Nekromanti Valvular in SPACE! Runda 1

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag känner mig velig. Men ibland måste man bara bestämma att maten är klar och att det är dags att äta.

Motivering:
K.K känns inte som en solklar ulv, men hans agerande har varit under allkritik och hans roll känns för platt. Anledningen till att jag helst hänger honom av dom kvarvarande är att det helt enkelt ger oss mest att analysera. Visar det sig att han är grön, ja då kan vi börja kolla på spelet runt hans hängning och visar det sig att han är röd har vi detsamma.

Det finns flera som luktar ulv för mig. Där ibland .113, Empiricus och Lukas men K.K utmärker sig bland dessa. Dessutom att råka döda fel bland dessa tre(eller i alla fall två av dom) ger inte i närheten av så mycket.

Min huvudvärk när jag sitter och läser tillbaka är Lukas. Hans spel är riktigt dåligt. Han dyker upp, postar minimalt med grejer och sakerna dom innehåller är mest samma drev mot K.K som alla andra håller på med. Han påstår att K.Ks roll kan vara att ulvarna har fått en exempel roll. Det köper jag inte.

Alltså jag kanske är dum som inte ser den grönande detaljen i KK outning, men det han skrivet verkar väldigt trovärdigt, men det kan lika gärna betyda att ulvarna har en exempelroll som att KK är grön.
Så Lukas anser för ett par inlägg sedan att tvivlena om K.K ulvighet är stora för att sedan gå all in på att K.K är ulv. Vart kom den säkerheten ifrån?

Jag vill hänga K.K eller Lukas. Men mina grunder att hänga Lukas på känns inte alls lika starka som med K.K. Jag får inte ihop K.Ks spel. Jag har läst om hans motivering och det är nonsens. Den enda anledningen jag kan se som bybo är en lite uppgiven relation till spelet och att han vill spela lite allan-ballan. Men det är något som inte stämmer. Dom få gånger jag spelat ulvlir innan så glänste ni, Konrad Korvmakare mest av alla. Ni var kungar. Ni vände ut och in på allt och luktade till er ulvarna utan problem. Nu känns det som att era knivar blivit slöa och slöast av knivarna denna runda har varit K.K.

Så K.K. Du ska ut ur lufslussen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
RasmusL;n92764 said:
Motivering: Det är alldeles för mycket trassel i början av rundan samt en ovilja att svara på en enkel fråga. Därefter kommer "besättningsman" och lite defensivt tonfall som jag fortfarande tycker är konstigt och jag tror att KK ljuger.

Spännande att så pass många är inne på att rösta ut mig, ffa Vimes känns lite lurig med ett plötsligt "Skulle jag behöva välja mellan flera dåliga alternativ att rösta ut skulle jag nog rösta på Rasmus i första hand." Vart kom det ifrån Vimes, vad har jag gjort som är dåligt annat än att köra en PM-fälla (som totalissabbades av Mundo, tack för den...) och ha kass med tid?

Hellzon: Det här är inte alls likt dig, du har ju brukat vara passiv 75 % av R1 för att sedan komma med ett längre, djupare analysinlägg vilket inte alls är modellen här. Vad är det som är annorlunda från tidigare spel Hellz?
Den enkla frågan handlade om 4 kategorier eller? Lever du kvar i det än har du ju inte riktigt läst vad jag skrivit om saken.

Besättningsman är min roll.

Kommer såklart släppa på hela rollen närmare midnatt om jag ser att loppet är kört.

Har nu inte räknat rösterna eller läst ikapp.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Jag kan inte feta min röst från mobilen, men Spidde får ta den ändå.

Det KK ska göra nu är att outa sin roll och ge oss sina femtio cent om spelet.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vimes (1) KK
KK (6) Lukas, Empiricus, RasmusL, Basenanji, Vimes, Cassius
RasmusL (1) Hellzone
Lukas (2) .113, Xyas

Konrad åker ut.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Ursäkta att det dröjde. Behövde läsa ifatt och fundera lite.

Nu funderar jag på vad man ska släppa innan natten så att ni inte sitter tomma om man blir mördad.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Konrad Konvalj;n92825 said:
Den enkla frågan handlade om 4 kategorier eller? Lever du kvar i det än har du ju inte riktigt läst vad jag skrivit om saken.
Du tvekade ett bra tag innan du svarade och stallade för tid.

KK said:
Besättningsman är min roll.

Kommer såklart släppa på hela rollen närmare midnatt om jag ser att loppet är kört.

Har nu inte räknat rösterna eller läst ikapp.
Säger du det så.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Cassius;n92832 said:
Ursäkta att det dröjde. Behövde läsa ifatt och fundera lite.

Nu funderar jag på vad man ska släppa innan natten så att ni inte sitter tomma om man blir mördad.

Hur menar du nu? är varje rond en dag? trodde rond 1 var förmiddag och rond 2 var eftermiddag och SEN natten. Vet inte vart jag fått för mig det, måste tänkt fel nånting med att varje rond va 3 dagar eller nåt sånt.. Så, det kan dö en extra efter varje runda också alltså... Liiiite panik får man ju :p
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji;n92788 said:
Jag håller med RasmusL: KK, du ser ut att ligga riktigt risigt till, tankar inför fortsättningen? Har du kanske ett alldeles för hektiskt liv för att kunna delta som i fornstora dar? Har du lessnat? Är du ulv? Trodde du att det skulle bli så här när du la din röst? Vad borde byn göra nu?
I am out ser jag.

Nej, jag är inte ulv. Det kommer ett kvitto på det efter midnatt.
Nej, jag har inte lessnat. Däremot kom det en sjujäkla massa saker emellan detta lir. Mest arbetsrelaterat och en liten skvätt privat.

