Nekromanti Valvular in SPACE! Runda 1

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n92700 said:
Jag skulle vilja se att .113 utvecklar sina tankar kring spelet (vilka spelar ulvar i det här temat, vad har du för namn, varifrån kom dina misstankar mot Lukas egentligen och hur ser din topp-trelista över tänkbara ulvar ut just nu)

Nominerar därför .113 för att få fart på snacket!

Nominering: .113


Jag gjorde ju ett helt långt inlägg med vad jag tycker om alla, är inte det utvecklat? Där står det bland annat att min röst till lukas skulle gå för att han varit så passiv och vi inte hade något bättre rösta på, tydligt uttalat iaf.

Säg till när jag ska rösta bara. Basse vill fortfarande se mitt namn, jag sa jag kunde säga det, cassius sa att jag skulle vänta. Vad säger Cassius nu? Lustigt nog är ni två de som jag sätter som grönast :p
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Rösta du. Jag väntar tills efter bion. Kommer rösta på empis om inte röstläget kräver annat.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Ja, jag vet inte, måste fundera en stund.. Ska iväg och hämta en grej så försöker smita in sen och rösta då, vill inte det ska bli fel. Däremot är det redan 3 kandidater.. Det Vimes sa om att Hellzon var lite väl snabb fick mig att fundera lite...

Sen känns det väl såhär: Vi har redan 4 röster på 3 st. Om jag röstar på någon annan än de 3 känns det som att man sprider ut det för mycket, har jag fel? (Ja, det blev en till fråga, deal with it). Alltså, låter man inte ulvarna ha rätt stor chans bestämma om vi har 4 olika att rösta på?

Sen tänker jag också såhär: de två som folk litar mest på just nu är Basse och Cassius, den ena bryr sig förvisso inte om namnet längre men den andra verkar göra det. Så med risk för att bli uppäten så outar jag väl mitt namn då. Blir jag uppäten sen så vet ni ju vem som tryckt på att jag ska ge ut namnet sen iaf...

Jag är Carson Josepha. Styrman på skeppet. Nöjd?
(läs också inlägget jag nämnde, som iofs var innan folk började rösta, men det var ändå det du bad om.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Konrad Konvalj;n92746 said:
Får jag lite djup bakom rösten?
1: Du är fortfarande en av mina tre toppmisstänkta som jag skrev i tidigare inlägg (#314) gällande min röstordning. Se det för utveckling/inveckling.


2: Av tre liggande alternativ innan jag placerar min röst är du det enda som är bland mina toppmisstänkta. En röst så här tidigt i röstningen på ett fjärde alternativ Lukas eller Hellzon skulle byn ett ännu mer osäkert röstläge.


3: Lukas, som röstar på dig, är också en av mina misstänkta för ulveri. Hans röst på dig verkar, med tanken från min röstordningspost nyligen i bakhuvudet, som en röst han måste göra för att passa in i sitt tidigare spel. Att han röstar på dig tar inte bort från mina misstankar mot er utan känns som en logisk fortsättning på distanserandet mellan er som ulvpar/två sidor i en ohelig ulvatriangel.

Det var mitt läge att kväka ur mig en röst, och av alternativen som jag ser som rimliga så var du den bästa rösten jag kunde lägga utifrån röstläget och mina misstankar mot dig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Jaha. Nu tog det stopp. Vad har vi?

Vimes (1) KK
KK (2) Lukas, Empiricus
RasmusL (1) Hellzone

Ej röstat: .113, Basenanji, Cassius, RasmusL, Vimes, Xyas

---

Xyas som gärna skulle få rösta för mig är på bio antar jag.

Rasmus skulle gärna få komma in och dunka in en röst. Basse skulle rösta innan 20:00 om jag inte missminner mig. Därefter .113 tycker jag.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
Motivering: Det är alldeles för mycket trassel i början av rundan samt en ovilja att svara på en enkel fråga. Därefter kommer "besättningsman" och lite defensivt tonfall som jag fortfarande tycker är konstigt och jag tror att KK ljuger.

