Nekromanti Valvular in SPACE! Runda 1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Körba KK!

Ut med allt, den där nåjjiga "man ska hålla på infå faktiskt!"-grejen kan kissnödiga indierockare i Hökarängen med eeget IPA-bryggeri och stajlish skähg syssla med.

Du står över den stilen, eller hur?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Seriöst: vi behöver veta allt just nu, det är trixigt som det är och du har ju begått nån sorts seppuku för att dra igång snacket. hade du varit kvar i spel och kunnat bidra med skarpa tankar när allt är rörigt hade läget varit ett annat.

Skulle du ha en powerroll så är det (som jag ser det) bättre att vi i byn får reda på det än att vi ska behöva hålla på att anta att du kanske hade en. Tänk dig situationen att ulvar börjar hålla på och claima DIN eventuella powerroll...

DET slipper jag gärna! *ryser vid minnet av hur flera andra spel har innehållit snåriga diskussioner av typen ev claim=sant*
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Empiricus;n92748 said:
3: Lukas, som röstar på dig, är också en av mina misstänkta för ulveri. Hans röst på dig verkar, med tanken från min röstordningspost nyligen i bakhuvudet, som en röst han måste göra för att passa in i sitt tidigare spel. Att han röstar på dig tar inte bort från mina misstankar mot er utan känns som en logisk fortsättning på distanserandet mellan er som ulvpar/två sidor i en ohelig ulvatriangel.
Det här med ulvtrianglar tycker jag låter helt bananas. Finns det tre ulvar som är i samma lag och får diskutera och nattmörda och allt sånt där som brukar gälla så behöver de ju bara klara sig två rundor för att vinna - tre ulvar av sex bybor i R3, vilket blir i praktiken vinst även om Spider har formulerat sig som så:

Spider Jerusalem i rekryteringstråden;n91926 said:
Byn vinner om alla ulvarna är döda. Ulvarna vinner när byn är död.
Så nåt weird kan det ju vara, men vafan.

RasmusL;n92764 said:
Hellzon: Det här är inte alls likt dig, du har ju brukat vara passiv 75 % av R1 för att sedan komma med ett längre, djupare analysinlägg vilket inte alls är modellen här. Vad är det som är annorlunda från tidigare spel Hellz?
Ärligt talat har jag inte orkat göra sådana mastodontinlägg som jag bjöd på på punkforat (och det satt långt inne att skriva dem i de senare spelen där också). Speciellt på det här trasiga forumet. :p Jag HAR försökt läsa igenom valda forumiters inläggshistorik (som Basse beskrev att han gjort) men det har inte lett till långa analyser utan mer det "triangel/par-inlägg" som jag skrev nyligen.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag måste nog hålla med att vi kan behöva infon även om jag tror att jag kan ha haft alltför rätt. Men då dör jag väl ändå under natten så då hör det väl inget ändå
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Spider Jerusalem;n92871 said:
SL kommentar: Om folk är på skulle jag vilja köra runda 2 på Discourse test forumet för att testa det ordentligt.
Det kan inte gärna vara sämre än vb5. Körba.

KK: Körba. Info till byn från en spelare som garanterat är utröstad kan bara vara bra.

Vidare resonemang om ulvtrianglar: Två ulvar plus en tredje fraktion skulle jag förstås kunna tro på (så var ju Immunförsvaret med 9 spelare från början) men det är ju inte alls var Empiricus har yrat om. Den krångligaste teorin är att Empi är en av tre varulvar som är nerfade på något vis så att han vet att tre varulvar är tänkbart. Men Occam säger att det är för krångligt resonemang.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K är av kvinnligt kön och heter Marissa Thomasina Sydney. Min roll på skeppet är vanilla Besättningsman, nämnd som besättningshen i mitt fyndiga huvud.

Sidney karaktären bär en Kvantum skifnyckel som jag smulat grymt snyggt. Typ, nu skall nyckeln skiftas och nått med att ICA Kvantum är nyckeln till seger.

Jag är utöver det bybo.

4 spelare ville se denna outning. Jag litar inte på Vimes och RasmusL av dessa, men "köpte" BasseBasses brandtal för att jag gillar Basse.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
I am out.

Vill inte kasta för mycket brunt kring mig utifall jag är fel ute, vilket jag ofta är i R1. Magen säger dock att rösten på Vimes var värt det.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Det var basse som fick mig verkligen tycka det skulle vara värt det också. Och nu när du åkt ut är jag mer övertygad att jag röstade rätt nät jag tog lukas plus att vimes kändes rödprickig. Jag tror jag är så pass rätt ute att jag åker ut nu.

Spider för mig är det ok bara man får tydligt med länkar osv
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Cassius;n92878 said:
Notera K.Ks tre namn. Samma med Mundo. Samma med mig. Vad var nu ditt namn .113?
Skitforum. Du hann före med en minut. Länkarna får väl vara bevis för att jag började skriva långt innan jag såg ditt inlägg.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Kanske för att jag är kille? Hade ni varit smarta skulle ni fixat lite mer outning av namn innan ni nämnt det så kunde ingen spelat på det, nu kan ju lätt en ulv fejka sitt namn för att få det se misstänkt ut. Men får väl se om jag dör under natten eller inte, ni kanske just räddade mig. Nu ska jag sova innan jag kollapsar ;) gonatt
 
Top