Jag såg risken med att bli hängd för min tidiga röst och jag vägde det mot min kapacitet att delta. Jag är ju en liten diva och kan lätta påstå att mitt drag har fått fart på byn och det kommer finnas saker att utläsa genom min hängning. Det måste bara vara så.

Att ett flertal spelare aktivt ENDAST jobbat med ett "case" mot K.K och inte lyft blicken åt andra håll är ju ett tecken på ulveri alternativt ett otroligt slött engagemang. Lika illa som mitt drag att få igång byn är det ju att som bybo ENDAST fokusera på K.K när det finns annat att dra i. Lixom, K.K har röstat sumpigt, men hela byn skall ju inte behöva förlamas för det.

Det känns jävligt dumt att gå all out här och släppa på den. Det är superdåligt för byn med tanke på att jag flaggat för likheter med Mundo´s roll och jag har ingen aning om hur ulvarna har det förspänt.

Varför skall jag outa?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Motiveringen har givits flera gånger tidigare i tråden. Jag kan inte få ihop det att en bybo-KK skulle slaska bort sin röst direkt. Jag tror att det är ulv-KK som försökt rollspela bybo-KK men gjort en missbedömning. Sumprunkarrösten mejkar mer sense med ulvrationalitet än byborationalitet.

Nu ska jag sova!

Men, det viktiga nästa runda är att analysera hur folk har agerat kring KK. Speciellt xyas här på slutet funderar jag över.

Tjing!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes;n92826 said:
Jag kan inte feta min röst från mobilen, men Spidde får ta den ändå.

Det KK ska göra nu är att outa sin roll och ge oss sina femtio cent om spelet.
Varför skall jag outa min roll? Det här är inte särledes byboigt Vimes? Kan du slänga fram en god motivering till det eller vill du ha en grön roll att falla tillbaka mot eftersom du flaggat för att din roll liknar Mundos som jag i min tur har flaggat för liknar min.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
KK: Va? Vi kommer väl ändå få se dina specs när du åker ut, VARFÖR skulle du INTE outa? VARFÖR skulle du skita i att hjälpa till med rollanalysen?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
RasmusL;n92844 said:
KK: Va? Vi kommer väl ändå få se dina specs när du åker ut, VARFÖR skulle du INTE outa? VARFÖR skulle du skita i att hjälpa till med rollanalysen?
Och det är vi säker på?

Mig veterligen brukar det funka så här:

K.K hängd --> Grön text som symboliserar bybo
Spelare X nattmördad --> Grön text som symboliserar bybo

Det är inte brukligt att få:

K.K --> Hängd

Namn:
Roll:
Faktion:
Föremål:

Eller hur ser du på det RasmusL?

Att Mundos roll är specificerad skapligt väl lär väl inte garantera att det funkar så vid hängning/nattmord? Eller är det så du tror att det funkar?

Ponera att jag dinglar som ulv då. Ger Spidde byn informationen om hur ulvens pm ser ut? Eller står det bara med röd text och hen ulvstatus då?

Tror du att det står när en eventuell siare eller väktare ryker ur spel? For reelz?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag kan outa min roll om Vimes outar innan. Det är rimligt eftersom han vill ligga i mitt och Mundos fack. Två gröna spelare. Det är lixom väldigt praktiskt som ulv.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Konrad Konvalj;n92849 said:
Och det är vi säker på?

Mig veterligen brukar det funka så här:

K.K hängd --> Grön text som symboliserar bybo
Spelare X nattmördad --> Grön text som symboliserar bybo

Det är inte brukligt att få:

K.K --> Hängd

Namn:
Roll:
Faktion:
Föremål:

Eller hur ser du på det RasmusL?

Att Mundos roll är specificerad skapligt väl lär väl inte garantera att det funkar så vid hängning/nattmord? Eller är det så du tror att det funkar?

Ponera att jag dinglar som ulv då. Ger Spidde byn informationen om hur ulvens pm ser ut? Eller står det bara med röd text och hen ulvstatus då?

Tror du att det står när en eventuell siare eller väktare ryker ur spel? For reelz?
Du kan ha en poäng men jag ser ingen anledning till att utröstningen skulle fungera annorlunda än diskningsdöden. Oavsett så ser jag inte varför vi skulle lida av att få mer information, särskilt som vi kanske har en ljugande dator som ger felaktig rollinformation. OM det är något speldesignhax så är din outning i förväg ett bra sätt att bekräfta.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Å andra sidan finns det väl ingen poäng för KK att ljuga om att han är bybo nu när han åker ut? Eftersom det ändå kommer fram. Så då kanske det dessutom faktiskt stämmer det han sa om Vimes, och när Vimes är så himla på också så är väl frågan om han är en ulv eller en sur bybo. Om han vore ulv så skulle han väl bara sluta skriva nu eftersom han redan förlorat, om han är bybo som han säger så ligger det väl något i det han säger.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
.113;n92853 said:
Å andra sidan finns det väl ingen poäng för KK att ljuga om att han är bybo nu när han åker ut? Eftersom det ändå kommer fram. Så då kanske det dessutom faktiskt stämmer det han sa om Vimes, och när Vimes är så himla på också så är väl frågan om han är en ulv eller en sur bybo. Om han vore ulv så skulle han väl bara sluta skriva nu eftersom han redan förlorat, om han är bybo som han säger så ligger det väl något i det han säger.

Lita inte på datorn.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Iofs, då borde man kunna jämföra. Men å andra sidan står inte det i startinlägget längre, åtminstone kan inte jag se det nu? Eller så missade jag det bara... kan du se det fortfarande?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag. Jag gillar information och gamblar heller på att vi är listigare än spelet än att vi ska tjäna på att köra i blindo.
 
Top