Spännande att så pass många är inne på att rösta ut mig, ffa Vimes känns lite lurig med ett plötsligt "Skulle jag behöva välja mellan flera dåliga alternativ att rösta ut skulle jag nog rösta på Rasmus i första hand." Vart kom det ifrån Vimes, vad har jag gjort som är dåligt annat än att köra en PM-fälla (som totalissabbades av Mundo, tack för den...) och ha kass med tid?

Hellzon: Det här är inte alls likt dig, du har ju brukat vara passiv 75 % av R1 för att sedan komma med ett längre, djupare analysinlägg vilket inte alls är modellen här. Vad är det som är annorlunda från tidigare spel Hellz?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Basse nästa, sen sätter vi minstingen .113 i heta stolen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Rasmus: såhör, jag har dig inte bland mina misstänkta. Och vill inte rösta ut dig. Men skulle det stå mellan dig, Cassius och Basse, t.ex. skulle jag rösta på dig. Det hade varit minst dåligt av flera dåliga alternativ.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Okej, här bromsar jag tydligen upp något? Trodde att jag skulle rösta senare, men det går väl bra nu också. Jag röstar på KK som är den skummaste i vår grupp just nu. Jag ska absolut inte påstå att jag är helt övertygad om KKs identitet – hela hans märkliga röstmanöver kan vara KK-axelryckar-wannamakekaoz-stylee, men det är förmånga ulvaövertoner i det där spelet för att jag ska lägga rösten någon annanstans.

Carson Josepha, säger du .113? Brabra!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Vimes (1) KK
KK (3) Lukas, Empiricus, RasmusL
RasmusL (1) Hellzone

Ej röstat: .113, Basenanji, Cassius, Vimes, Xyas

---

Basse härnäst tror jag? Eller skrev han 21 som sin stopptid?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vimes (1) KK
KK (4) Lukas, Empiricus, RasmusL, Basenanji
RasmusL (1) Hellzone

Ej röstat: .113, Cassius, Vimes, Xyas

Eftersom Vimes knappast lär rösta på sig själv är det väl redan över? Ger väl inget fortsätta rösta? Allt från nu är väl ändå oviktigt?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
.113;n92774 said:
Vimes (1) KK
KK (4) Lukas, Empiricus, RasmusL, Basenanji
RasmusL (1) Hellzone

Ej röstat: .113, Cassius, Vimes, Xyas

Eftersom Vimes knappast lär rösta på sig själv är det väl redan över? Ger väl inget fortsätta rösta? Allt från nu är väl ändå oviktigt?

Inte riktigt, det finns saker som kan orsaka andra resultat:

1: Om kvarvarande spelare med undantag för Vimes röstar på Vimes så måste Vimes rösta på KK för att rädda sig själv, annars blir det slump mellan dem.

2: Om 3 av 4 röstar på RasmusL så måste den fjärde rösta på antingen KK eller RasmusL för att det inte skall bli slump mellan dem.

3: Om alla 4 kvarvarande röstar på ett fjärde alternativ så kommer det bli slump mellan KK och detta fjärde alternativ.

Utöver de rena resultatmässiga orsakerna att rösta så är det också viktigt att rösta och motivera för att rösterna är det enda mätbara verktyg vi har för att skruva ihop en analys kommande rundor på vad som hänt och vem som gjort vad eller tagit ställning för vilken åsikt.

Därför skall ALLA rösta med motivering, även om det är avgjort vem som kommer försvinna i rundans slut.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
.113;n92774 said:
Vimes (1) KK
KK (4) Lukas, Empiricus, RasmusL, Basenanji
RasmusL (1) Hellzone

Ej röstat: .113, Cassius, Vimes, Xyas

Eftersom Vimes knappast lär rösta på sig själv är det väl redan över? Ger väl inget fortsätta rösta? Allt från nu är väl ändå oviktigt?

Jag kan väl fortfarande åka?
 
Top