankar so far:
Rasmus är på Rhodos, annars skulle jag reagera på hans postningstakt (den brukar vara mycket högre).
KK gör konstiga saker som han brukar, härjar inte som han brukar.
Vimes ger mig konstig magkänsla.
Cassius skriver konkreta saker.
.113 likaså, även om det är en del nybörjargrejer.
Nomineringen av två i face-to-face-varulvsspel är ju för att det ska bli överskådligt med omröstning. "Ni verkar vara inne på de här två, låt dem göra ett sista försvarstal och sen rösta om vilken av dem som åker ut." ungefär. Det är min erfarenhet av SARZ-maffia på Lincon iaf.

Min nominering just nu är en svag på KK, med Vimes som svagare tvåa.

Nu sova.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,461
Location
Köping
RasmusL;n92159 said:
Absolut. Den beskriver vilken sida i spelet jag tillhör, dvs röd/grön/gul/etc.
Spontan tanke: Rasmus skriver tre exempelfärger för att han hör till den tredje fraktionen. Eller så är det inget.

Spontan tanke 2: En IRL-dag är över och ingen har gått ut med att hen har nytta av de faktoider som står i roll-PM. Det känns som åtminstone en rad kan vara intressant för badguys, så vi ska hålla på den tills nån går ut med att det är användbar info för den goda sidan.

Nu åker jag och jobbar till 19 ikväll, kommer inte att kunna svara här.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Konrad, dags att förklara vad tanken var med den tidiga rösten. Som det ser ut nu kommer du ryka om du inte förklarar ditt spel på ett vettigt sätt eller om inte något mycket saftigare dyker upp. Problemet med att vänta någit saftigare är ju att du just nu är 90% av rundans fokus. Chansen att något nytt dyker upp kommer vara försvinnande liten innan du förklarar dig. Jag vet att du gärna sätter tempot i spel och här har du gjort det också, dags att låta din makt över spelets tempo bli en konstruktiv kraft tycker jag. Det finns säkert intressanta observationer av hur folk agerat på det här att göra, men då måste vi komma förbi dig först. Sluta runka sumpen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
.113;n92286 said:
Brukar det vara mer än två faktioner?
Det händer att det finns hemliga fraktioner med andra vinstvillkor med. Det är dock inget som vi behöver bry oss så mycket om, det vi ska göra är att identifiera och rösta ut folk som inte jobbar för byn/skeppets bästa, oavsett vilka vinstvillkor de har.

Varför undrar du om det, .113?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Det här forumet suger. Hellzons inlägg fanns inte när jag svarade på ditt, .113. Men där ser jag ju att du regerar på vad han skriver. Nvm min fråga.

Jag börjar komma ihåg varför vi migrerade varulvsspelen till annat forum...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Men Rasmus får gärna svara på vad han menade med "gul", förstås.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
För att jag inte vill ge konkret info om antal fraktioner eller vilken info som finns i PM om dem.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
Svara på frågan KK. Ett ord räcker och det är inte som att det är en ovärderlig silverkula vi slösar.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
KK stallar totalis och stoppar just nu upp spelet genom att inte svara på några frågor, inte förklara sitt agerande och agera passiv-aggressivt.
 
Top